Gemensam healingkväll?
Jag är övertygad om tankens makt och den läkande förmågan som var och en av oss bär på så efter att ha läst Bountys inlägg om healern som fick 5 års fängelse fick jag den här idéen om att vi skulle kunna bestämma en kväll och tidpunkt då vi gemensamt ger distanshealing till ett förutbestämt mål.
Vad tycker ni om det? Skulle det kunna vara genomförbart?
Varma hälsningar/Perla
Hej Perla!
Absolut att det funger (genomförbart). Jag hänger på 
//Roger

Jag kanske måste förtydliga vad som är min tanke med de här healingkvällarna.
Syftet med healingkvällen är inte att gå in och påverka människor och händelser med tankens kraft, dvs önska något för någon eller något eftersom ingen annan i förväg kan veta vad som är det bästa för en person eller vad som är den yttersta meningen, vad vi gemensamt eller en enskild individ ska lära utav en händelse.
Min tanke är att vi ska sända ren healing till en människa, plats, företeelse eller händelse utan att blanda in personliga önskemål.
Varma hälsningar/Perla

Jag är med på healingkvällarna :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag kanske har fel men vad jag vet så måste man be om det för att det ska funka och aldrig påtvinga det på de som ej vet
även förstått om man använder det fel så kan man förlora kraften att hjälpa:(
men det kanske fel upfattat av mig
jag hade hjälpt alla som vill ju :)

#4 Man får skicka healing-positiva tankar och energier till händelser och platser. Om det gäller en enskild person ska man ha tillåtelse först.
Elisabeth

# 4
Jag förstår vad du menar men om det stämmer skulle man isf aldrig kunna ge healing till ex.vis ett djur eller en människa som av en eller annan anledning inte själv kan be om att få healing.
Min uppfattning utifrån det jag har lärt mig utifrån reiki är att en reikihealing är fullt möjligt att ge till alla eftersom reiki varken blir mer eller mindre än det perfekta för just den personen, platsen, företeelsen eller händelsen, vid just det tillfället som healingen ges.
Vad säger Ni som använder er av andra healingformer än reiki?
Varma hälsningar/Perla

Ja jag är med såklart!!
Som jag ser det kan det aldrig vara fel att ge healing, det man ger och förmedlar av kärlek är alltid det sanna o rätta.
Jag är gärna med på healingkvällar
monabella
Jag är gärna med också.
Jag är också med
Jag är gärna med och sänder healing.

Jag vill gärna vara med också.

Nu är det väl snart dags att bestämma en tid och vart vi ska skicka healingen? Förslag? :)
Elisabeth

Jag vill också försöka vara med!
Känner ni några svajiga "vibbar" så är det morsan som är ute i det mediala och botaniserar.

Elisabeth

Jag är gärna med och sänder healing……
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Härligt att det är så många som vill vara med! :)
Mitt förslag till den gemensamma tidpunkten är söndagar kl. 23:00. Målen för healingen kan vi kanske variera efter hand som förslag kommer in men mitt önskemål nu är att vi börjar ikväll med att sända healing till Moder Jord och speciellt till haven och allt vatten på Jordklotet.
Är ni med på det?
Varma hälsningar/Perla
Var det inte så den" franska spådamen "gjorde enligt henne själv i massutsick.Man skulle en viss tid tänka på vad hon nu bestämt innan……Nej tack för min del.

Galder
Du avgör själv om du vill vara med och ge distanshealing men bara för att jag är så intresserad av hur andra människor tänker så måste jag fråga vilka assocciationer du får och vilka kopplingar du gör till den här franska kvinnan?
Självklart kan jag inte svara för någon annan eller ta ansvar för vad någon annan gör men personligen förväntar jag mig att alla som ger distanshealing är absolut rena i sinnet och inte blandar in personliga önskemål eller jobbar med tankeöverföringar under tiden.
Varma hälsningar/Perla
#20 Mina associationer och kopplingar behåller jag för mig själv.Vi har diskuterat denna dam i en annan tråd.
Mitt sinne är inte heller kritvitt ska du veta-livets skola har lärt en del.Jag vill att folk ska visa vem dom är innan jag släpper nån över tröskeln.Jag är ärlig ut i fingerspetsarna inte så att jag skulle medvetet såra någon.Men säger ärligt vad jag tyck-antingen högaktar man mig -eller avskyr mig…
Jag önskar er lycka till i kväll/galder

Galder
Du behöver inte vara på något annat vis än det du tycker fungerar bäst för dig och det är heller inte frågan om att försöka "omvända" dig på något vis. Jag tyckte bara att det skulle vara intressant att höra vad som ligger till grund för ditt avståndstagande. Vad är du är rädd för? Det kanske är något som jag (och andra) har missat och behöver bli medvetna om. (Vill du inte ta det öppet tar jag gärna emot ett privat meddelande.)
För övrigt är även jag rakt på sak så jag uppskattar att andra är det mot mig också. :)
Varma hälsningar/Perla
Låter spännande med healingen. Jag brukar praktisera lite på mina barn och man (när de sover) och vill gärna haka på!! Det blir kl 24 för mig då.. finländsk tid..

