om "spöken"
hej
Tänkte bara kika in här och fråga Er som vet…
OM man har besök av spöken/andar/kalla dem vad ni vill, kan de vara så fysiska att de öppnar dörrar och sånt?
Och en tillhörande fråga, är det möjligt att kolla av ifall det skulle finnas spökbesök på avstånd, eller måste man vara på plats?
förklarar mer när jag fått några svar….

Endel kan nog öppna dörrar och sånt för jag har själv vart med om att en igenspikad gammal skafferidörr öppnade sig varje natt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag har varit med om att "någon" stått vid min fotände på sängen och dragit i täcket.
Jag var ensam hemma och hade dessutom en lampa tänd för jag vågade inte sova ensam hemma när det var helt släkt för det hände alltid något då…täcket var väl lindat om mig så det var inte påväg att glida av från sängen av egen maskin.
Min mammas väckarklocka gick även den igång på nätterna när jag var ensam hemma…jag satte knappe mot OFF och varje gång jag gick för att stänga av den var den på ON.
Så för en ande att öppna en dörr är jag helt övertygad om :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
då kan jag avslöja vad det hela handlar om…
Det är så att jag vid några tillfällen har hittat öppnade boxdörrar i stallet, Jag har två boxar på ett ställe, där den ena är "innanför" den andra. Hade ett får i den inre och en häst i den yttre och där är stängt med ett grimskaft mellan. En morgon var grimskaftet uppknäppt och de två djuren hade bytt plats :/
En annan gång har dörren från logen (där jag har en stor gemensambox för flera hästar) öppnats, så att alla de hästarna gick lösa runt i den del av ladugården som ännu inte är ombyggd till häststall…
Båda dessa gånger är jag bombis på att jag har stängt ordentligt själv, även om det inträffat några gånger att jag missat detta… 
Det finns två alternativ till vem som gjort detta:
- ett spöke
- en okänd levande människa
Jag vet inte vilket jag tycker är det värsta alternativet
för oavsett vilket så är det otrevligt att inte få ha sina djur ifred…

Min klätterväxt blev nedtagen varje dag jag var ute. Alltså stänglarna hängde rakt ner. Jag satte upp dom igen men så fort jag gick ut så plockade "nån" ner dom igen! Hände aldrig när jag var inne.
#3 Kanske gårdstomten? Jag skojar inte, jag tror på tomtar. :)
Håll tummarna för att det inte är en okänd människa…det finns ju så mycket knäpptfolk. Skulle det vara ett andeväsen så kanske det bara söker din uppmärksamhet, eller rent av skojar med dig…..Elisabeth brukar alltid påpeka att andevärlden är fylld av humor! Faktum är att man kan vänja sig vid sina gäster och tom lära sig att tycka om dem även om de inte är knutna till en själv utan snarare till platsen.

Ja de kan öppna dörrar och göra andra fysiska aktiviteter. Det bästa är om ett medium kommer dit och kollar vem det är som busar hos dig. Titta gärna på mediumlistan och se om det finns någon i närheten där du bor. Det finns också en del som sysslar med det på distans och en som jag kan rekommendera då är Ewa Åkerlund, du hittar henne på listan. Sen kanske det finns fler som gör det men jag vet inte vilka, kika in på deras hemsidor eller ring och fråga. Kanske någon annan här vet någon om gör det på distans?
Lycka till! Kram/Elisabeth
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Köksluckor kan i alla fall öpnna sig av sig själv och saker kan flytta på sig. När vi hade köpt hus flyttade vi inte in med en gång utan passade på att åka dit och måla och göra smårenoveringar innan.
Jag var oftast själv där dagtid och när jag kom på morgonen stod ofta ett par köksluckor öppna helt eller på glänt. Eftersom inget var inplockat i skåpen så har jag inte haft anledning att öppna dom så jag är ju bombis på att de vart stängda dan innan. Hände flera gånger.
Även burken med snabbkaffe och kartongen med tepåsar flyttade runt på sig, från ena sidan diskbänken till den andra.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.
Idag var det fler tecken… Jag har elstängsel i hagen och någon har flyttat runt trådarna i grinden, så de inte satt som de ska göra…
jag har inget emot spöken, bara jag vet vad de vill och de är snälla mot mig. Men det kan bli så himla dumt när de öppnar åt djuren :/
Är det någon som vet något medium i kalmartrakten?
Vad kostar ett besök av medium, mellan tumme o pekfinger?
#10 Kan du inte prata med dem, säg högt till dem: "Ni får gärna vara här men ni får inte öppna så djuren smiter ut."
Prova det. :) Säg det högt med bestämd röst. :)
#11 Måste man sälja det högt, räcker det inte att tänka det intensivt?
(har fått en viss känsla för vem det skulle kunna vara :/ )

det kan hjälpa med att tänka det intensivt men jag råder dig att om du verkligen vill bli av med det så ta kontakt med ett medium.
#12 Nej, det blir mer kraft om du säger det med hög röst. Jag tror du kan prova att fixa det själv, utan medium. Alla har vi kraft inom oss och kan lära oss använda den.

