Ni rutinerade...
…meditatörer (he he lustigt ord)…får ni kontakt med era guider varje gång ni mediterar?
Jag är rätt ny på detta och tror jag fick kontakt redan mina första gånger men nu är det stop 
Jag sitter och andas, slappnar av och försöker omge mig med ljus och föreställer mig att jag öppnar upp mig själv som för att underlätta kontakten,men jag lyckas ändå inte.
Jag är tom i tanken och bara sitter och blundar och är utan krav på kontakt…men jag börjar sakna henne nu som jag träffade sist 
Jag är noga med att be om kontakt med min högste guide och efter varje gång jag mediterat, vare sig jag fått kontakt eller ej, så tackar jag vänligt.
Hur fungerar det när man ställer sin guide frågor…vad för frågor kan man fråga och hur kommer svaren till en (jag skulle så gärna vilja ha namnet på min guide bl.a)??
Kan det hjälpa att ha stenar i handen (tänker då på min blå aventurin, ametist, tigeröga, sodalit och jade) eller är det bättre att bara ha en sten…vilken isf??
Frågor frågor frågor…
PS. Ni är alla underbara på denna sajten och datorn kan inte starta snabbt nog så jag får läsa om alla era fantastiska upplevelser.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Bra att du håller igång,alla CBA!!!Det är så det ska vara.Nu är jag en person som kör ett helt naturligt race,med allt som har med Andevälden att göra.Och det fungerar i alla fall för mej..De har inte så stora krav på oss.Det är vi som ställer kraven på oss själva.De älskar oss alla precis som vi är,utan konstigheter.Jag kan oxå sitta i Meditation och be att
min guide ska närma sig mig.Men det fungerar inte alltid.Du kanske förväntar dej,omedvetet vissa resultat då du sätter dej i Meditation,efter din första upplevelse.Men ge inte upp,du kommer att få uppleva mycket CBA!Sen tycker jag energierna höjs avsevärt att sitta i grupp och meditera,än att sitta helt ensam.Att meditera med stenar i handen,kan du prova om det känns rätt för dej,men jag är helt fel person att säga vilken sten du kan använda!
Din guide kan du fråga om allt!!Det gäller att lita på svaren som kommer.Och jag pratar med min guide precis som jag pratar med vilken som helst.

Ni är som sagt underbara :o)
Hur frågar ni då…pratar ni rakt ut i luften eller frågar ni tyst i huvudet?
När du säger att jag kommer att få uppleva mycket Bounty…menar du rent generellt eller "ser" du något som jag inte vet än ?? :o)

Hahaha,Vad det än gäller,så gör alltid det som känns rätt för just dej.Jag brukar fråga tyst i mitt huvud.Det jag känner av dej är den andligt/mediala biten.Men ta det varligt,detta kan man absolut inte stressa fram.Kunskap är A och O.Går man för fort fram,faller man rätt så snart.Väldigt lätt att "gå in i väggen".Så ta allt för vad det är ett tag,tänk över om du vill utveckla dej,(här kommer du att få hjälp av Andevärlden/guide,som hjälper dej tillrätta.I samma andetag du tänker att du vill utvecklas,ja då är deras plan redan klar)och anmäl dig till cirkel/kurs,hos ett Medium du kan känna förtroende för(Känn dej för).Och kom ihåg att mycket handlar om personlig utveckling oxå.Allt går hand i hand.Önskar dej allt gott.Kram Ewa

Jag pratar tyst i mitt huvud när jag försöker prata med min guide, det känns bäst och inte som att jag sitter och pratar med mig själv :o)
Jag känner starkt att jag vill utveckla detta och söker all information jag kan och är som en svamp och suger åt mig det jag läser.
Det är därför det känns så fantastiskt med den här sidan…det finns folk att prata med som vet och kan och som inte tittar snett på mig. Jag har inte haft någon direkt att prata med om detta…är väl lite rädd för att bli sedd som prillig *fniss*
Jag är en pedant och vill göra allt grundligt så att ta det varligt är inga problem.
Jag fortsätter att göra som jag hittills gjort och låter det ta sin tid…men jag är fast besluten att gå en kurs för att få hjälp att utvecklas.
Personlig utveckling är något som jag verkligen behöver och vill ha, det har känts ett bra tag nu att jag har stannat upp och jag vill verkligen komma någon vart…bara av att ha börjat meditera börjar det lossna lite för mig…jag börjar känna mig mer hemma i mig själv.
Jag har alltid kännt mig som en sökare men inte vetat vad jag söker…kanske börjar saker och ting sakta lossna nu för det känns som att det blir allt ljusare för mig.
Är jag luddig?

