Orb ?
1. Exakt vad är en orb ? varför syns de alltid som "cirklar" ? och är de onda?
Kan de bara synas på bild? för jag var inne på fb på min iphone och plötsligt kom de en sån vit cirkel på skärmen, jag tog snabbt kort på den och öppnade andra appar(spel och annat), den vita cirkeln var inte där… Jag öppnade facebook igen och den är där! Så det var alltså Ingen från facebook (eftersom jag loggade in på datorn och tittade) och det var Inget från min mobil. Så vad kan det ha varit?

Någon som kan svara? :)

Nja, jag vill vända på det; orbs som syns på bild är alltid oskärpepartiklar. dvs små partiklar som belyses av kraftigt ljus (tex blixt) men är ur fokus. Jag har aldrig sett en orb-bild som inte är beror på detta fenomen. Där emot är inte alla runda, se bifogad bild.
Riktiga orbs har jag aldrig sett, men jag letar fortfarande.
Capo
Det är inte alltid det rör sig om fukt eller damm.Ett forskarteam i Arizona gjorde tester med reslutatet om att det vekligen förekommer andeorber på en del bilder.
Sällan fångar jag dessa på bild men i julas tog jag bilder på mitt hus och på första kryllar det av orbs medans den andra saknar dom helt.Bildern tog jag med sekunders mellanrum och bara en skeptiker har förmågan att förklara bort något så uppenbart som andeorber.
Lägger in båda bilderna så ser ni skillnaden.Bild två skulle se lika ut om det rörde sig om fukt då dom togs med sekunders mellanrum.
Bild två ,inte en orb
Att bilden är ljusare på denna är bara jag som själv fifflat med ljusättningen på datorn i jakten på att finna Orber även på denna men där gick jag bet 

03# wow, bilden är riktigt spännande, om det verkligen är något:) bor du där? Har du fångat de på bild något mer? Har du kvar originalbilden av bild 1? (inte så viktigt egentligen). Det som kom upp på min skärm(mobilen) var bara en vit "cirkel" liknande sak..?
# Bild 1 är orginal bild två har jag fipplat med själv och där får jag inte till den som den var från början.Jo bor där det är mitt föräldrarhem och dom enda bilder jag mig veterligt fångat Orber på.Däremot fick jag med en ljusaura runt min katt som dött men det är ju ingen orb utan enbart Tecken på att han gick in i ljuset.
Beträffande Orber så är dom inte farliga och dessa Orber kan jag även se utan hjälp av kameran,samma med hela andemanifesteringar så visst finns dom både på bilder och för vårt fysiska öga att uppfatta.Man är bara olika mottaglig för det och för mig har detta vart en naturlig del sedan barn.
Mna kan ju tro det 'r andeväsen, inget fel med det. Men att det verkligen är äkta får man ta med en nypa salt i 99.99%, skulle jag tänka mig.
Har en liten orb som jag fångade på bild :)
Bilden är liten för att jag har klippt ur den lilla delen från en stor bild. Finns inga andra Orber på bilden.
Intressant med orbers olika former, oavsett om de är damm, fukt eller vadsomhelst (:
Kan dock ej säga vad detta är. Är ej så erfaren xD
// Fawo (;

#5 Jag ser orbs på alla tre bilderna dock färre på #4. Du har använt blixt på samtliga bilder. Ska du fota orbs är blixt förbjudet!
#6 Jag vet ingen som skadats av en orb. Kul att du lyckats se en skulle jag vilja säga
Jag har sett en orb, hemma hos min pappa, där det spökar en hel del.
Den flöt igenom mitt rum väldigt lättsamt. :) Förstod direkt att det var någon på besök när jag såg den. Och det enda jag kände var lycka och trygghet :) Det är den första och enda orben jag sett med egna ögon. Alltså då inte på någon bild eller film, utan med blotta ögat :)
# 12 Ledsen att göra dig besviken men blixt användes inte vid tillfället.Ljus från gatan täckte upp bra nog ändå fast det var kväll samma gäller dom tagna dagtid ingen blixt så den gubben gick inte här 

#14 Har sett alldeles för många fejkorbs för att gå på den lätta. EXIF-filen avslöjar att blixt användes och EXIF ljuger inte. Ledsen över att göra dig besviken men dina bilder visar vanliga oskärpepartiklar. Sorry och lycka till med att fota riktiga orbs 
# 15 Du får tro som du vill jag som tog bilden vet och står för vad jag har på bilden och vet om jag använde blixt eller inte.Viktigast är att jag själv vet sen vad andra tror är oviktigt 

#16 Jag tror inte något om dina bilder, jag läser bildinformationen i dina bilder. Som sagt EXIF ljuger inte och tror du inte mig kan du fråga vem som helst som har lite koll på kameror.
Du får gärna tro att det är orbs, men du ska inte lura oss andra. Jag ber om ursäkt om jag gör dig upprörd och besviken då bilderna uppenbarligen betyder mycket för dig.
Capo
Filename - vart-hus-005.jpg
ImageDescription - DIGITAL CAMERA
Make - Rollei
Model - Flexline 200
Orientation - Top left
XResolution - 180
YResolution - 180
ResolutionUnit - Inch
Software - V1.00 RCP
DateTime - 2009:12:16 20:13:30
YCbCrPositioning - Co-Sited