Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 5498 ggr
[postmortum91]
1

Ouijabräde

Hej tänkte att man kunde skriva om speciella saker som hänt när man spelat Ouijabräde eller liknande. Jag har ett ouijabräde och har spelat hur många gånger som helst. Vill inte kalla de för att spela eftersom det är seriösa grejer man håller på med. Jag och 2 kompisar har kört det i tre år och efter ett tag så tappar man helt respekten för ouijabrädet. Vi har testat olika saker och vi har ställt frågorna i huvudet och det har funkat. jag är helt bombsäker på att det är någonting annat än oss själva som flyttar på visaren men jag är inte lika säker på om svaren alls stämmet. 

En gång när jag och en av dessa kompisar körde detta så hade all min respekt försvunnit jag satt jag kallade anden för idiot och liknande. Sedan efter jag hade kört det så drömde jag tre nätter i sträck om andar som besökte mig i huset jag bodde i. Den sista drömmen var värst:
Jag drömde att jag vaknade och i rummet stod en svart gestalt, så jag blev livrädd och sa till mig själv: vakna vakna. Då drömde jag att jag vaknade en andra gång och gick ut för att titta utanför rummet. då när jag öppnar dörren så står den svarta gestalten mitt framför mig. då blir jag livrädd och försöker väcka mig igen. då drömmer jag att jag väcker mig igen och då är jag livrädd i drömmen. jag springer in i rummet brevid och ropar: Lisbeth det är andar överallt hjälp jag är rädd
då sätter sig anden i sängen istället för lisbeth och sedan rusar/flyger den fort fram mot mig, sedan vaknar jag på riktigt.

Dagen efter den drömmen ringde jag min vän, hon kom och vi fick rena huset

RandomBrud
0

Vilken hemsk dröm.. :(

[kvasthilda1972]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vet inte hur många gånger jag och andra medium har varnat för detta bräde…

Om man leker med elden så riskerar man att bli bränd.

[postmortum91]
0

#2 jo jag vet att det inte är något man skall leka med. kan de vara så att en gång när vi körde det i min nuvarande lägenhet så var det blodspår på golvet och ingen av oss blödde eller ingen ketchup eller annat stod framme, vi blev skit förvånade. det var blodspår under en av våra stolar, typ droppspår och vi hörde lite ljud. Vad kan det va varit eller betytt?

det var även andar den kvällen som sa att det va Poltergeist som skulle döda mig. inte så trevligt

[grinda]
0

Jag minns bara att jag läst om sånt med blodspår och liknade…Jag skulle vilja säga så här den där anden vill skrämmas. Det är därför den gör så - det är inga "riktiga" blodspår.

Om jag var som du skulle jag be om hjälp att rena ditt hem…alltså Be till Gud, det högsta ljuset, Ärkeänglarna. 

Det finns många metoder att rena ett hem …havssalt, rök av salvia…högsta sätt på helig musik på hög volym…

Sen skulle jag sluta hålla på med brädan…jag skulle göra mig av med den helt!

Det där låter nämligen inte så trevligt även om jag inte tror att du behöver vara rädd - det är just det den vill…gå inte på det…men rena ditt hem.

[postmortum91]
0

#4 jag renade hemme efter den kvällen, jag vet inte om de är rätt sätt men vi går alla runt och strör salt i alla lägenhetens hörn och säger samtidigt "låt den helige ande vaka över oss och skydda oss från ondo" eller nått liknande kommer inte ihåg, var länge sen vi gjorde det.

[grinda]
0

Det där lät bra i mina öron.  Om det ännu känns jobbigt i hemmet gör om ritualen…man kan improvisera.

Här ett till trick:

Ta en kanna vatten visualisera en stråle av fantastiskt ljus som fyller vattnet fyll vattnet med bön om beskydd och positiva intentioner, kärlek, humor allt gott med andra ord. Sitt med det en stund tills du känner dig nöjd.

(Du har kanske hört talas om att vatten är en perfekt uppfångare av energier)

Spraya eller stänk runt detta vatten  i hemmet.