Åh tack så mycket det värmer att höra och att få lite bekräftelse på att jag är lite på rätt väg iaf :o)
Tack för dina ord!!

Försök gärna med en vägledd Meditation! Kan många gånger vara mycket enklare!
Visst kan du ha någon meditationssten. Jag kan föreslå en bergkristall eller ametist. Finns andra bra stenar oxå!
Ha gärna två stycken, en i varje hand!
Det finns oxå andra knep att ta till!
Lycka till!
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"
Har inte fått kontakt än (=
(Tror jag ) litar inte på det jag sett / hört

Jag tänke också skriva precis som Frejas inlägg, att ibland kan det vara skönt att göra en vägledd Meditation. Jag håller också med om att om man sitter i grupp, så blir energierna högre och man har lättare att endast lyssna till en röst och lugn musik. Då kan man släppa allt själv, och bara gå in i vad den vägledda meditationen har. Det som kommer det kommer,,det är ett underbart sätt att endast slappna av och låta ditt undermedvetna leda dig.
Jag vägleder själv grupper i Meditation, där jag spelar en lugn harmonisk musik i bakgrunden, och då jag endast vill att de lyssnar på min röst..och låter kropp, själ och ande ta dem med på en inre resa.. Det är väldigt uppskattat.
Bara ett tips från mig..!
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
För mej började min kontakt med min guide på nätterna. Med små barn i huset och många sömnavbrott på en natt så låg jag tung i kroppen men klar i huvudet (dyngtrött men sömnlös alltså)och kunde börja känna in hur kroppen kändes och pirrade. Frågade om min guide var där och fick tanken att "jag är här". Bad att han skulle visa mej ett "ja" och sedan ett "nej".
Sedan har han kommit när jag ber om det eller när det är ngt jag behöver få reda på. Nu för tiden verkar det hända så fort jag kryper ner i sängen, hinner inte ens släcka lyset eller ta upp en bok.
Idag är första ggn som han har tagit kontakt med mej och lyckats mitt på blanka dagen! Bland stojande barn och allt!
Det är rätt häftigt!
Jag tror att det kommer när det kommer och kanske du får sänka kraven? Men jag är rätt grön på det här så jag vet inte.. ville bara dela min erfarenhet.

#7 Jag skulle gärna gå på en vägledd Meditation menjust nu har jag en rätt fixerad inkomst…men så fort jag får ett jobb så hoppas jag att det blir möjligt :o)
Jag har en blå aventurin, en ametist, en tigeröga, en sodalit och en jade…vilken av dom skulle kunna passa ihop med ametisten när jag mediterar?

Men det kostar inte många tior..eller bör inte göra det. Se om du kan komma i kontakt med någon förening i närheten av där du bor, de kan nog rekommendera dig någon som har vägledda meditetioner till ett mycket bra pris. Själv tar jag endast 50:-/person..och då ingår det dricka (minerlavatten), kaffe/the och massor med frukt..men även en underbart härlig gemenskap och små korta busdskap från er vägledare.
Så jobbar jag, men jag kan inte svara för andra..Men jag tror säkert du kan komma med i någon grupp för en väldigt billig peng. Man jobbar inte med vägledda meditationer för att tjäna pengar, utan för att hjälpa och kunna stötta sina medmänniskor.
Lycka till !
Vänligen MariaJ.-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Men hur hittar man sådana föreningar då…jag har inte sett några annonser någon gång…vart ringer man ?
Det låter ju bra isf :o)

Vad jag förstår så bor du i Stockholm.Där finns bl.a sanningssökarna,en spirituell förening du kan söka dej till.Här kommer en länk
www.sanningssokarna.se Lycka till/Ewa

Bounty…det finns inga "Ö" på internet ;o)
Länken fungerar inte :o)

Hahaha Var väl för ivrig,eller så är det inte dit du ska…hahaha
Om du kollar in Mediumlistan Elisabeth sammanställt,så har du flera Medium från Stockholm med där,de har oxå meditationsgrupper….

