Ich bin zurückgekehrt!
Guten Abend.
Hälsningar fran det vackra landet Tyskland!
För er som minns mig, och till er medlemmar som aldrig kände till mig, jag brukade vara bekant här pa iFokus som "TotemoOmoshiroi". Dotter till Tatsu.
Föredetta spiritualist, Japannörd och med största sannorlikhet den mest naiva och korkade människan i världen.
I de senaste 8-9 manaderna har jag vänt mitt liv fullständigt, intresserad av hur, läs min presentation.
Jag har nu atervänt till iFokus med en ny insikt pa hur världen fungerar och jag är numera den totala motsattsen till den blinda flickan jag en gang var.
Vilket kommer vara märkbart.
iFokus ändrar ständigt design men det faktum att sidan är ytterst ickefunktionell verkar ha förblivit detsamma sedan jag lämnade den.
Inlägg gar inte att se? (HTTP/401)
Kanske har jag kort och gott varit franvarande under en san lang tid att jag helt enkelt inte längre vet hur sidan fungerar. I sadana fall, vänligen informera mig.
Jag är glad att vara tillbaka i en ny form.
Ich freue mich wieder hier zu sein!
Tschüss!
// Schneekaninchen
"Nur wer die Tiefen des Lebens kennt, weiß die Höhen zu schätzen."
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Välkommen tillbaka lilla snökanin!
De funktioner du nämnde borde fungera, förhoppningsvis var det bara tillfälligt. Vissa "buggar" finns sedan iFokus gjordes om för ett tag sedan.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
# 0 Läste även jag din profil och blev undrande om du nu inte tror varför då gå med i ett övernaturligt forum.Välkommen är du självklart
men det går inte ihop riktigt för mig.
Jag är från Tyskland föddes i Goslar och visst finns både medium och spiritismen även där,kanske inte lika utbrett men att det finns det gör det.
Ljus till dig 
Va skönt att du hittade dig själv bland allt snömos och att du nu mår bra. Grattis och välkommen till det verkliga livet. Vet hur läskigt det är när någon i ens närmaste omgivning blir så påverkad, hjärntvättad, att de slutar tänka kritiskt. Vänta dig bara inte att få stanna kvar på sidan om du håller kvar vid din nyfunna frihet. Här tåls det inte avvikande uppfattningar. Se bara vad som hänt med dig själv.
# 4.
"Vänta dig bara inte att få stanna kvar på sidan om du håller kvar vid din nyfunna frihet. Här tåls det inte avvikande uppfattningar."
Man får visst vara kvar på sajten även om man inte tror på det övernaturliga. Så länge som man inte kastar ur sej en massa oförskämdheter mot de som tror på det.
Alla har vi olika åsikter och upplevelser. Och det måste man få ha.
#1. Ja, hittade min Avatar men att se andras inlägg fungerar inte, oavsett om personerna i fraga är din vän eller inte. Och har inte fungerat i veckor. Mystiskt.
# 2. Jag tror pa yttrandefriheten, nagot som existerar i Tyskland men märkbart inte i Sverige. Jag levde 19 ar i Ikealand, jag vet mycket väl landets daliga sidor. För att vara fullkomligt ärlig är det enda positiva jag kan säga om Sverige dess naturomraden. Men detta kan hittas i vilket annat land som helst, sasom Finland och Norge, och även om detta är nagot människor har svart att tro, har även Tyskland en underbar natur. Faktum är, bättre än nagot jag tidigare upplevt.
Jag har alltför manga anledningar att vara besviken pa Sverige för att rada upp dem här, och skulle även du öppna upp ögonen och se dig omkring skulle du se att det inte finns mycket gott att säga om det landet. Jag kan nämna nagra exempel varför:
- Jag blev utnyttjad av fler människor än jag kan räkna upp. exempel, Som min profil nämner, detta "medium" som använde mig som sin personliga docka.