Jag tror fullt å fast att det är intentionen som är avgörande inte exakt hur det går till därför kan man ha roligt när man gör dessa ritualer och känna tillit till att din positiva kraft gör sig gällande samt att du får hjälp från det Goda.

[grinda]
0

Här lite inspiration kring dr Masuro Emotos experiment med vatten. Hur det bildades vackra kristaller av positiva ord och hur kristallerna blev av negativa ord. Tänk sen på hur vi själva består av mest vatten.

tarotlasse
0

Ja detta är inget man ska leka med utan ngt man ska ha respekt för. Ställer du korkade frågor får du oftast väldigt korkade svar.

Säger du ngt dumt får du ngt dumt tillbaka.

Men hanterar du det på rätt sätt och har kunskapen så är det ett alldeles utmärkt hjälpmedel precis som pendel och tarotkort.

Men ha respekt, vördnad och jobba kärleksfullt så kan du även få en utmärkt hjälp.

Men gå inte in och lek o syssla med det utan kunskap för då spårar det väldigt lätt ur.

Kan berätta själv en egen upplevese av denna bräda för några år sedan satt jag och ett par kollegor med brädan och ställde frågor.

Jag hade bara ett par dagar innan träffat en tjej där det tände till ordentligt och vi hade riktigt mysigt tillsammans.

Inget jag berättat för mina vänner o när vi arbetar med brädan ställer vi alltid frågorna tyst för oss själva för att inte den som håller brädan ska påverkas.

Så jag frågade tyst för mig själv om hur denna relationen kunde bli i framtiden.

Brädan stavade fram Akta dig för V……….. hon är gift.

Brädan skrev rätt namn på tejen och mycket riktigt visade det sig att hon var gift.

Så fick helt korrekt svar från brädan även andra frågor vi ställde så fick vi helt korrekta svar.  

Men lek alldrig med brädan eller var respektlös för då blir det bara så fel och kan skrämma skiten av folk i stället.

Lasse

[postmortum91]
0

okej tack för svaret och att du berättade din upplevelse
jag vet inte om den man får kontakt med faktiskt är ärlig för isåfall har vi pratat med lucifer och jesus.

[walkinbeauti]
0

#9 Tycker du fick väldigt bra råd av Lasse och som han skriver visa respekt och aldrig använda ett bräde för lek.Det man också ska tänka på är att man ska skapa beskydd av ljuset så inget negativt kan komma in i cirkeln när man gör quijjabrädet.

Tycker man ska ha kunskap om dessa bräden innan man ger sig in i det för det är så lätt hänt att någon dyker upp som man inte alls vill ha att göra med.Tyvärr tar inte alla detta på allvar och kan sen få problem med någon ande som bökar runt och blir besvärande.

Så respekt och beskydd av ljusets makter och gärna någon kunnig inom området som kan leda seansen på rätt spår.Glad

[kvasthilda1972]
0

#8 Jag håller fullständig med dig Lasse!Glad

När man kommunicerar med andevärlden ska man alltid visa respekt likaväl som man visar respekt för dom levandes..

[postmortum91]
0

Första gångerna jag körde oujiabrädet hade jag verkligen respekt för det, vi har läst om hur man gör en ljus cirkel omkring för att onda andar inte skall komma in. Men efter man kört det 20 gånger blir det lika normalt som att spela ett tv spel, och respekten försvinner för att det är inte så häfitigt längre. Men jag kör inte ouijabräde längre och när jag väl gör det så har jag fått respekten tillbaka eftersom vi inte kör så ofta.

LePetitLoup
0

Gjorde detta häromdagen, fast den förenklade versionen "anden i glaset". Det var väldigt skumt.. Vi fick svar som faktiskt stämde såhär nu i efterhand, men det blev lite obehagligt efter ett tag. En av mina vänner frågade vad hennes brors ofödda barn skulle få för namn, och svaret blev "död". Bland de sista frågorna vi ställde, om samma vän, fick hon svaret "dör i poolen".. Vi ställde inga frågor om döden (det ska tydligen vara förbjudet) osv, och det "otäcka" med detta är att denna vännen har två pooler. Vi slutade strax efter det och brände "spelplanen". Vi var väldigt noga med innan vi började att rena rummet, be om ljusets beskydd och en troende vän bad även en bön. Vi ställde även fem ljus i ett pentagram. Verkar som att en inte allt för trevlig ande tog sig in i alla fall..