#15 Du ska skriva o istället för ö
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#17 Jo då jag vet jag skojjade bara med Bounty :o)
#16 Jag ska kolla där + att jag ska kolla med det medium (Ann-Marie Hedin) som jag träffade på mässan :o)

#12 Det är olika med betalningar. Om det är en förening, så är det många gånger billiga priser.
Men om man har ett företag, så har man en del kostnader för lokal m.m. och då går det tyvärr inte att ha för låga priser. Man får tänka på att vi som är seriösa, skattar för våra intjänade pengar!
Men tyvärr så vet jag att det inte är många som gör det inom denna "bransch"!
Man jobbar inte med vägledda meditationer för att tjäna pengar, utan för att hjälpa och kunna stötta sina medmänniskor.
Funderar på hur du menar? För inom detta område när det gäller vägledningar, healing m.m., så tar man betalt. Vad är det för skillnad på meditationer?
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Vad jag vet så finns det också en del som arbetar som medium i branchen med företag som betalar skatt och är oseriösa! så det där med att ha företag, hobbyverksamhet, betala skatt eller inte är ju egentligen oväsentligt huruvida man är seriös eller oseriös. Det handlar ju inte om skatt, det handlar om hur man bemöter sina medmänniskor bl.a. Själv anser jag att kurserna idag kostar alldeles för mycket hos många i branchen, varför ska exempelvis en helgkurs kosta 2-4000:- ??? med 10 deltagare blir det 20-40000:- för en helg- skatt och avgifter så blir det en hel del kvar ändå. Jag anser också att vi finns här för att hjälpa andra och jag vill hjälpa utan att stjälpa till rimliga priser så att alla har en möjlighet att t.e.x gå kurser utan att behöva sabotera sin ekonomi för det. Bara jag får in så jag klarar mina räkningar och kan köpa mat så är jag glad och det får jag ändå med billigare kurser minus skatt och övriga avgifter. De flesta har ju inte bara kurser i arbetet. Pengar får inte styra när man arbetar med människor som behöver hjälp!
Elisabeth

#20 Så är det väl alltid, finns både oseriösa och seriösa i allt man håller på med.
Jag tog upp detta pga att betalningen har för mig betydelse, eftersom jag betalar skatt på det jag får in. Därför kan inte jag ha gratissaker, men för det så tar jag inte ut skyhöga priser.
Jag tar per timme 350:- på t ex. healing, och det är inte mycket, när andra kan ta mycket mera! 300:- för en privat sittning på ca 45 minuter. Priset var något jag bestämde mig för innan jag började jobba som medium. Det var tre år sen och jag har inte höjt något.
När jag även började att ta mot för privat sittning, så hade jag ett pris på 25:-! Det var under min träningsperiod. I och för sig, så ser jag som att man går i träning hela livet, för man har så mycket att lära hela tiden. Man blir aldrig slutlärd!
Kurser tar jag 1500:- för lördag & söndag och då innefattar det fika, frukt, dricka m.m. Sen även en pärm med kompendium. Sen har deltagarna möjlighet att ha mig som mentor. De får ringa, maila eller att vi träffas och det är inget jag tar betalt för. Så man kan kanske "bjuda" på andra saker, en att ha låga priser. I och för sig, så ser jag mina priser som låga :-)
På mina kurser så har jag ca 4 - 6 deltagare, som jag tycker att det räcker. DÅ har alla möjlighet att få den tid dom behöver för att få hjälp och utvecklas på ett bra sätt.
Jag ser som min uppgift är att hjälpa andra människor och det gör jag så gärna.
Om man kikar runt, så har de flesta kurser för över 2000:- för en helg! Sen kan det vara både 15 och 25 stycken deltagare med på kursen!
Det är så lätt att det som man skriver ska missuppfattas. Inte lätt alla gånger att uttrycka sig som man kan göra när man pratar med någon.
Men jag ser mig inte för annat än en ödmjuk person med ett "kall" som detta som jag brinner för! Hoppas att ni gör detsamma, fast jag ifråga sätter saker. Man måste fråga och skriva för att kunna utveckla sig vidare i livet!
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

