Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1052 ggr
amandapedersen
0

Hjälp

Hej! Jag gick med här idag för att få hjälp med att tolka min obehagliga dröm inatt! Om det var en dröm som övergick till något övernaturligt eller hur det var?

Jag har inatt sovit i mina föräldrars kollonistuga tillsammans med min mamma och pappa..

Det hela börjar med att jag drömmer en väldigt lång och detaljerad mardrömm som handlade om att 7 stycken ungdomar, alla olika men med precis likadana ögon (grå/blå,stirrande,tomma) kommer till stugan på kvällen.. Det första dom gör är att döda min hund som är ute i trädgården.. Sedan kommer dom in i uterummet till stugan och sätter sig runt min mamma och förklarar för henne att dom har hört att hon har pengar som dom vill ha. Annars så ska dom döda mig och min pappa som helt plötsligt befinner sig inne i stugan…

Där slutar min dröm och jag vaknar upp halft av att min pappa skriker från sovrummet (på riktigt) och mamma vaknar och frågar vad det är? Han svarar då att han drömt en mardröm bara och somnar sedan om.. Jag somnar också om men vaknar snabbt av en hemsk dröm(?) av att en hand drar mig i benen.. jag börjar då skrika på mamma som får springa in och fråga mig vad det är.. Allt detta hände inom 2 minuter…

När ví nu idag, ringer till pappa som är på jobb och frågar vad han har drömt inatt svarar han att han drömt att en hand drar honom i handen och ska hugga honom med en kniv…

Väldigt obehagligt att veta att vi har drömt samma sak med händer. Precis som att handen ej fick tag på honom eftersom mamma väckte honom och att den då gav sig på mig som sov i ett annat rum….Får rysningar över hela kroppen…. Det var verkligen ingen `"trevlig" hand som drog i oss heller…

Någon som har några tankar över detta?

yamher
0

du/ni verkar ha haft besök. och utav någon som verkligen ville skoja/busa eller vara elak också…Föd det inte genom att vara livrädd då blir manifestationen tydligare!! Begär att denne ska dra dit pepparn växer om ni finner det jobbigt!

Alis volat propriis Oskyldig

[mia-38]
0

Tror också ni haft besök av nån busig en. Mitt råd är att ta dit ett medium om ni vill få bort den.

Kram

amandapedersen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det låter inte roligt.. Kan drömmen och besöket ha någon koppling till vart annat?

Be denne att dra? hur gör man detta? Jag har ingen kontakt med "den andra sidan" men tycker dådå och då att märkliga saker inträffar…

[mia-38]
0

#3 Be snällt att de ska låta er vara. Hjälper inte det så kan du kontakta något medium som kan hjälpa er.

Jag funderar på om drömmen och besöket kan betyda något ihop. Kan det inte vara så att ert besök vet om att ni drömmer otäckt och vill väcka er?
Bara en fundering jag fick…

Choklad
0

anden som drog i dig ville tala om vad som hade hänt denne en gång då h*n var i livet…

så tror jag.

U R us

yamher
0

fungerar det inte att be snällt att lämna, muta in området att det är ert och de är inkräktare och i annat fall be den som är där dra till helvete eller någon annan plats. Man måste vara bestämd och hård. Alla e inte artiga o lydiga annars skulle denne inte ha velat dra dig i benet….

[mia-38]
0

Tycker inte man ska be de dra åt helvete. Man kan vara vänlig men bestämd ändå…

yamher
0

det beror på personen ifråga o vem som besöker den. Tror du Mia-38 att alla människor på jorden skulle reskeptera ditt hem och kommer att gå när du ber dem snällt?

Bara för att vi går över betyder inte att vi automatiskt blir snälla. De som lever på den villfarelsen gömmer sig för verkligheten.

[mia-38]
0

Men jag tycker ändå inte att man ska be de dra åt helvete.
Man kan be de försvinna på så många andra sätt.  Man kan säga till på skarpen och till och med fräsa åt de…men jag skulle aldrig be de dra åt helvete.

[walkinbeauti]
0

#0 Bästa rådet är ju ett bra medium och denna ande vill ha eran uppmärksamhet av någon orsak och det behöver inte alls vara av ondo utan när dom tar i oss så känner vi inte den vanliga fysiska handen som drar utan känslan kan bli obehag speciellt när det är någon man inte ser.

