Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 3143 ggr
[kvasthilda1972]
0

Ljusarbetare

Att vara en ljusarbetare är för mig att hjälpa folk finna frid och sin lycka, att stötta varandra som vill hjälpa andra må bättre…

Jag förstår mig inte på medium som säjer att - Mitt sätt är det enda riktiga resten är skräp! Istället för att stötta varandra och hjälpas åt att få folk att finna friden och kärleken…

Jag förstår inte heller jakten på vetenskaplig bevisning, det påvisar vår egen rädsla att "tänk om jag är en bluff?"

För mig är meningen när man jobbar med andevärlden/ärkeänglarna, spådomar och healing av alla dess former är att få folk att släppa rädslan och låta kärlek och frid få råda….

Hur eller vad anser ni om ljusarbete/mediumskap ska vara?

Maggan63
0

Har alltid varit intresserad i detta ämne, hade kompisar som spådde när jag var yngre så det blev nästan en hobby ett tag. Försökte också själv att lära mig lite om att spå men jag hade ingen fallenhet för det och la det på hyllan.

Åkte också till medium som rekommenderats av andra, även om det var långt bort. Det var så spännande och man fick en liten adrenalinkick varje gång. Om det sen stämde in la jag ingen  nån större vikt vid.

De spådomar som jag kommer ihåg och har stämt in kommer från ett par ungdomskompisar som träffsäkert prickade in saker som både hänt (hemligheter bara för mig) och som skulle hända framtiden.

Känner själv av att det finns andra dimensioner/andevärld eller vad man nu kan kalla det och det känns helt naturligt…kärlek och värme bara flödar ur dessa kanaler…

Ett seriöst medium får gärna ta betalt för sina tjänster. Sen måste man vara öppen för allt som kommer men även lite skeptisk så att man inte fastnar i ett mönster så att man slutar att vara i tillvaron.

Har stor respekt för seriösa medium och jag vet att det är ett energikrävande jobb…Jag vill att ett medium skall vara så ärlig hon kan, även om det innebär att förmedla tråkigheter. Min avlidna bästa kompis hade förmågan att spå och hon var helt slut efter en sittning…tänker på henne ibland…

*Sprid positiv energi till varandra* Skrattande

[walkinbeauti]
0

Vetenskapliga bevis har jag aldrig haft behov av,det jag sett hört och upplevt räcker för min övertygelse.

Att jobba med det andliga för mig handlar om att kunna förmelda en kontakt och dom bevis en person kommer för.Jobbar på mitt eget speciella sätt med Shamanismen.Att en del medium skriker högt om att jag vet bäst,mitt sätt är bäst då är det bara den egna osäkerheten  som kryper fram om man måste blåsa upp sig själv.

Har aldrig känt ett behov av att sätta mig på andra så länge jag vet själv att jag gör och klarar av min uppgift och får fram dom bevis en person kommer för.Börjar jag sätta mig själv på en hög pedistal är jag en andlig snobb och sånt tycker jag inte passar när man jobbar i ljusets tjänst.

Skulle aldrig drömma om att säga till ett annat medium du gör fel,vi finner alla vårt sätt att jobba som för oss själva fungerar.Tror den här hysterin i att skrika ut sig själv beror på både osäkerhet men även konkurans medier emellan man ser hot i att fler jobbar och fler blir det.Men även den som känner att han eller hon inte klarar av sin uppgift som dom önskar och vill folk ska tro dom har en tendens av att synas och höras.

Ljusarbete är så enormt,för mig handlar det om ödmjukhet ärlighet kärlek  och att alltid bemöta människor och andevärlden med respekt.Allt detta gap och skryt har fått mig att må illa på det taditionella mediumskapet,gör inga sittningar och seanser just för att det blivit ett sånt liv från både seriösa och oseriösa.Husrening tar jag på mig men det mentala mediumskapet ligger på hyllan och dammar för att aldrig mer tas ner.Den Shamanska inriktningen ger mig så mycket mer än att fastna i en värld full av avundsjuka.

[kvasthilda1972]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 #2 tack för att ni delar med er!Glad

#2 Jag håller med dig att man ska möta både andevärlden och dom levandes med respekt…

Blir så upprörd när folk gör resor till ställen där det spökar bara för att hetsa anden att visa sig eller göra något annat istället för att hjälpa över… Tänker på en Engelsk serie där man tog med ett medium och hetsade både varandra och andarna att visa sig och sen skrek dom i högan sky!!! Kommer inte ihåg vad serien hette…

yamher
0

lika mycket som det kommer att finnas det intresset på andra sidan att skrämmas och ställa till med jävelskap.