#21 Det jag skrev var inte riktat till dig Frejas, jag reagerade på det du skrev att dem som har företag och betalar skatt är dem som är seriösa i branchen!!! och vi vet ju att det förekommer medium bl.a med företag som betalar skatt och är oseriösa!
Det är väl klart att betalning har betydelse och så är det ju för oss alla oavsett vad vi arbetar med, vi måste ju ha vår lön så att vi klarar oss. Men det handlar ju inte om ifrågasättandet hur mycket DU tar betalt, det är ju upp till dig. Du har ju inte heller bara sittningar och kurser utan också din web-butik där du får in dina inkomster och för oss flesta är det ju så, vi arbetar inte bara med kurser och sittningar. Men flera av dem som gör det tar ju hutlösa priser och jag tycker att det är fel för då ser man hur mycket pengarna styr, vilket det inte bör göra som sagt oavsett hur känd eller okänd man är.
Elisabeth

Oki :-) Jag är nog extra känslig just nu, så jag tar nog åt mig mer en vad jag behöver.
Visst har du rätt i vad du skriver! Sen är det så lätt att det jag skrev ang. seriösa, missuppfattas. För det var inte riktigt så jag menade :-) Sorry!
Jag behöver nog ta tag i mig själv och sluta att ta åt mig så mycket, men jag är van och det sitter kvar från det man har gått igenom tidigare.
En ska som jag är glad för, är att jag har sökt Terry Evans Avancerad mediumutbildning, står där som reserv. Men det som är viktigaste för mig, var att jag var kvalificerad för kursen inte om jag kommer med eller inte.
Har ett väldigt stort bekräftelse behov, som jag har fått arbeta mycket med inom just mediumbiten. Men det beror på hur jag tagit mig fram under utvecklingen och vilka människor man har mött. Men alla möten har någon betydelse, tack och lov :-)
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Jag har fått höra från flera håll,att jag ska höja priset på min verksamhet,men det är något jag i dagsläget vägrar att göra.Och anledningen till detta skulle vara, hör och häpna:Jag skulle i såna fall uppvisa en ännu mer seriös verksamhet.Så i vissa personers ögon ses man som lite oseriös om man är för billig.Så ju dyrare,ju seriösare!!!Vilket jäkla skitsnack!!Och det är sk.Seriösa Medium som bett mej göra det…Jag har i mina grupper långtidssjukskrivna,arbetslösa, och arbetande människor och hos mej är alla lika välkomna.Precis som hos alla er andra.Jag har ju även ett ordinarie arbete,och jag ser till att det jag får in täcker upp den tjänstledighet jag tar ut,jag behöver inget mer.Har aldrig levt i överflöd och vill heller inte göra det.Däremot ser jag en stimulerande glädje i att lyckas få människor att verkligen lita på sej själva,att de utvecklar sina gåvor och i mångt och mycket är mina elever oxå mina läromästare!!!Jag har en cirkelelev som är långtidssjukskriven,som skulle ha gått en kurs för ett annat "känt" Medium,men var tvungen att tacka nej pga.sin ekonomi,och det skar i hjärtat på mej,för hon är så otroligt duktig.Nä,det är bra om vi är några som håller nere priserna,vi är inte sämre för det nån av oss,däremot har fler möjlighet att få ta del av gemenskapen,glädjen,kärleken och utvecklandet…Och det är väl det som är meningen med allt.
Hej CBA!! Här får du ett litet meditationsråd från mig oxå…Jag brukar be om att få till mig det jag behöver mest just i den meditationsstunden,,Det fungerar bäst varje gång, för då har man inte så värst stora förväntningar, då väntar man med öppet sinne om du förstår..För jag är oxå sån att jag ofta har för stora förväntningar på nåt speciellt, men detta brukar funka.Lycka till. Kram från Carina

