Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 1632 ggr
eggebanroth
0

Ett riktigt Medium/Healer

eggebanroth
0

Han tycks vara den enda som fått vetenskaplig erkännande som äkta medium.

[kvasthilda1972]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åhååå??? Så han har fått sin miljon av James Randi?

sven-g
0

#2 Inte skulle Randi ge det, pga att alltid vad gäller alltid någon form av rimligt tvivel. Även blir jag lite betänksam vad gäller Joralf.

Denna kommentar har tagits bort.
sven-g
0

#4 Du har så rätt så, vem vet inte jag

eggebanroth
0

Du Sven är ärlig.

sven-g
0

Jag vet att det finns riktiga healers, men dom är få, och dom jag vet lever inte på sin gåva. Dom är helt utan profit hunger.

eggebanroth
0

Just det jag försökt framhäva här på olika sätt.

sven-g
0

De healers jag menar är sådana att när dom hjälpt någon blir den omedelbart frisk. Men det går inte att gå till sådan och fråga om h-n kan hjälpa. Då blir nog svaret nej.

eggebanroth
0

Vad skulle svaret annars bli?

Det skiljer ju om ifall man blir hjälp eller inte. Det är oftast den egna tron som sätter igån läkningsprocessen.

Var på Lanzarote några år sedan , helt ensam.

Hamnar på en restresa. Bungalov var enkel o anspråkslös, det är väldigt trevlig atmosfär ute. En lite bar med servering, o behagliga gäster sitter där.

Nästa dag kommer ett par från Göteborg, råkar bli mina grannar. Hon är berusad o han är lite reserverad. Hon visar tydligt sitt intresse för mitt håll, fasten gubben är där.

Nästa dag möter jag dem vid poolen , lite längre bort. Säger hej som till en bekant, o får det samma tillbaka. Sedan instiktsvis lägger jag min hand  på HANS axel.   Han reagerar väldigt starkt på det. Då säger han; Vem är du? Du det hände nåt..min axel är smärtfri!

Det berättar han sedan hur han under många år haft ont o besvär från den axeln.

Nu var den bra.

Ofta undrat , vad påverkade honom, var det min attityd eller En Helig ande som påverkade.

Egge

Theleonora
0

sven-g: varför kan man inte gå till dessa healers, varför blir svaret nej?

eggebanroth
0

Det är inget fel gå till dem. Det handlar mycket om ens tillit, tror man på healern , då är det öppet.  Der verkar som själen blir omedvetet öppen för den möjligheten.

sven-g
0

Anledningen Egge är nog att det som ges är en gåva, och en sådan går ej att kräva.

[stblues35]
0

#2 Oskyldig

[carlsbergs]
0

Den här killen verkar vara rätt avslappnad i sin roll.

Är han ett riktigt medium vad tror ni?

[carlsbergs]
0

Testar att få in filmen igen.

Denna kommentar har tagits bort.
[walkinbeauti]
0

Såg nyss denna man på svt 1 en fantastiskt fin människa utan srkyt utan någon form av mallighet i sitt helande.Tänk om fler tog efter denna ljusa person,här finns någon som verkligen kan och inte behöver blåsa upp sig.

Helt underbar person att lyssna till ,mjuk,rar varm och helt neutral i sin roll som healer.

[carlsbergs]
0

Joralf Gjerstad har skrivit böckerna:

Den goda kraften

Å stå i lyset

Ingar Sletten Kolloen samtalade med Joralf under något år tid och skrev sedan boken Snåsamannen som handlar om honom.

Ja böcker att läsa för den som är intresserad.