Men helt enig med er att provikation är ganska respektlöst och man ska alltid visa varandra respekt. Fullständigt helt enig.

Påtal om jävelskap och de som hävdar att barn inte kan vara fast här osv Min make har haft en pojk efter sig som försökt skrämma honom (min man är väldigt svårskrämd). Men han ändrade ansiktet för att se otäck ut för att han visste att min man är medial. Tyvärr hade han sönder en av svärmors fina skålar också. Jag uppskattade inte den gesten från honom. Han ville inte alls gå över och hävdade att han pålånga vägar inte var redo att gå över.

För att vara fantasier så var skålen ett bra bevis på motsatsen!

Alis volat propriis Oskyldig

Denna kommentar har tagits bort.
[walkinbeauti]
0

Kvasthilda du tänker förmodligen på serien Hemsökta Hus med Yvette Fiedling,där gapades det och skreks ganska bra,Dom har lugnat sig lite men jag blir bedrövad när hetsjakten kommer igång.Men dom har blivit bättre och fått mer respekt än tidigare så det gänget verkar växa i sin roll fast det var från början ett förfärligt liv.

Ändå brukar jag se den av ren nyfikenhet på eventuella bildmaterial då jag nu är i läget att utan hets göra paranormala undersökningar.Men  har ju erfarenhet med andligt arbete och är orädd inför allt vad andevärld heter dessutom ska det alltid handla om att dom själva vill träda fram och synas på EVP eller bild.

Där kommer ljusarbetet in,eventuellt jrdbunden får samtidigt hjälpen att släppa taget så för mig är det ingen nöjestripp utan helt för dom andligas välbeffinnande och att dom får komma till tals samtidigt som jag kan få med mig dokumentation för eget bruk.

Samma sak här det handlar om respket och det som jag lyckas fånga på bild eller med ljud det är för eget bruk och några jag vet har den hänsynen till att dessa själar existerar.Inget för hemsidan och allmän beskådning utan ett fåtal som har den hänsynen och kärlek till andliga dimenssioner som jag vet inte efteråt driver med dom andar som syns eller hörs.

Yamher,lite svårt att fejka en skål som går sönder,bättre bevis får man leta efter :-)

yamher
0

ja, och jag önskar fler medial skulle sluta att vara så naiva då. Dessutom om skyddsänglar nu e så otroligt kärleksfulla som en del hävdar, varför har inte de hunnit rensa väck dem innan vi ser dem då?

Den finns faktiskt en serie som verkligen är respektlösa. de får alla andra att verka otroligt seriösa jämfört med dessa.

Jag minns inte namnet men det består av ett gäng killar varav han som bossar är lång smal kille. Dessa provicerar fram dem. Rekonstruktrerade ett mord i ett övergivet fängelse. De sågade gallret och tände eld där personen hade blivit bränd osv. De hade aldrig med sig något medium om jag minns rätt. Jag tror de brukade "låsa" in sig på platsen över natten…

Jag har också följt en hel del av de serierna som studie… Mest givande tycker jag Paranormal State är för de är seriösa från ruta ett och deras syfte är i första hand hjälpa familjen, inte tala om enbart att det spökar som många andra grupper. Han har kontakt med Lorraine Warren och det skulle jag inte påstå är oseriöst.

Hemsökta Hus med Yvette Fiedling, det finns ett avsnitt de är riktigt seriösa och tar det hela riktigt allvarligt. De befinner sig i London tror jag på ett nerlagt fängelse och mötte något riktigt klassiskt ont och mediumet hade inte en chans. Men inget skrik eller springande…

För den som vill ha något att fundera på kanske A haunting (discoverys serie) och The haunted (animal planets där de också har med hur husdjurens reaktioner)

[kvasthilda1972]
0

#7 Dessutom om skyddsänglar nu e så otroligt kärleksfulla som en del hävdar, varför har inte de hunnit rensa väck dem innan vi ser dem då?

Vad menar du???

yamher
0

äsch jag tycker det bara är tråkigt med naiva medium som hävdar att det i stort sett inte kan existera andar som fastnat osv. Då skulle rent teoretiskt våra skyddsänglar av godhet hjälpa alla som behöver hjälp över utan att vi skulle behöva be om det eller göra det..

[kvasthilda1972]
0

#9 men det är ju inte skyddsänglarnas uppdrag…?