[Narcissa]
0

har gjort detta en gång för nästan ett år sedan, anden som kom drev med oss och svarade inte på våra frågor utan sa massa annat osammanhängande. Jag upplevde inte anden som direkt ond, det kändes mest som om den var förvirrad eller ville skoja med oss. Den ville inte låta oss avsluta först heller, vi fösökte i nästan en halvtimme innan den gav sig… Jag skulle faktisk vilja göra det igen, även om jag var helt livrädd hela tiden.

Strawbeerry
0

Hej .. jag är jätte nyfiken på ett sånt där bräde kan man köpa det billigt? hur startar man upp det när man väl ska köra det? funkar det om man är 3 pers och två av dom inte tro på det? jag själv tro på sådant och måste man efter varje omgång rena huset?jag vill veta exsakt allt hur det funkar. hur man avslutar hur man börjar och vart man kan köpa det när man bor i stockholm .och bad är det för god cirkel ni pratar om? tack på förhand

[postmortum91]
0

man måste tro på det för att det ska funka, man måste även vara seriös, annars kan de inte funka eller så drar ni till er fel sorts andar. Jag köpte mitt för tre år sedan men kommer ionte ihåg vart, sök på google. Ni måste ha ljus tända runt er i en cirkel och gärna ett ljus där ni sitter så ni/anden ser. Nej man måste inte rena huset efter varje gång, det beror på om ni fått kontakt med en ond ande eller liknande.
Det finns ett sätt som man "sluter" cirkeln på, ni skall gå runt i en cirkel typ några varv, sök på google där också kommer inte helt ihåg.

När jag och mina vänner har kört sätter vi oss i en ring, håller varandra i händerna och försöker "välkomna" godsinnade andar in till vår cirkel, du kan tänka det och tänk även på ljusa och glada saker. Sedan sätter man fingrarna på (väldigt väldigt lätt, så ni knappt nuddar för att vara säkra på att ingen drar). Sedan frågar ni om ni har en ande med er, om det rör på sig, så har ni kontakt.

Anden kan behöva "bli varm i kläderna" det kan ta ett tag i början för visaren att åka till olika bokstäver men efter ett tag kommer det förhoppningsvis gå snabbare och snabbare. Anden kan skriva både ord och meningar, så det gäller att vara med och tyda.

Fråga inte oseriösa frågor och helt inte frågor ni redan kan svaret på, iallafall inte många. Och fråga inte när vi ska dö eller om mörka saker (jag har gjort det massvis med gånger, inget har hänt men det sägs inte vara bra). Om anden skriver snuskiga saker eller är otrevlig kan detta tyda på att anden inte är så godsinnad. Man kan fråga frågorna rakt ut i luften men även tänka dem, men var tydlig till de andra att de inte ska fråga någon samtidigt.

Viktigast av allt: Visa respekt och tänk på att det inte är en leksak (även om jag brutit båda dessa grejer, men har även fått konsekvenser av det).

De får gärna vara någon som fyller i något, men detta har funkat för mig och jag har alltid gjort så här.

Lycka till!

yamher
0

sådana spel likt andra liknande kommunikations sätt är som att öppna ytterdörr på vid gavel. Du vet inte vem som kommer, Oftast nära och kära men definitivt inte alltid. Viktigt att man stänger eftersig liksom som att be om att "rätt" personer kommer. Oftast går det bra utan problem men du kan få problem bortom all godhet oxå (vem som helst kan som sakt komma och ha vilken avsikt som helst)…

Alis volat propriis Oskyldig

Strawbeerry
0

Okej. då vet jag det tack så mycket för hjälpen kan man köra det här spelet själv?

[postmortum91]
0

Jag har aldrig gjort det och vet inte om man kan, vissa hävdar att de ska gå men det är nog väldigt läskigt, jag skulle aldrig våga det.

Strawbeerry
0

okej tack så mycket för svaren då vet jag iaf