Pengar tycks alltid vara ett ämne som det hettar till omkring när det diskuteras i samband med medialitet, healing, andlighet och mediumskap. Vilket är lite konstigt för det betyder att det finns ett synsätt på kunskap och sitt eget värde som inte stämmer överens med verkligheten.
Min åsikt är att ser man mediumskapet som ett seriöst yrkesutövande finns det ingen anledning att ta ett pris som ligger långt under marknadens för likvärdiga tjänster. Jobbar man dessutom som egen förestagare och har det som ett heltidsjobb har jag full förståelse för att man måste se till att det går ihop sig ekonomiskt utan back-up från ev. sambo eller samhällsstöd. Med 25% moms, 30 % skatt, egenavgifter plus lokahyra och försäkringar betalda så blir det inte många kronor kvar på en femhundralapp och jag har svårt att tänka mig att det öht blir något kvar blir något kvar av trehundrafemtio. Det ska till många kunder/dag för att få det att gå ihop isf. Ovanpå det här skall det sedan också finnas pengar kvar som täcker eget boende och upphälle. Som inom alla andra seriösa yrkesutövningar har man säkert också lagt ner tid på att få en rejäl utbildning vilket inte heller brukar vara helt gratis.
Ser man mediumskapet som ett andligt kall tycker jag inte att man ska ta ett öre i betalning och då är det ju heller ingen som kan komma att ställa krav på innehåll och kvalitét i utövningen vilket skulle kunna (men inte behöver) vara ett av skälen till varför så många medium begär underpriser för sina tjänster eller väljer att jobba svart.
Som köpare av en tjänst så ser jag ju till att ha pengar till det jag verkligen vill göra. Vill jag prioritera att t ex få kontakt med andra sidan så lägger jag mina pengar på det och avstår då kanske från något annat istället om kassan är skral.
Att dra till sig kunder med att säga att detta är något som ska vara tillgängligt för alla och av det skälet hålla låga priser vet jag inte om jag ser som så där värst seriöst även om tanken är god.
Varma kramar/Perla

Men jag ser heller ingen som helst anledning att höja då jag även har ett ordinarie arbete på sidan om.Jag kan verkligen förstå de Medium som har detta som ett heltidsarbete,det har inte jag och då ser jag heller ingen som helst anledning att höja några priser.Jag får till det jag behöver.Jag är inte på några villkorsvis "dumsnäll",om du tror det,men som sagt jag ser ingen som helst anledning till att höja priserna som dom ligger idag.Jag tar 100 för cirkel och 1500 för en kurs,300 för en privatsittning och jag kan oxå tillägga att jag har FA-skattesedel.Och som du oxå säger Perla,detta med pengar kan disskuteras i det oändliga.jag står för vad jag är idag och den dagen jag kan jobba heltid med detta,då får jag nog tänka om.Och är det inte lite konstigt,att så fort man säger att man är kan hålla ner priserna,då är man ute efter nya kunder????

Bounty
Det där förstår jag ärligt talat inte. Om du skulle jobba med lokalvård utöver ditt ordinarie jobb, skulle du inte vilja ha fullt betalt då? Om inte, vad är skillnaden?
Varma kramar/Perla

Jag ska berätta om en händelse: På en festival satt 2 personer och gav medial vägledning, den ena tog 50:- och den andra tog 200:-, hos den som tog 50 var det tomt med folk medan det var kö hos den som tog 200. Diskussion uppstod om hur det kunde vara så och det som slutligen framkom var att dem valde den som tog 200:- för att det var en person som de uppfattade var säker i sig själv och i sitt arbete medan den som tog 50 upplevdes då osäker på sig själv och sitt arbete. Eftersom jag analyserar allt *L* så frågade jag väldigt många efteråt som sade att de skulle ha valt den som 200 av den anledningen att dem uppfattar det mer seriöst. Något att fundera på med anledning av dikussioner angående priser och huruvida ett medium ska ta betalt eller inte.
Elisabeth

Att jämföra lokalvård med Medialt arbete gör inte jag.Skulle jag ha arbetat som lokalvårdare på min fritid ,då skulle jag naturligtvis ha krävt lön enligt avtal.Jag tror att vi alla har varit i ett sits där vi har svårt att veta hur mycket vi ska ta betalt.Jag har gott självförtroende och full tillit i mitt andliga arbete,så där brister det inte,utan att för den skull låta kaxig.Och det verkar att hur man än gör,om man ligger långt under eller högt över medelpris så är inget av det till gagn för någon.Jag är inte främmande för att höja priset,men jag ser det inte som en nödvändighet för tillfället.Jag försöker ju naturligtvis succesivt komma framåtför att kanske kunna lämna det ord,arbete jag har idag.Men den dagen då jag mer och mer kan över gå ev.på heltid med detta,då är jag naturligtvis beredd att tänka om.Jag anser att jag håller medel och ser inget fel i detta.När jag läser Elisabeth inlägg,och det är ju även det du menar Perla,så visst förstår jag,men i dagsläget ser jag inte att jag skulle vara sämre än nån annan för att jag ligger på medelpris.