- 5 doktorer och 5 psykologer, varav INGEN kunde fastställa min sjukdom, utan istället gav mig prozac ( högst självmordsframkallande) till en patient med djup depression och socialfobi. hmm? Sa fort min behandling hamnade internationellt, tog det 3 manader tills de 7 ar av problem jag hade försvann. Och med detta, alla mina visioner, drömmar, spöken försvann. en slump? Problemet som orsakade detta var en del av hjärnan som tog skada av den ätstörning jag hade var även ansvarig för min kreativitet och fantasi, och safort den vart balanserad igen försvann alla mina "mediala gavor". Och nej, jag gar inte pa nagon form av medicin. Eller terapi överhuvudtaget längre. I Tyskland, talade min man med en läkare om dessa problem jag hade, och utan att denne läkare överhuvudtaget träffat mig, konstaterade han direkt vad som var fel. Men 7 ar av läkarundersökningar och psykologer i Sverige resulterade inte i annat än ett självmordspiller. Konstigt? Jag är frisk och lyckligare än nagonsin tidigare. "Sverige - Bästa sjukvarden i världen"?
- Jag var alltid en människa som älskade individuell frihet, jag följde inte den typiska standarden för hur man ska se ut och hur man ska bete sig i Sverige. Därav, när det kom till "vänner" var det enda sättet att umgas med nagon genom att festa och byta pojkvänner oftare än sina trosor. Eftersom jag inte följde detta var jag istället totalt ignorerad.
Detta har inte ens med Tyskland att göra. Anledningen att jag flyttade hit är da min man bor här, som för övrigt är hälften Finsk, Hälften Tysk, och hade jag fatt min behandling i nagot annat land än Sverige hade även det gett samma resultat som Tyskland.
Nagra fa exempel som sagt. Det finns mycket mer att säga men det känns överflödigt i detta sammanhang.
Sa läxa inte upp mig om att jag inte vet hur illa ställt det är i Sverige.
Vad gäller Tyskland, att de bara tror pa det som kan ses och röras, jag vet inte var du fatt detta ifran? Antagligen typiskt svenska förutfattade meningar. Jag hörde dem hela mitt liv, men konstigt nog var inte en enda sann. Jag trodde pa dem själv tills jag lärde känna landet 3 och ett halft ar sedan.
Tyskland har friheten att tro pa vad helst de önskar, oavsett religion. I staden jag bor spelar det ingen roll om du är Judisk, Muslim, Kristen eller sa tror pa spegettimonstret, alla förutom spagettimonstrt har alla sina byggnader här och är en del av samhället liksom alla andra, och om du inte vill berätta för mig att nagon Tysk medborgare rörde profeten Mohammed eller Jesus Kristus, och faktiskt tror detta ocksa, sa kan du inte pasta att Tyskar endast tror pa vad de kan se och röra. Kyrkan, Kristendommen, Islam, andra religioner är väldigt närvarande här. Religion har alltid nagot att göra med att Tro pa det du inte kan se och röra. Sa dina argument är felaktiga.
#3 Jag aterkom för en tredje gang för att jag gillar att uttrycka mina asikter och ha diskutioner om olika asikter i livet. Sasom spiritualitet, speciellt da jag själv varit medlem i detta och haft mina daliga erfarenheter av detta. Vad är da fel med att dela dessa och kanske spara människor tusentals kronor om inte mer?
Om du bara accepteras da du är en hjärndöd robot som följer grupptrycket och säger "Ja" till allt och inte är tillaten att ifragasätter nagot, det är rent utav sektliknande beteende.
Ja, det finns medium och spiritualism här ocksa, men närvarandet av detta är inte ens märkbart. De som följer detta vet vart de ska ta vägen, till skillnad fran var jag kommer fran där varannan person pastod sig vara medial. Medial och alla de jag kände var bevisligen falska.
#4 Väl talat. Även innan jag kände till landet Tyskland sa väl som jag gör nu, var jag alltid trött pa attityden människor i Sverige har, att det landet är felfritt och att det är bäst.
Jag hörde aldrig hemma där. Det var nagot jag kände till redan i tidiga tonaren, helt oberoende av nagon spitirualitet. För istället för att ga hand i hand i livet och hjälpa varandra, land till land, har Sverige alltid haft attityden att de ska sticka ut fran mängden och om de inte gör detta skapar de en knytnäve i fickan.