Att be en ande fara till varmare breddgrader skulle jag aldrig göra men vänligt och bestämt be dom lämna dig i fred.Ett medium kan hjälpa er upprätta kommunikation,jag gör inte detta varken via forum eller distans men det viktiga är att denna får komma till tals då brukar dom släppa.Dom kommer alltid av en orsak och därför måste dom få säga sitt sen kan dom knalla vidare med sitt liv på andra sidan.Glad

# 6 Jag hoppas innerligt du inte praktiserar ditt eget råd att be någon ande fara och flyga,det är respektlöst till tusen och bäddar för mer trubbel.Som med en vanlig fysisk person så blir anden bara irriterad och arg om man behandlar dom på det viset och börjar stöka runt ändå mer än från början.Visa respekt för andevärlden är det absolut viktigaste,däremot vänligt och bestämt om någon är jobbig men att be dom dra åt varmare breddgrader tycker jag bara är oförskämt,respektlöst och dålig stil Obestämd

yamher
0

som jag skrev ovan var det inte mitt första alternativ. Men det är ett uttryck sätt vi trots allt har i sverige att verkligen uttrycka något som den drabbade personen kan ha styrka bakom orden. Har man kommit så långt att den på andra sidan inte tar hänsyn och visar respekt får man ta till andra medel och visa att man menar allvar. Du kan lika gärna säga försvinn urm itt hus bara man menar det.

Då ska ni inte heller säga "herre min gud" eller något annat ord med helvete, himmel, gud, djävul etc som vi använder i tid o otid i svenska språket utan för den delen hänvisa till att det skulle ha något med personen eller platsen i fråga.

Att hota med helvete kan väll vara en wakeup för den som håller på. Vill person vara kvar så kanske denne ska visa respekt och/eller försvinna.

Vad tror ni skulle hända med mig om jag skulle råka använda ordet helvete som ett sätt att uttrycka att de ska försvinna? Vad någonstans säger det att jag inte har stor respekt mot dem på andra sidan eller till mina medmänniskor här? vem säger att jag inte skulle kunna ta dem dit eller precis som man hotar andra att ringa polisen el dyl.?

OttoIsTheShit
0

jag sa: jag ska sova nu så kan du vara snäll å sluta:P å det har funkat..har vart väldigt tyst efter det i alla fall

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

yamher
0

bra sagt! viktigast är att du inte visar rädsla (lättare sagt ä gjort)

Choklad
0

men ordet "helvete" har bara kraft om man själv tror att det finns ett sådant..för mig är det bara ett fult ord, inget mer.

Men det är ju beroende på vad man själv tror.

Däremot kan det bli fel om man är arg på anden, eftersom man då matar den med arga energier och den svarar med samma ilska, om inte mer. (om det är en ande som inte har varit i ljuset)

Kom ihåg att anden bara är en människa men utan fysisk kropp och därmed mera kraft och den har dessutom kommit ihåg hur man använder sig av dessa energier …

så inte vara arg på andar, utan kommunicera med ömsesidig respekt.

Himmel och helvete bryr de sig inte om

sedan är det ju beroende på om anden har stannat kvar här på denna sidan av någon anledning, eller om den har gått över till ljuset och sedan vänt tillbaka..om den har varit i ljuset och vänt, är det en ande som är snäll, annars är det en person som är just så som den var då den hade sin fysiska kropp..

så har jag upplevt och det är min erfarenhet och min tro.

U R us

Andina
0

#0 - Jag är inte helt säker på att det är en (icke-fysisk) ande som kommunicerar - men självklart kan det vara så, någon som vill göra sig "hörd" så som många skriver här också.

Men enligt mina erfarenheter så kan det också vara det jag kallar för "kommunikations-dröm" i brist på bättre ord. D v s att du var i kommunikation med din pappa, att ni "samdrömde" i drömmarnas dimensioner. Telepatisk kommunikation, d v s "energikommunikation" - fungerar likadant mellan andar med fysiska kroppar som mellan andar utan.

Jag har alltid haft en liten särskild passion för drömmar och det lärde mig tidigt att vi ofta samdrömmer med människor, och allra särskilt med dem som vi har starka känsloband till.

Bara min lilla tanke ikring detta… :)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing