Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 1887 ggr
Kisssssik
0

betyder det något?

jag brukar väldigt ofta drömma om folk runtomkring mig(senast inatt), vänner eller såna jag känner. jag är oftast/alltid med i drömmen också tillsammans med personerna. betyder det något?? :s för nästan alla jag känner drömmer typ aldrig om någon annan o så..

[kvasthilda1972]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Dom personerna du drömmer om representerar en del av dig själv!

Kisssssik
0

#1 vad menar du? :P

den senaste tiden har ja drömt om en vän som som ofta är med och två killar ( haha) som jag gillar. inget dåligt eller så har hänt i drömmen utan de känns som vanliga dagar som när jag är med mina vänner

[carlsbergs]
0

#1 Hur vet man det? Vem har bestämt att det är så?

Choklad
0

# 1

för det mesta är allting i en dröm du själv..allt som dessa personer i drömmen gör, ser ut och hur de är  är så som du själv är. Drömmen vill på så vis göra dig uppmärksam på vad som är fel i ditt liv just nu..för det mesta vill drömmen (dvs du) tala om att nu bör du ändra på saker och ting. Men drömmen kan också visa att du mär bra och är på rätt väg…

# 3

det är vi själva som har bestämt att det är så..drömmen har ett eget språk och som då vi har lärt oss det, kan hjlpa oss i livet.

en dröm är en kommunikation med oss själva, så har det alltid varit och kommer alltid att vara.

U R us

[carlsbergs]
0

#4 Jag är rätt säker på att inte alla människor har bestämt att det är så,det är upp till var och en hur man vill se på drömmarna.Det blir så så länge det inte finns något riktigt svar.

Det är intressant med drömmar som tex varför vet vi inte att det är en dröm när vi drömmer den?

Choklad
0

självklart är det upp till var och en hur man vill se på drömmarna, och det är just vad man gör också, en dröm är personlig och det är därför viktigt att man kan se vad den vill säga..egentligen.

jag menar som så med detta med att vi själva har skapat drömmarna, det gör vi på dagen, på natten och alltid i vårt liv.

Sedan reagerar vi på det som har hänt, under dagen eller natten.

och då svarar vårt inre med att antingen agera som en sorts ventil för hemska upplevelser, eller andra upplevelser.

Då uppstår bildena i oss som vi kallar för drömmar…vårt eget inre pratar med oss genom bilderna och känslorna.

Vet du inte att det är en dröm då du drömmer den? De flesta vet nog det tror jag..

U R us

[carlsbergs]
0

#6 Nu finns det inget som tyder på att det med säkerhet förhåller sig på det viset,allt är mest bara olika teorier ännu iaf.

Berätta hur du vet under pågående dröm att det är en dröm?

[walkinbeauti]
0

Men  Carlsbergs har du aldrig under drömmen känt att du verkligen drömmer,att du vid vissa tillfällen använder dig av det traditionella nypa sig i armen och när ingen smärta finns acceptera att även den jobbigaste dröm är ofalig eftersom du bara drömmer.

Något jag då upplevt många gånger och vet väldigt väl om när jag är i drömmarnas land eller på astralresa.Skillnaden är så markant att det inte går att ta misste på.Blir oerhört förvånad om du inte kan avgöra sånt under drömmens förlopp.

[walkinbeauti]
0

# 0 Alla drömmar har en betydelse även dom mest osammanhängande,försök dra dig till minnes om det sägs något speciellt mellan er som är med.Budskap kan ofta ligga dolda men under drömmstadiet är dom väldigt tydlig men i vaket tillstånd missar vi ofta vad det undermedvetna vill säga oss eftersom vi är mer blockerad av dagens rytm som gärna stör.

Det behöver ju inte vara av ondo och negativt som många tror utan kan helt enkelt vilja visa dig något i ditt liv du ska gå vidare med eller förändra.Alt från nytt jobb eller flytt nya vänner på  gång  listan kan göras oändlig.Försök komma ihåg fragment och om där finns ord eller handling som för dig har betydelseGlad

Choklad
0

Teorier???? det där förstår jag inte hur du menar?Obestämd men du får ju såklart ta hand om dina drömmar och uppfatta dem som du vill..de är ju bara trots allt bara dina.Men fråga inte då om redan har ett eget svar, och inte kan ta till dig andras. Flört

Kolla upp det som forskare har kommit fram till så får du säkert de svar du behöver..

(Kvasthilda..jag menade inte att svara dig, utan trådskaparen )Glad

dessa killar (t.ex) som du drömde om..vad hade och /eller gjorde de i drömmen? hur uppförde de sig?

detta ska du vara uppmärksam på, eftersom dessa personligheter ville säga att det är något som du själv behöver behandla i ditt liv.

det kan vara något som du själv gör och som du behöver få upp ögonen för.

Det jag blir lite fundersam över är att du säger; " det hände inget dåligt eller så"

har du funderat över varför den tanken kom till dig?