Om jag kastas ut fran sidan, för det första är det inte min förlust. För det andra är det bevis att det inte är jag som lever i total förnekelse och vägrar acceptera människor med olika asikter. Om nagon är lycklig i Sverige är jag glad för deras skull.Jag själv var aldrig lycklig där och jag har mer än tillräckligt med anledningar att vara trött pa det landet.
Jag får väl bara gratta dig till att du funnit dig så väl till rätta i Tyskland. På samma sätt som många tyskar tycks trivas väl i Sverige. Tycker inte själv att Sverige är det "perfekta" landet - men tycker om människor som bor här. Jag instämmer..vill inte döma människorna utan hellre studera maktstrukturerna.
Lyckan finner man i sig själv oavsett vilket land man bor i, sedan kan man göra olika turer i livet för att komma dithän. De uppfattningar man har om sig själv och andra ligger enbart i en själv och det är endast i sig själv man kan ändra uppfattning. Det kan inte skyllas på någon annan.
# 0 För att vara lycklig och pånyttfödd verkar du väldigt arg tycker jag. Härligt att du fått hjälp med dina psykiska problem som du beskriver, de verkar ha varit ganska omfattande, men knappast något du kan skylla på ett helt land eller det spirituella. Lycka till i framtiden oavsett var du befinner dig.
Amor Vincit Omnia
Men hallå. Nu skulle man nästan kunna tro att det är om mig och mitt liv som du berättar, förutom då att jag varken såg "spöken" eller trodde mig vara särskilt medial. Jag har precis som du flyttat bort till ett annat land, till en man som hjälpte mig att bli frisk, något som den svenska sjukvården aldrig klarade av. I stället fick jag en massa mediciner med riktigt hemska biverkningar med ännu mera ångest än vad jag från första början hade. Till sist blev det så illa att jag inte ens kunde lämna mitt eget hem och ingen kom ens på tanken att det kunde vara något i ämnesomsättningen som var fel.
Eftersom ingen läkare i Sverige kunde hjälpa mig kontaktade jag även "healare" och andra som påstod sig kunna bota den ena efter den andra sjukdomen, men när dom väl fick höra om mina problem var dom snabba att avfärda mig deras hjälp. Endel gav mig en massa råd som inte hjälpte mig ett dugg.
Utanför Sverige hittade jag en riktig healer som kunde vägleda mig till att bli frisk. Han är i dag min man. Nu har jag ingen ångest mer och ett panikångestanfall har jag inte haft på fyra år nu. Jag tar inga mediciner mer och mår bättre än någonsin. I Sverige menade dom dock att jag nog skulle vara tvungen att leva med min ångest och få äta mediciner livet ut. Och jag vet inte hur ofta jag läser på svenska sidor och forum om hur andra som har ångest och mår dåligt eller har andra sjukdomar säger att deras läkare sa "att jag måste lära mig leva med min sjukdom och att medicinerna är en del av mitt liv nu" när jag vet att det finns så mycket man kan bli frisk från. Inte bara från ångest och depressioner och liknande, utan från en massa andra sjukdomar också…. Bara man hittar grundorsaken och behandlar det, men det har svenska läkare absolut ingen kunskap om och nästan ingen svensk "healare" heller.
Och vad du skriver om spågummor och om andar och det andra kan jag bara hålla med. Aldrig sett på maken till lika många "spiritualister" någon annanstans än som i Sverige. Inte sagt att det inte finns likande fall i andra länder, men där förhåller man sig i normala fall till dessa saker och ting på ett helt annat sätt… Det är liksom inte lika flummigt ;)
Förresten är jag glad för din skull :)
#8 Om människor är lyckliga i Sverige är det helt okej för mig. Jag själv var inte det och jag har mina anledningar till varför. Det finns inte mer att säga om det.
#9 Jag tror att varje flykting fran instabila land som flyttar till ett fridfullt och modernt land där de inte är hotade att bli dödade skulle fullhjärtat halla med dig. Känn dig välkommen att berätta för dessa människor dock att de skulle kunna vara lika lyckliga i landet de precis lämnade men förbered dig pa ett svar som ma förvana dig. Människor i de stabila regionerna i världen flyttar även runt hela tiden, och det är inte alltid endast av jobbanledningar, utan mer utav anledningen att de kort och gott gillar det bättre nagon annan starns.