ja men man bör vara försiktig .man bör veta vad man gör och inte tveka eller vara rädd ,utan bestämmd för annars kan det röras till så att det blir ännu mer.
ja, man bör vara säker men jag tycker ändå det är bättre att utveckla sig själv än att lita till andras hjälp hela tiden. :) Denna kraft som medium har finns hos alla, det är jag övertygad om. Sen exakt vad man ger sig in på, det vet jag inte. Att börja med seanser hit och dit utan att kunna nåt är kanske dumt. Att göra Anden i glaset är dumt om man inte vet vad man gör.
Men att säga till andar att lämna sitt hem ifred, det tycker jag inte är något som är farligt. Man måste lära sig att sätta sina gränser, oavsett om det är människor eller andar. Hemmet är heligt, där bestämmer man själv vilka som är välkomna. :)
Sen är det väl en konst att kunna vara säker på sig själv också. Om man inte övar så lär man sig inte. :)
Jag tycker folk litar på andra lite för mycket istället för att lära sig själva. :)

självklart är det så..*L* vad jag menar är att man inte får tveka..därför att andarna läser av oss.Sen är det så att jordbundna är något annat.Och av egen erfarenhet så kan dom vara eländiga att ta tag i.Visst ska man prova själv absolut men man ska absolut veta vad man ger sig in ,och vad man gör
jag hade en tröja som försvann i et halvår för att sedan hittas utfläkt högst upp i garderoben…. detta var en stor stickad tröja, inget som lätt försvinner.
Min fråga är vart tar sakerna som försvinner vägen? kommer de till andevärlden elr läggs det på ett fysiskt ställe?
#17 Jag förstår vad du menar. :) Jag bara hade lite mundiarre…blir så ibland. ;)

hahahahah gör inge det har jag med ibland..däremot har jag svårt att få ner i skrift vad jag menar.Terry Evans sa till mig att om man har det Mycket struligt hemma med spöken ,andar etc så bör man anlita ett medium som vet vad dom ger sig in på och kan sin sak .Gärna har kunskap i Ghostbusting om man säger så..jag är osäker på om jag klarar av det och för att det inte ska bli galet och ännu mer aktiviteter så anlitar jag ett medium.Dom kan ju stöka till det mer så att säga..
Jo, jag förstår att man kan se det så. Jag är mer inne åt shamanism & häxeri och jag tror att jag ser andar lite annorlunda än vad de flesta härinne gör. :) Inte så att något sätt är fel, vill bara tillägga det. Men vi ser saker annorlunda. Jag tror t.ex inte att bara för att det händer saker i ett hus så är det spöken. Jag tror att det finns många slags andar, förutom människor som har levt tidigare… Jag är faktiskt inte alls inne på spöken, om jag ska vara ärlig. Jag tror att de finns men är inte intresserad av dem, om ni förstår.
Jag vet inte hur jag ska förklara… Jag är mer inne på att man ska klara sig själv, om man inte behöver mycket hjälp för att man är sjuk eller så. :)
All respekt för Terry Evans, han är en av de få medium på TV som jag tror på. :)
Om du vill diskutera detta så kanske vi ska starta en ny tråd? Jag är mer nyfiken på varför du inte tror att DU klarar av det. :)
hihi… Nu har ni nog spårat ur lite va? ;)
Jag spånar lite bara…
OM det nu är den som jag misstänker det kan vara, som är här och öppnar dörrar och grindar, kan det då vara så att nu när jag kommit på detta så ger det med sig ändå, eller blir det ännu värre? Alltså om någon vill ge sig tillkänna och nu har lyckats med det, kan denne så förstå att jag nu vet att h*n vill något och vara nöjd med det?

Det tror jag *L*
Spåna ur? Skulle jag? Moi? nehej du… *asg* :D

Många gånger när det börjar spöka hemma så är det en anhörig som vill förmedla saker som kan vara viktiga. Visst kan man själv göra saker för att det ska sluta eller bli lugnare hemma och man kan själv få en känsla av vad dem vill ha sagt. Det som oftast är svårt är att lita på det man själv känner och man kan då behöva bli bekräftad med hjälp av ett medium. Men man bör alltid känna efter och göra det som känns rätt för en själv.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

precis vad jag menar!!