*puttar upp*

Lägg in den här tråden på healing.ifokus också så får du med ännu fler :)
Elisabeth

Elisabeth
Bra tips1 :)
Frejas
Förhoppningsvis kan det bli ett stående inslag på söndagkvällar vid den här tiden så du är välkommen att vara med när det passar dig. Sov gott! :)
Varma hälsningar/Perla

Godmorgon och ett stort tack till alla som var med och gav healing till allt vatten på Moder Jord igår kväll.
För mig blev det en stark healingsession som kändes behövd.
Varma hälsningar/Perla
Tyvärr kunde jag inte delta. Hade somnat på soffan med minstingen på bröstet och vaknade halv ett..:( Nästa gång är jag gärna med.

Jag skulle gärna se att vi fortsätter ge healing till allt vatten på Moder Jord i två söndagar till innan vi byter objekt för healingen. Vad säger ni om det?
Varma hälsningar/Perla

#30 Självklart! Maria.J som har healing.ifokus har öppnat en ny tråd angående det här så skriv gärna in det i tråden nu för det blev lite sent den här gången :)
Elisabeth

Nu ligger även denna tråden på Healing.ifokus.
Tack ElisabethJ, för att du hänvisade att lägga in detta på Healing. Det är ju ett perfekt ställe att gå ut med denna formen av arbete på.
Om ni har intresse av Healing, samt mycket mer som vi tar upp på den sidan, så kom in och bli en del av den sajten också. Det ena utesluter inte det andra. Vi vill samarbeta för våra medlemmar på hela iFokus, och ge er alla möjligheten att ta del av båda sajterna. Vi har båda något att tillföra våra medlemmar.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

MariaJ
Som du säkert såg när du läste inledningen på den här tråden så fick jag idén till gemensamma healingkvällar när jag läste en anna tråd på det här forumet. Därav hamnade också mitt förslag här.
En fråga till er värdar (och medvärdar) på de här båda forumen, och kanske speciellt till Elisabeth då - tycker du att det är fel att skriva om healingkvällar på ditt forum?
Var går gränsen för resp. ämne och vad man får ta upp på resp. forum?
Varma hälsningar/Perla

Snälla perlan,,,Jag menar inte att du gjort fel som har lagt den på övernaturligt..Jag tycker det är ett bra intiativ. Att den sen hänvisas till healingsidan också är bra, då det forumet är inriktat på healing i olika former, och så även då distanshealing.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

#33 Jag tycker inte att det är fel att skriva om healingkvällarna här för det är något som berör oss alla och många fler blir engagerade i dessa gemensamma energikvällar, jag tycker att det var bra att du skrev om det här :) På sajterna finns det ämnen i dem olika kategorierna under forum och det finns en inledning på sajterna vad dem handlar om och om vad man kan diskutera.
Kram/Elisabeth
Elisabeth

Elisabeth
Det var just därför att Healingrubriken saknas på det här forumet som jag ville höra din åsikt. Jag är för det mesta rakt på sak och handlar mer eller mindre spontant men min avsikt är aldrig att trampa någon på tårna eller ställa till med oenigheter forumvärdar och medlemmar emellan.
Varma hälsningar/Perla

#36 Det behöver du inte vara orolig för Perla! :)
Elisabeth

Jag blev healad i Stockholm för ett tag sen när jag var med min kompis där. JAg måste minst sagt säga att det var helt otroligt??? Jag visste inte var jag hade mig själv när hon var klar. Mina fötter fick jag inte ner till golvet….de var i luften (jag satt på en stol) fick mjölksyra i benen när jag tryckte ner de mot golvet.Under tiden hon healade gled jag på stolen men det märkte jag inte. Armarna kändes som det kröp massa maskar och kolsyrar ut genom arm och sen vidare ut i fingrarna…. hela kroppen var helt slut och tårarna forsade ur mig…kunde inte styra dem….. jag undrar vad som hände med mig där…. hon som healade mig minns jag ej namn på men hon rörde mig inte en enda gång och ändå reagerar jag som jag gjorde…..

Jag kände att healingen vi gjorde igår var otroligt kraftfylld men som du skriver bör vi göra den ett par gånger till!!! Alla som vill, häng med på healingkvällarna!!!
Elisabeth
Jag är med 
Hej!
Jag är helthelt ny på den här sidan, har aldrig sysslat med healing och kan… absolut ingenting! Men räcker det att sända en fin tanke till allt vatten (vatten frågorna är viktiga för mig, och jag skulle väldigt gärna försöka göra något som kanske skulle kunna för bättra situationen för någon/något), eller krävs det mer kunskap eller något annat speciellt?

#41 Självklart!!! Positiva tankar och känlor är healing 
Elisabeth

Låter så fantastisk detta med healing.
Skulle behöva en hel det av detta.
Men har för några dagar sedan kännt att något positivt börjar röra sig inom mig.
Kanske kan bero på att jag börjar öppna mig mera igen.

#43 Om du vill läsa mer om healing så rekommenderar jag dig att kika in på healingsajten här. healing.ifokus
Elisabeth

ingen som vet vad det kunde bero på ??? mitt inlägg #38