Det var för övrigt inte direkt mitt fel att ingen i Sverige kunde hjälpa mig. Eller trodde du att jag njöt av att sitta i en källare i 7 ar helt oförmögen att ha nagon form av kvalitet i livet överhuvudtaget? Jag ville inget annat än att bli frisk och bada jag och min familj gjorde allt i varan makt för att fa mig att ma bättre, inget funkade tills jag vände mig för behandling i ett annat land.
Men tack för den passiva antydan att jag inte blev hjälpt för att jag inte hade viljan att bli bättre. Läs inlägg #11, och tro mig, det är manga människor som lidigt av detsamma men dock lider i tystnad.
#10 Ja du har rätt, jag hade manga problem. Och som du tydligt kan se försöker jag inte direkt dölja dessa. För det andra, jag beskyllde aldrig nagot land eller spiritualism för att jag fick dessa problem, men jag beskyller det svenska hälsosystemet för att inte vara förmögen att hjälpa mig. När man existerar i total lidande och inget fungerar i 7 langa ar, och sedan söker sig internationelt och blir helt frisk inom 3 korta manader, kanske du ocksa skulle börja ifragasätta vad som gick fel där när det kommer till behandling.
Det är alltid enkelt att läxa upp människor när man inte upplevt detta själv.
Jag hoppas du vet att skriven text i ett internetforum inte är det mest exakta sättet att välja en persons nuvarande emotionella status. Om nagot, sa fick dessa inlägg mig att skratta och skaka pa huvudet i förvaning, vilket är anledningen till att jag gillar att skriva här, för ni är helt enkelt för underhallande att handskas med.
#11 Tack sa mycket för dina ärliga ord och för att dela med dig av dina upplevelser med oss. Det bevisar att det är manga fall som detta som sker mest största sannorlikhet var enda dag. Men, som jag nämnde tidigare, manga människor väljer att lida i tystnad.
Och tack för att du ocksa pekar ut intensiteten av spiritualismen i Sverige att det är rent utav patetiskt. Jag själv ser det som ett brott att det finns sa manga wannabespiritualister där ute som utnyttjar svaga människor som endast söker tröst i sitt lidande. Och det enda de förlorar är inte sina problem, utan sina pengar. Och i vissa fall far sina sakallade medium att kontrollera sina liv da det faller sa hart för de att de följer dessa medium blint. Det kallas hjärntvättning pa hög niva och bör vara olagligt. Jag ville inte ens veta hur manga perfekta förhallanden och vänskaper som bröts upp för att nagon självutnämnt medium sagt at dem att nagot är fel i relationen och att de dem själva sa blint litar pa dessa, att det följer mediumet oavsett vad.
Tack för dina varma ord, och jag är även glad för din skull att du fick den hjälp du behövde.
Den kommentaren "Lär dig leva med det" är nagot man hör alltför ofta fran svenska läkare tragiskt nog.
#7 Du pastod att de endast tror pa vad de kan se och röra. Jag skrev om hur religioner är väldigt närvarande i Tyskland. Det spelar ingen roll om religion har nagot att göra med fritänkande. Religion handlar om att tro pa nagot man inte kan se eller röra, vilket var ditt argument. Det är väldigt underhallande historia du skrev där, men vet du vad? traditionell sjukvard HJÄLPTE mina problem, även om du nu inte vill tro pa det. Det handlade kort och gott om att handla läkarbehandling som faktiskt vet vad dom gör.
Som du kanske vet, spenderade jag manga ar isolerad i mitt sovrum tackvare mina sjukdommar, därav var media det största elementer för att fördriva tiden var enda dag. Därav, sag jag antagligen tusentals filmer av alla genrér, hundratals tvserier och läste enorm mängd serier under alla dessa ar. Som du kanske vet, tar hjärnan upp dessa saker och förvarar dem. Poängen är, alla röster, drömmar, var fragment av dessa filmer och scener som aterspelades inom mig när min sjukdom ökade. Mer är det inte. Och anledningen varför detta hände fran första början handlade om näringsbrist, vilket hände exakt när kroppen började växa fran tonaring till vuxen. Brist av vitala element i blodet, brist av ätande, plus andra psykologiska problem, kort och gott fick hjärnan att inte fungera fullt ut. Och sa fort det var ordnat, jag fick i mig min näring igen, var alla problem borta. Ibland är livet sa pass enkelt.
