Guidning/avläsning mm
Hej, Är en tjej i 30 årsåldern som har haft enorm otur med killar hittills. Alla relationer börjar, fortgår och slutar på samma sätt och trots det vet jag inte vad som går fel. Har ett hum men svårt att sätta fingret på för att göra något åt. SKulle vilja ha lite guidning, dels om någon kan se vad som går snett? Dels vad ni kan säga/se om min framtid med avseende på mitt kärleksliv? Om jag nånsin kommer få barn och hur många i såna fall?
Skulle vara så otroligt tacksam för hjälp, då jag iider av hjärtesorg just nu.
Jag tar även tacksamt emor helande energi dels för att må bättre, men även för att komma på rätt bana igen och få mer kontakt med mitt högre jag eftersom jag i dagsläget är förvirrad och ledsen över alla misslyckanden så jag inte vet vad jag vill längre.
Ljus och kärlek till alla!
PS. Bild finns på min profilsida för er som behöver det. DS
ingen som kan?!
Hej.
Det kan nog ta lite tid att få svar. Med tanke på att det vart storhelg och folk kanske inte är hemma.
Men jag hoppas att du får svar och hjälp framöver.
MVH Mia
Om man vill titta framåt i sitt liv för att göra upp en plan för sin framtid är det klokt att blicka bakåt i sitt liv för att finna orsaken till varför livet utformat sig som det gjort.
På samma sätt som ett matrecept som gång på gång resulterar i en maträtt som ser ut och smakar på samma sätt fungerar det även med livets recept. Genom att ta reda på vad det är i ett recept som resulterar i ett oönskat resultat blir det möjligt att göra någonting åt receptet. Det är därför viktigt att välja en metod som klarar av att förstå hela tillagningsprocessen eftersom olika metoder har en tendens att uppfattat allt ifrån hela receptet och dess smakupplevelser till enbart fragment av helheten.
Frågor man bör ställa sig innan man bestämmer sig för vilken metodik man tänker använda sig av för att uppnå det resultat man önskar är:
Hur långt bakåt i tiden är metoden jag tänker använda mig av kapabel att se?
Kräver metoden att de minnen jag själv eventuellt förträngt behöver tydliggöras innan ett varaktigt resultat kan presenteras?
Är det i så fall nödvändigt att jag minns dessa minnen eller finns det ett enklare sätt?
Är metoden utformad efter min specifika önskan eller saknas den egenskapen?
Om metoden saknar förmågan att se individen som en individ och istället ser ett symtom som behöver åtgärdas. Frågan man då måste ställa är: använder metoden sig av bedövning genom antingen operation och eller medicinering för att få symtomet att försvinna?Anses därmed problemet löst även om detta kan innebär livslång medicinering vilket i sin tid även kan leda till livslånga biverkningar som följd?
Arbetar metoden du avser använda dig av enbart med hjärnans intellektuella kapacitet eller är metoden även hänsynstagande till hjärnans känslomässiga natur?
En metod som helt eller delvis tar avstånd från en känslomässig natur enbart för att ett intellekt på ett intellektuellt sätt inte klarar av att förklara känslor kommer aldrig att kunna skapa en fullständig balans i en människokropp om en del eller hela delen av problematiken är lokaliserad till personens känslomässiga del av hjärnan.
Är detta sätt att observera en frågeställning på någonting som skulle vara av intresse när du får svar på din fråga?
-Kent Asp-
jag förstår inte riktigt dina frågeställningar, känns lite för abstrakt för min del.
jag har reflekterat bakåt flertalet gånger för att förstå vad det är som är fel/blir fel. en del tankar jag har är att visst jag har negativa och positiva sidor, jag vet många av mina tjejkompisar som är som jag och beter sig som jag med killar men utfallet blir inte på samma sätt. varför är det lättare att släppa mig jämfört med någon annan?
känns som att jag är helt låst så till den grad att jag inte vågar längre..
blev lite flummigt men är lite ledsen. får återkomma senare.
eftersom svaren jag ger går till grunden i frågeställningen och eftersom detta ibland kan leda till att den som frågar istället för att ta emot svaret upplever sig behöva vända det mot mig istället för att ta ett eget ansvar för den fråga man faktiskt ställde väljer jag numera när det känns nödvändigt att inleda mitt svar med en fråga om den som frågar verkligen vill ha ett svar som går till kärnan av frågeställningen eller om man istället föredrar ett annat svar.
