Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 719 ggr
[_annaH]
0

Lever han?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett årsen så lämnade mina föräldrar bort min katt till en gård. Dom berättar inte vart o vilken gård för dom vet att ja bara kommer att hämta honom..

Men är det någon som vet om han lever o vart han kan vara? Han va verkligen den underbaraste katten som finns! Vill gärna ha tbx han då ja flyttat. Snälla någon som vet :(?

Här kommer en bild på honom.

(vet inte om det blev rätt grupp nu)

ivanhoe81
0

nu när du flyttat så borde de väl kunna berätta anser jag

[_annaH]
0

Eftersom han har haft problem med blåsan o kissat inne mycket så vill dom inte att han ska göra det hos mig med, dom tycker att han passar ättre på en gård helt enkelt

[walkinbeauti]
0

Tycker som ovanstående att det är upp till dig nu när du flyttat att få ta hem honom igen.Får ingen känsla av problem med blåsan däremot är det en okastrerad hankatt gör dom sina revir.Men en kastrerad frisk hane slutar att göra inne väldigt snart efter kastraktionen.Så den biten kan du lösa lätt och han lugnar ner sig,berätta detta så kanske dom talar om var katten finns.

Kastrering,öronmärkning och vaccination då kommer kattens hälsa först och försvinner han är han lättare att hitta med id-märkning .Hur det är en okstrerad hane slutar aldrig göra sina revir och skulle det mot förmodan vara något med blåsan så kan han få hjälp för det också.Katter har lätt att få urinsten speciellt hanar men även honan och då kissas det i tid och otid med skillnaden att det sällan kommer mycket kiss eftersom urinstenarna blockerar urinet från att komma fram och sånt kan göra dom riktigt sjuka och få urinförgiftning.Men är man ute i tid så kan dom sövas ner blir spolade rena från kristaller i urinvägarna sen blir det 10 dagars antibiotika för eventuella infektioner och att resterna av urinstenen kommer ut.

Men jag tror på att det enbart rör sig om okastrerad hankatt som gör sina revir,det både luktar och blir jobbigt men både lukt och innekissande upphör efter en kastrering.Kissar han stora pölar då är det bara reviret och ingen urinsten:-) helt naturligt för hankatt och ser man på bilden är testiklarna stora så jag gissar han inte blivit kastrerad.

Känns som vart han än är så är det en stark katt och han liknar min Mowglii som blev 17 år men numera är på andra sidan .

Det där måste du ju avgöra själv om du vill ha din katt tillbaka och rumsren kan han lätt bli med ovanstående tips Glad

Lycka till hoppas du får tillbaka din katt !

Choklad
0

Hoppas att du får tillbaka din katt…så gosig han är!

U R us