U R us

Kisssssik
0

#10 den ena kom till min skola och fick skäll av rektorn för något, och ignorerade mig när jag pratade med honom.  o i en annan dröm med en annan kille tror jag att vi var tillsammans eller nåt haha? eller så var det jag som gillade honom fast han var tillsammans med en annan tjej i drömmen, minns inte faktiskt.

" eftersom dessa personligheter ville säga att det är något som du själv behöver behandla i ditt liv."  vad menar du??

Choklad
0

kan det vara så att du är arg på dig själv för något? att du känner dig mindervärdig inför någon/något?

du har en önskan tror jag, att känna att du är älskad (precis som de flesta andra av oss) men du funderar nog extra myckt på det?

Att man är tillsammans med någon, eller nästan är det, kan tyda på en förening av något slag…vad vet du nog bäst själv.

På din fråga längst ner så menar jag att alla personer man drömmer om (för det mesta) handlar om en själv. Så som de beter sig i drömmen, så beter drömmaren sig i verkligheten. Bara det att man är omedveten om det, och är det ett mindre bra beteende, så vill drömmen uppmärksamma detta så att drömmaren kan ordna upp saker och ting med sig själv och andra.

För att kunna släppa dessa tankar eller beteenden.

U R us

Fantasygirl91
0

jag drömmer om andra hela tiden.. det är en del av en själv. Vissa delar är om pysket andra delar om sin personlighet m.m.

[kvasthilda1972]
0

#10 jag är glad över det du skrev…Glad

Jag kan ge ett exempel på hur man kan tänka när man analyserar drömmen… tex jag drömmer om en kompis som är en riktig killmagnet i verkliga livet, det betyder att du också drar till dig killar… osv

Drömmer du om någon som är falsk i verkliga livet så är detta en sida som även finns hoss dig ibland…

Hoppas du förstår :)

crinalina
0

Lite trådkap, men jag måste bara lägga in en kommentar till #8; menar du att du aldrig har haft en dröm som har känts så verklig att du vaknat av att du gråter, eller har ångest, eller har varit så rädd så du skakar? Det gör isf mig förvånad, för det händer då mig lite då och då. Att drömmen kändes så verklig så när du vaknar vet du inte om det var en dröm eller verklighet förrän du fått analysera den ordentligt. Ibland sitter den känslan i en stor del av dagen för att det kändes så verkligt.

Däremot så har jag också drömmar som är uppenbara drömmar även i drömmen. Båda två dessa drömtyper är väl helt normala och ingenting man ska slå ifrån sig som att det är onormalt.

#0 Jag ber om ursäkt för trådkapet och jag tycker du har fått ganska bra svar av flera stycken här. hoppas du kommer tillrätta med vad det handlar om. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[walkinbeauti]
0

# 15 Då hamnar vi i astralresandet men nej brukar inte vakna av någon ångest eller rädsla men är väl medveten om att det finns dom som gör det.Där har vi genast det undermedvetna som vill berätta något för oss i drömmen,vaknar man med rädsla eller ångest är det något som behöver tas itu med i ens vakna liv.

Verklighetskänslan du pratar om är oftast en astral projektion men det är en helt annan tråd det Flört

[carlsbergs]
0

#10 Nu har jag inte ställt den frågan till dig om mina.

Du har din tro o teori som jag kanske min men bara viktigt att man tydliggör för andra att det är sin egen tro o teori och inget som ännu gäller.

Så min fråga var: hur vet du under pågående dröm att det är en dröm?

Denna kommentar har tagits bort.
Choklad
0

Det är så att vi drömmer på lite olika sätt, olika gånger ..

en natt kan man drömma på ett sätt, för att drömma på ett annorlunda sätt en annan gång..

dvs: då man är medveten om att man drömmer, är man huvudpersonen, (man är ju för det mesta alltid huvudpersonen i en dröm, och de övriga aspekter av ens personlighet)

och man ser de andra "deltagarna" och omgivningen omkring sig och man hör, känner dofter och upplever olika känslor.

En annan gång kanske det inte är så tydligt att man upplever sig själv som huvudperson, utan man är mera ett av allting som man ser, en annan gång är man inte medveten om att man drömmer..som du tydligen verkar vara.

Jag har trots det senaste påståendet ändå alltid varit medveten om att jag drömmer, ända sedan jag var liten.

Man skulle kunna jämföra det med ett bilsspel, där man kan välja om man vill sitta inne i bilen och styra och se sin omgivning, eller om man vill vara utanför och styra bilen..

Det finns även klardrömmar, där man kan gå in i en dröm och där påverka handlingen i den…det har jag har aldrig gjort, även om jag har kunnat, jag vill liksom inte förstöra det som mitt sinne vill säga mig..

Jag tror att klardrömmar är en form av en början på att göra en astralresa ..men jag vet ju inte, bara min teori om det hela Glad

U R us