Angaende lita pa sin intuition, min intuition sa till mig att lämna det landet och söka hjälp nagon annars starns. Vilket visade sig vara det rätta beslutet. För nu är jag lyckligare än nagonsin. Sa langt bak jag kan minnas, visste jag att jag aldrig skulle kunna bli lycklig i Sverige och skulle lämna landet en dag. Du bör ocksa veta att det är var och ens beslut om de väljer att följa grupptrycket och t.e.x festa varje helg, eller som jag, ha andra prioriteringar i livet.
Det faktum att människor är sa öppna för allt och tror att allt är möjligt är verkligen en bra kvalitet, och nagot jag själv även har. Problemet med detta är dock att det öppnar upp portarna för massiva utnyttjanden av t.e.x dessa lurendrejare som jag nämnt tidigare. Det antyder ocksa att oavsett vilken historia man hittar pa, dras människor väldigt lätt med tack vare sin öppenhet, och som det sker i manga fall varenda dag, blir det istället för hjälpta, lurade, manipulerade, ranade av sina pengar och kontrollerade. Och det är ett brott i mina ögon. hela den esoteriska industrin runt om i världen räknar med exakt den öppenheten av människor för att sa fort man börjar ifragasätta saker och ting och har egna asikter far man väldigt snabbt reda pa att det mesta av det är inte mycket mer än välskapade mekanismer för att tjäna pengar och kontrollera människor.
Vet du vad? Jag kikade in pa din profil och sag din länk till din hemsida, och kom ihag att det var nagot jag sett i ett skeptiskt forum vid nagot tillfälle där människor i stort sett slet den i stycken och skrattade tarar da den är sa full av motsägelser.
Jag minns ocksa ett sitat en man en gang skrev om detta, i vilket det var en lista med tips, och en av dem sa " du ska halla dig borta fran gurus och religioner för de är daliga för din mentala hälsa och är endast ute efter dina pengar" Och i ett annat sitat fran din sida dock, är det ett strikt rad att man ska ga till kyrkan, sprida runt heligt vatten och ta nattvarden. Och lat oss inte glömma det faktum att även du tar betalt för dina tjänster och beter dig som den person som saklart vet exakt hur universum fungerar. Att vilja ha pengar? Guru? later det bekant? Terry evans vet mycket väl varför han haller till i Sverige.
Jag förstar mycket väl att det svenska folkets öppenhet är nagot du trivs mycket bra med och att Tyska folkets ifragasättande och tänkande är nagot du anser gör landet Tyskland "inte landet för dig". Anledningen: din firma skulle inte fungera här.
James Randi Educational Foundation
Är det nagot du hört talas om?
Det är en stiftelse som lagt ut en belöning pa 1 miljon dollar till den som kan tydligt bevisa att nagot övernaturligt, paranormala eller okulta krafter existerar.
Under artionden har inte ett enda medium tagit priset, och de som blivit tillfragade att göra detta har alltid sagt nej med patetiska ursäkter om att de inte behöver bevisa nagot för nagon, sa mitt förslag är visa dem vad du anser vara "sanningen" och fa tillbaka alla de dollar du slösade i det förflutna, och samtidigt bevisa för hela världens skeptiker att de har fel. Istället dock, vet jag redan att ditt svar till detta kommer vara en hel del förklaringar till varför du inte kommer göra detta och att det skulle vara lurendrejeri sa du inte skulle fa pengarna ialla fall etc etc. Jag antar att det är enklare att locka människor som är villiga att tro pa vad som helst och försörja sig pa detta.
För människor som dessa, är Sverige verkligen ett ställe där pengar ligger pa gatorna.
Jag undrar bara lite snällt varför du skriver å, ä och ö med utan punkter ibland och ibland med punkter. Det blir lite jobbigt att läsa.
snökaninen, det är alldeles fantastiskt att du fått hjälp med dina psykiska besvär och nu mår bättre än någonsin i Tyskland.
