Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 3076 ggr
Zynell
0

Gifta sig eller inte?

I natt drömde jag en underlig dröm om bröllop. Tänkte kolla om någon kan hjälpa mig att tolka den.

Jag minns dock inte alla detaljer, men ungefär så här tror jag att det var:

Befinner mig på en bröllopsmiddag. Rummet är stort, ljusgult och stora fönster. Befinner mig på någon slags herrgård, tror jag. Huset är väldigt stort i varje fall. På gränsen till gigantiskt. Kanske 10 meter upp till taket.

I rummet sitter bröllopsparet vid ett bord tillsammans med en massa gäster. Jag står en bit bort och tittar på. Innan bröllopet började hade brudgummen frågat mig om jag ville gifta mig med honom, men jag ville inte. Nu efter bröllopet började jag ångra mig.

Befinner mig fortfarande i samma hus men går i en otroligt bred korridor, marmorgolv, pelare och stora fönster. Allting är ljusgult. Min styrpappa står plötsligt där och ler medan han säger något om att nu är det dags att återvända eller att det är dags att göra något. Minns ej riktigt vad.

Jag fortsätter gå och brudgummen kommer fram till mig. På något sätt har han fått veta att jag har ångrat mig. Han säger att det är ingen fara och att han kan gifta sig med mig istället. Bara så där … men jag blir glad. Lättad.

Befinner mig i ett hus som tidigare var fullt med möbler, nu är det nästan tomt, men det är åtminstone rent och städat. Min nye make och några till gömmer sig i gräset utanför för att kvinnan i huset inte ska få syn på dem. Hon var  hans tidigare fru. Det är väldigt ljust och fint i huset som tidigare uppfattades som schabbigt. Jag går upp för en trappa och ser kvinnan där. Det är en gammal kompis till mig och vi pratar. Hon verkar inte särskilt ledsen, bara nedstämd. Jag berättar om att killarna gömmer sig där ute i gräset och vi skrattar. Jag berättar att vi alltid kommer att vara vänner, det är bara att lyfta luren och slå numret.

Jag har säkert missat massor. Minns också att det fanns ett mörkt och lite otäckt rum i det där huset som kvinnan var i och i det rummet var det väldigt smutigt, saker överallt, men jag tittade bara mot rummet innan jag fortsatte att prata med min vän.