Deras uppdrag är att vara med oss och hjälpa oss…

inte jordbundna andar om inte vi ber om den hjälpen…

Det är likadant med alla änglar att trixet är att vi måste be om hjälpen…. Dom kan inte gå över våran fria vilja…

Det är synd om det finns medium som hävdar att jordbundna andar inte finns men alla är i olika faser i sin andliga utveckling så vi får ha lite tålamod och försåelse till dessa..

Men den viktiga frågan återstår… Varför kan ljusarbetare inte samarbeta bättre? Mitt svar på den frågan är våra egon… Vilket är ert svar?

[kvasthilda1972]
0

Yamher i tråden ta betalst som medium hävdar du att det finns medium som påstår sig jobba med ärkeänglarna… Vilka medium har påstått detta? Jag har inte hört om några falska medium som säjer sig jobba med ärkeänglarna…

[walkinbeauti]
0

# 10 Egot, avundsjuka, osäkerhet hos många.Undrar ofta vad tusan som hänt i den mediala värdlen, istället för avund eller osäkerhet kan man vända på det och glädjas med varandra  då mår man ju själv så mycket bättre.

Sen den berömda Jantelagen du ska inte tro du är något,,,,tråkigt och jag hoppas allt kan få en upprättelse och det tror jag andra sidan så småningom ser till på ett eller annat sätt.Vikanske inte ser det med egna ögon men upplevelsen hos vissa skrytmånsar kan nog rätta till en del med tiden.

Ljus och kärlek till er,var er själva och stå för den ni är och gör ert jobb som det pasar er person bäst då blir det bra resultat och både vi den fysiska världen och dom som behöver hjälp från jordbundenhet får sin ro och glädje tillbaka Glad

[kvasthilda1972]
0

#12 Tack för dina fina ord!Glad

Jag håller med dig…

[walkinbeauti]
0

# 13 Fast det ska väl tilläggas att det finns ju även  dom som gör ett kanonjobb utan att blåsa upp sig,så inte alla över en kam men tyvärr har det blivit vanligt.Glad

[kvasthilda1972]
0

#14 ja så är det :)

yamher
0

det finns många som lägger ut en hel doktorsavhandling av tex ärkeängel michael kärleksbudskap men som person är han fåordig och pratar inte mycket om kärlek. Han är soldaternas och befälhavarnas skyddsängel. Det rimmar illa. Och sedan hänvisar till att de saknar tankeförmåga eller kapabla till eget handlande…

Om ärkeängel Mikael, vid tillfrågan om man är som jag nyfiken, själv säger att han pratar inte med så många i det avseendet och har han sagt något bara ett par ord. Då är det fel någonstans.

Men vem säger att det inte är någon annan som de får in? Men det har blivit en modefluga med den biten också. Jag menar det är väll inte fel om man hänvisar till någon annan de är väll minst lika duktiga…

Jag menade inte att skyddsänglar skulle ta över dem eller vanliga änglar heller. jag vet det men jag syftade på att alla som förklarar andra sidan som en enorm kärlek och allt e så ljust och hela den biten. Då skulle det ligga i deras intresse i så fall att hjälpa alla om det inte hade med den fria vilja, men också av många fler orsaker. Allt är komplext hur det hänger ihop och den ena skiljer sig ifrån den andra.

Håller med er om att samarbeta men det krävs förståelse hur långt man själv kommer som medium. Att vi alla når olika och kan se olika saker. Kan vi inte vara klara med att förstå våran egna kapacitet hur i all världen skulle vi kunna klara av att hjälpa varandra se helheten (men det hade varit helt fantastiskt om vi hade kunnat det!!)??

[carlsbergs]
0

Ljusarbetare konstigt ord.

Själv får jag kräkreflexer när människor säger att de är ljuset o

ska rädda o hjälpa andra mindre förstående människor.

De själva ser det inte ännu överskattningen av sig själva.

Skulle tycka de vara väldigt roligt om nya medium en dag kom fram

men ur kram o ljus som dominerar kan inget födas på riktigt,

ett riktigt medium.

Det finns en form av tragik idag i den världen.

yamher
0

jag kan också tycka att ljusarbetare är överreklamerat. Att vara medial är att vi kan få kontakt eller se osv den andra sidan (olika mycket, på olika vis etc) på gott o på ont.

Visst e det fint att jobba för goda saker o sprida kärlek men allting är ingte ljust och kärlek, det blir en chock att komma över sen att se att allt inte fungerar så.

Det finns medium här på jorden nu som har gåvor bortom det otroliga. Om vi en dag får se dem göra sig till känna det vet jag inte? Men de har uppgifter bortom mänskligheten… Vad vet jag…