Jag tänker inte bemöta dina inlägg som är en kritik mot sjukvården , läkare, helare, mot Sverige som sådant och mot mediala i allmänhet i en salig blandning. Huvudsaken att du själv är nöjd med vad DU funnit.
Du tycker att vi på den här sidan är för underhallande att handskas med.
Det får du väldigt gärna tycka, men det kanske inte är den allra bästa grunden för en ömsesidig, respektfull diskussion.
Var och en får finna sin egen väg.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#13 Jag använder ä och ö. Saknade bokstäver beror pa att det tyska tangentbordet helt enkelt inte har dem. Jag vill inte byta tangenbordet om och om igen, och jag tror det framgar rätt bra enda vad jag skriver.
#14 "Underhallning" är ett vida sprett ord, och jag finner det helt enkelt roligt att skriva här. Vilket bör ses som nagonting positivt.
# 15 Jag har inte försökt läxa upp dig, kanske inte alltid så lätt att tolka det skrivna ordet rätt. Om jag minns rätt så var du en mycket ödmjuk och härlig person när du tidigare var medlem, nu känner jag bara av ilska och på något sätt lusten att provocera och håna….tråkigt när det vänder på det hållet men fortfarande glad för din skull att du mår bra och är lycklig.
Amor Vincit Omnia
#16 Det finns nagot emellan pessisism och optimism kallat Realism.
Sanna ord är inte trevliga. Trevliga ord är inte sanna.
Sasom min presentation pa iFokus klargör, den medlemmen du minns existerar inte. Och har aldrig gjort det. Denne person var blott ett försök att fly verkligheten in till en fantasivärld. För aterigen, allt jag kände till var de 4 väggar jag hade i mitt sovrum.
Jag vet inte om du minns det men vid flera tillfällen pratade jag t.e.x om Japanska, hur jag kunde tala det och lära mig det, vilket i verkligheten, inte var mer an kopiera och klistra in fran google.
Den bild människor fick av mig var att jag var en modern flicka som sa ja till allt och att jag vore aktiv i sa manga hobbys och stod i mitten av livet! mitten av mitt liv under dessa ar var dock centrum mitt sovrum och det var allt.
Och det roliga är att under alla dessa ar var det ingen som kunde "känna" att det kanske var nagot som inte stämde med mig. Vilket är lite ironiskt med en sida full av medium.
Om jag var tvungen att välja mellan en flicka som inte har nagot liv men som pa internet, som du säger, framstar som ödmjuk och härlig, eller en kvinna som vagar kritisera och dela sina erfarenheter och i gengälld ha ett liv värt att leva, sa tror jag att alla som spenderar en minut att fundera över det skulle välja det andra alternativet.
Vad gäller provocera, jag skriver endast mina erfarenheter och min egna personliga historia och syn pa dessa ämnen. Och sedan de var, när man ser tillbaka, inget annat än negativt, ser jag inte varför jag ska strö socker över nagot.
Grattis!
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Grattis!
Det här är väl kanske bara tangiellt relaterat, men jag hoppas att du får en liten mer nyanserad bild av Japan till slut, även om jag inser att detta antagligen är dig fullständigt ointressant just nu (och kanske för alltid). Jag började nog lite som du med inställningen att allt var fantastiskt i Japan, och under vägen har jag blivit besviken både en och två gånger. Men jag tycker ändå att det är lite synd att istället dra allt för långt åt andra sidan. I ett land med 130 miljoner invånare så är det naturligt att det finns alla möjliga sorters människor. Västerländsk nätkultur har dessutom det lilla problemet att det konstant lyckas välja ut de "roligaste"/"sjukaste" bitarna eftersom det är detta som verkar få uppmärksamhet, dessvärre. Det är knappast så att det finns tros-automater i varje hörn (jag bodde där i ett år och såg inte en enda). Sanningen, vill jag hävda, är väl att det är ett land som andra, med både bra och dåliga sidor (och människor).
Nåväl, tack för läsningen och lycka till. Hertzliche glückwunch. :-)
(Om man kan säga så, min tyska är i praktiken obefintlig.)
I Tyskland har dom kommit mycket längre inom det andliga.