#2 Varför tränar du inte själv? här har du alla chanser att utveckla ditt
stora intresse.
#6 Det är inte avläsning jag vill syssla med själv.
#7 Vad är intressant för dig inom det här området?
Vad brinner du för vad vill du utveckla,ja vi har alla olika områden
som vi har en kanske en fallenhet för?
#8 Denna diskussion tillhör inte tråden.
Men jag har intresse av att kunna se och höra andar. Inte att avläsa odyl.
allhealing: jag tycker ditt svar är för abstrakt för mig. och även ditt andra svar. jag kanske är dum, inte vet jag, men jag har svårt att hänga med i ditt cirkelresonemang i ditt andra svar.
när det gäller ditt första svar förstår jag inte vad du menar med metod i det här sammanhanget?
"vilken metodik man tänker använda sig av för att uppnå det resultat man önskar är:
Hur långt bakåt i tiden är metoden jag tänker använda mig av kapabel att se?"
förklara gärna och ge inte upp hoppet om mig!
någon mer som kan/vill försöka?
De flesta metoder som används idag är metoder som bygger på vetenskapligt bevisbara sådana. Dessa metoder tas fram genom att använda enbart människans intellekt som är baserat i en del av vänster hjärna.
Den metod jag använder mig av tar även hänsyn till höger hjärnhalva och får därför en bättre överblick av helheten.
Jag brukar förenkla genom att kalla den intellektuella hjärnan för den blå och den känslomässiga för den gula.
Genom att ta hänsyn till såväl den blå som den gula hjärnan går det att uppnå resultat som den blå inte kan åstadkomma på egen hand.
När det uppstår ett flöde mellan den gula och den blå hjärnan bildas givetvis en ny färg som är grön. Metoden hjälper helt enkelt en person att kommer i ett mer balanserat tillstånd. En kropp som befinner sig i balans självläker.
allhealing: om jag förstår dig rätt så måste jag skapa balans inom mig innan jag kan titta (?) tillbaka och försöka analysera mitt problem/dilemma?
något som är ganska klar toch tydligt är ju att jag förlorar den balans jag lyckas bygga upp så fort jag träffar någon ny, vilket tyder på att jag inte är så stabil?
hur kan jag skapa den här balansen mellan mina hjärnhalvor?
Det jag ser som grundläggande är att du just nu lyssnar väldigt mycket på vad andras säger och tycker. Utifrån denna information anpassar du dig sedan efter vad omgivningen anser vara den rätta vägen att gå enligt dom. Du har det här beteendet eftersom du inte vill såra dom i din omgivning, detta är ett inlärt beteende och det går därför även att lära av sig det beteendet 
Det du behöver träna på över en väldigt lång tid framöver är att våga släppa taget om vad andra anser vara rätt och fel och istället sakta börja lyssna på vad du själv vill tycka om saker och ting.
Jag vet att det är en helomvändning och det är därför ingenting man gör över en natt. Det är även detta som är orsaken till att du har så mycket problem när det gäller relationer med andra eftersom relationen du har med dig själv har en vädligt stor utvecklingspotential.
När det gäller hur du ska uppnå det här så gillar du att hitta på egna sätt att lösa saker på. Börja därför som du brukar göra, leta upp information genom självstudier och smält sedan inehållet. Därefter blandar du denna nya kunskap med den kunskap du redan har. Då har du gjort det på ditt sätt.
När du sedan kommit en bit på vägen vill du gärna anlita mer professionell hjälp, gör det då när tiden är mogen.