Bounty
Det här är inget försök till att få dig att höja ditt pris. Du ska naturligtvis sätta det pris på dina tjänster som du känner dig väl till mods med.
Jag kunde ha tagit vilket yrke som helst, mäklare eller något annat men nu blev det lokalvårdare utan att försöka ha någon närmare jämförelse med något av det arbete du eller någon annan utför. (Jag tycker dessutom att lokalvårdare är en yrkesgrupp som aldrig får den uppskattning de är värda. Ett stort varmt tack till alla er här som ev. jobbar med det. Ni är behövda. Den enda direkta jämförelsen man skulle kunna göra är väl att i tider av lågkonjuktur så är det kostnader för städning man drar in på först vilket jag kan tänka mig är detsamma som även yrkesverksamma medium kan råka ut för, eller vad säger ni?)
Sen är det ju så som Elisabeth säger att prislappen kanske kan tala om vem man som kund uppfattar har ett gott självförtroende men det talar inte om vem som är seriös eller kompetent i sin yrkesutövning. Medium som tar ut ett lågt pris för sina tjänster kan vara både bra och dåliga (t o m urusla) men det kan även medium vara som tar ut ett högt pris. Skillnaden är väl, som jag var in på tidigare, att man som kund inte förväntar sig lika mycket eller ställer lika höga krav på den som håller ett lågt pris, som man gör på den som har ett jämföreslevis högt pris.
Varma kramar/Perla

Hejsan Perla!
Jag förstår vad du menar.Och jag är inte sämre människa än att jag kan erkänna att jag fått mej en tankeställare.Ibland behövs det någon som "väcker" upp en,som får en att öppna upp ögonen.Så jag måste ge dej en stor eloge för att du lyckats med detta.Och tack även till dej Elisabeth.Jag har bara inte sett saker och ting på det viset som du/Perla har beskrivit.Tror ju gott om de flesta..Det är bra att bli lite "omruskad" ibland*L* Kram och framförallt,Tack till er båda/Ewa

Bounty
Tack själv. Det är förresten inte en fråga om att tro ont eller gott om folk utan snarare en medvetenhet om hur man i allmänhet fungerar när man ställs inför en valsituation.
Tänk efter vad du förväntar dig när du väljer kläder. Det plagget med ett högt pris förväntar du dig säkert mer av funktionellt och kvalitétsmässigt än det billigare plagget som kanske är lika snyggt och funktionellt som det dyrare men har en kvalité som kan vara något sämre. Det är ren psykologi och sättet att tänka kan man överföra till alla situationer där produkt-tjänst-pris är inblandade.
Varma kramar/Perla

CarinaS - När jag mediterar förväntar jag mig egentligen ingenting…det enda jag vill är bara att se min guide som jag såg vid mina första meditations tillfällen…jag vill så gärna se henne igen…det var så flyktigt jag såg henne då och skulle gärna vilja se henne en lite längre stund och kanske få ett namn :o)
Eller är det så att de vill ha en uppgift när man ber om att få kontakt med dom…jag tänker på att min önskan om att bara få se henne är för banalt ?

#34 Det är inte för banalt att fråga om att få se sin guide. Men ställ frågan på ett annat sätt. T.e.x att du ber att din guide kommer och visar sin närvaro på dem sätt du är redo för och be att guiden kommer in förstärker energierna om det upplevs lite svagt för dig.
Elisabeth

#35 Det ska jag pröva :o)

#35 Det ska jag pröva :o)
Hej såg i början av tråden att ni sökte föreningar, det finns såna runt om i landet och du hittar en del här under spiritualistiska föreningar.
ljus rose