Där håller andligheten och vetenskapen på att mötas. I stället för att tro eller inte tro forskar man i det andliga och är öppen för allt. Dom utgår inte från att dom vet eller kan svaret på universums alla gåtor, utan dom vet att dom inte vet och undersöker därför saker och ting med ett öppet sinne, utan några förutfattade meningar….
Ett exempel är det folkkära tyska TV programmet Galileo Mystery där dom undersöker allt mellan himmel och jord. Finns det sjätte sinnet t.ex? Vad dom kom fram till kan man läsa här.
http://www.prosieben.at/tv/galileo-mystery/episoden/galileo-mystery-episoden-sechster-sinn-page-1.134756/
I Sverige finns det bara två sorter. Dom som tror på allt och dom som inte tror på någonting, men det finns knappt någon som verkligen forskar vetenskapligt och väldigt få som utgår från att dom inte vet.
Om man redan har en föreställning om det andliga eller tror på det vad
andra talar om för en har man inget öppet sinne för sanningen och för det som ÄR. Men i Sverige kallas det att ha ett öppet sinne om man tror på allt möjligt flum. Och är man kritiskt mot någonting har man absolut inget öppet sinne och de ”kärleksfulla” hittar naturligtvis en massa problem på en som förklaring till varför man inte håller med. Ja, då stämplas man som ilsken, olycklig, besviken, frustrerad och kärlekslös osv… Och naturligtvis får man ett dåligt karma och hamnar till helvetet eller som slav till en annan planet ;)
#19 Danke schön!
#20 Jag valde som tidigare nämnt, att endast se de "gulliga" sidorna av Japan. Sasom körsbärsblommor, kimonos och tecknade serier.
Sa fort jag kollade närmare pa ämnet i fraga, gav det mig inget annat än rysningar. Jag är säker pa att det finns som du säger även positiva delar av det landet, men den 100% positiva bilden jag hade av det blev krossad. Man kan väl kalla det ett wakeup call, vilket fick mig att fullständigt förlora intresset för det ämnet.
#21 Tack aterigen för ytterligare ett mycket intressant inlägg. Jag skulle inte vilja pasta att följa detta sektliknande beteende som spiritualismen skapar är "öppensinnigt". Det är inget annat än hjärntvättning till att tro pa denna pseudo realitet de skapar.
När allt man har är en hammare, ser allt ut som en spik.
Jag tog mig friheten att lägga till dig som vän här pa iFokus.
Du uttryckte väldigt väl allt jag själv ville säga som respons till tidigare inlägg.
Vad gäller mig, jag har sagt det jag ville ha sagt och mer än sa är det inte.
Vi ses i de utomjordiska kolgruvorna! ;)
Hej och välkommen tillbaka till iFokus! Du och jag har nog aldrig pratats vid på forumet tidigare men jag var moderator här (Mariaef) under T.O tiden så jag minns dig.
En av de saker jag tyckte var intressant när jag läste din presentation och tidigare i denna tråd var att du genomgått en behandling där i Tyskland som funkade bra för dig. Har du lust får du jättegärna berätta mer om den behandlingen?!
#22, Kaninchen,
"När allt man har är en hammare, ser allt ut som en spik."
Genau! Varför skall man göra det lätt för sig när man kan krångla till alltihopa? :)
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#0 Schneekaninchen, jag minns dig också och har allt tänkt på dig ibland.
Framförallt minns jag att Du, trots din ålder, var otroligt duktig på att formulera dig, vilket även lyser igenom idag.
Så skönt att du nu känner att du hittat rätt och mår bra i livet, ingen ska behöva gå igenom det du har gjort, din berättelse berör verkligen på djupet.
Lycka till i fortsättningen!
//H
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
#23 Eventuellt vid nagot annat tillfälle.
Da jag som sagt nu äntligen börjat leva vill jag som du säkert kan första, spendera all tid möjlig med min man och inte framför datorn. 
#25 Das stimmt!
#26 Kan du säga mer exakt vad som imponerade pa dig vad gäller mitt sätt att skriva fran förr?
Vad gäller den yngre versionen av mig: När man som sagt inte har nagot annat att göra än att sitta vid datorn tack vare fobier, lär man sig att uttrycka sig lite annorlundare än människor med vanliga levnadsförhallanden i den aldern gör. Vem som helst som spenderat sa mycket tid med att stirra pa en tv eller datorskärm, skulle ha liknande skrivstil. Det är inget att hurra för. Tro mig.
Tack sa mycket för dina varma ord.
Jag själv hade aldrig tagit mig ur detta lidande om det inte varit för min man och hans familjs enorma stöd och talamod. Hade de inte kommit in i mitt liv hade jag förblivit densamma förvirrade, naiva och sarade flickan jag var och slutligen tagit mitt liv.
#26 Du var och är välartikulerad, man kunde "prata" med dig på ett väldigt moget sätt mot vad man gjorde med många av dina dåvarande jämnåriga.
Med bakgrund av det du berättar så förstår jag ju att det fanns en tragik bakom dit mogna språk.
Det är starkt att Du vill berätta om det här och förhoppningsvis får vi alla en tankeställare.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
#28 Som min man alltid säger, det vore som att säga att "Du kommer mala den vackraste tavlan i världen för att du använder de dyraste penseln och färgen."
I en isolerad utrymme som i ett forum som specialiserar sig pa ett fatal samtalsämnen, Är det enkelt att framsta som en sprakexpert. Poängen är, att jag helt enkelt hade tur och kom undan med det för det var aldrig nagon som testade mina kunskaper. Som t.e.x. om nagon hade fragat mig nagot specifikt om det Japanska spraket hade det inte handlat om att jag kunde det utantill, utan om att jag kort och gott sökte pa google. Hade det inte funnits pa google hade jag statt "arslet mot väggen.", vilket är ett Tyskt ordsprak som betyder att man är utan förklaringar och utan utvägar.
Utöver detta hade jag aldrig nagra tyngre diskussioner sa mina sprakkunskaper sattes aldrig pa test. Om det skulle hade jag antagligen framstatt extremt okunnig och sjunkigt som en sten, oförmögen att försvara mig själv.
Sa som sagt, jag hade mycket tur att ingen testade mina sprakkunskaper, för hade det skett hade jag inte framstatt som en sa välartikulerad tonaring som jag gjorde.
Det är väldigt enkelt att fa sig själv att framsta som en annan person pa internet. Endast framhäva de bra kunskaperna.
Men sanningen var att jag var endast en väldigt sjuk och naiv flicka som använde avancerade ord för att dölja mitt lidande.
# 0 Jag blir lite förvirrad här..och undrar hur du egentligen ser på det övernaturliga? du verkar kluven som jag ser det 
U R us
#30 det var nagot jag brukade ha stort intresse av då jag en gång i tiden själv "såg" spöken. Dock visade det sig att det handlade om hallucinationer tack vare näringsbrist, och inget annat. Det, kombinerat med hur "mediumet" som skulle lära mig utvecklas var en lurendrejare som utnyttjade mig för egna själviska behov, kombinerat med en mycket intressant läsning från en bok om coldreading, och det faktum jag nämnde tidigare, jag brukade vara så aktiv här under min sjukperiod. Men ingen här såg någonsin något fel med mig. Jag brukade ha spöklig aktivitet dagligen. Såg dem, kände dem, hörde dem, hade drömmar och etc. Såfort jag började äta igen, försvann allt. Och har aldrig återvänt. Så min syn på spiritualismen, jag tror på högre makter. Men inte som den porträtteras av de medium jag mött.
# 31
Ja äter man inte så är det inte konstigt att man får hallucinationer..det gäller att skilja på dem och de riktiga andebesöken :)
Dessutom kan hjärnan ändå ställa till det i form av minnesbilder för en..så man tror att det är "spöken" eller vad man nu vill kalla det. Men det är en träningssak att kunna skilja på dem.
Konstigt att inte mediumen kunde hjälpa dig med det?
Jag hoppas att du kan bilda dig en egen sund uppfattning i ditt förhållande till andevärlden
Lycka till på din väg.
Och ta det lugnt med de högre makterna också 
Tro på dig själv
U R us
#32 "Konstigt att inte mediumen kunde hjälpa dig med det?" Det är för att som sagt, de medium jag mötte var inget annat än lögnare som utnyttjade den svaghet min sjukdom gav mig. Kort och gott, de var inga medium.