När vuxna beter sig illa.
Hej!
Plötsligt ser jag hur några vänner i min närhet undviker mig. Vet att jag inte har gjort något fel men ändå har telefonen slutat ringa och trots att vi bor i samma område blir jag aldrig tillfrågad längre när dom ska träffas. Jag vet att den ena av de här vännerna inte är en god person utan är fylld av bitterhet trots att hon nu försöker spela både god och förstående. Många av oss minns väl hur det var i skolan när tre tjejer skulle leka och en blev utanför och så ser min verklighet ut nu trots att jag snart närmar mig en ålder på 50 år. Känslan av att inte duga längre och att vara ratad river i kroppen. Jag fösröker tänka goda tankar men när jag ser hur detta görs av elakhet så blir det svårt att inte tänka fula tankar. Hur hanterar man sådana här situationer utan att bli bitter 
Hej.
Förstår så väl att det gör ont att bli ratad och när man inte ens gjort nåt fel. Orkar du så fråga de vad som är fel….varför de undviker dej.
Kram till dej.
Hej, jag säger som Mia. Fråga dem varför de gör så om/när du orkar, förhoppningsvis menar de inget illa. Jag vill gärna tänka gott om alla och blir som du sårad vid sådana händelser, jag förstår hur du känner och att det för dig blir svårt att tänka gott när de gör så här. För din egen skull tror jag det är bäst att fråga dem varför de gör så här och kanske även tala om hur du känner.
Hoppas det ordnar sig till det bästa
Kramar till dig
Medarbetare på Druid & Shaman
Instämmer med de föregående svaren. Men om du inte får ett vettigt svar och ett shysst bemötande så tycker jag att du ska strunta i dom och ta tillfället i akt och befria dig från vänner som inte är att lita på.
Jag hade en sådan vän i min krets som alltid skulle putta ut någon…lite som andan föll på. Hon kunde inte låta bli att frysa ut någon emellanåt. Om de andra går med på ett sånt beteende så är dom faktiskt inte särskilt kamratliga och vi är fem miljarder människor på detta klot så man kan få nya vänner.
Förstår så väl att det gör ont - men låt inte det gå ut över din självkänsla!
Ibland kan en tid av ensamhet faktiskt också vara till gagn för en själv - man får ju chansen att "skapa sig själv" efter eget huvud utan att hela tiden hållas tillbaka av ens gamla vänners bild om hur man är. Roller man fått kan vara svåra att kränga av sig om andra hela tiden befäster dom.
Kram till dig å lycka till

jag tror att du behöver en fresh vind pust i ditt liv, kanske en ny hobby, gå till ett nytt ställe o träffa nya personer eller liknande! Bara något nytt för att markera att detta e inget du vill ha i din direkta omgivning som riskerar att dra med dig ner i depression eller liknande, inte är de vänner o tillhör definitivt det förgågna. Sådant händer titt som tätt o de som inte e villiga att diskutera tex en oförrätt är i slutänden inga vänner heller.
som de redan nämnt låt detta inte gå på självkänslan!
Alis volat propriis 
Ja en ny frisk vind i ditt liv som Yamer sa så att du inte fastnar i bittra tankar..
Ett tips till:
Skriv ner alla bittra tankar du har på ett papper..skriv utan att censurera dig själv, ös på av ALLT du känner (inga fina ord här inte;) - det kan verkligen kännas befriande. Sen bränner du upp pappret och ber om att befrias från känslorna…om du måste göra om proceduren gör det.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för era fina svar!
Träffade de här vännerna igår och den ena kvinnan gjorde verkligen allt för att inte titta på mig. Svarade knappt när jag pratade och flackade med blicken mellan de andra. Har mått så dåligt över detta idag och bröt ihop och grät över hur ont detta gör. Ber om hjälp och plötsligt inser jag att detta är inte enbart den här situationen som sårar mig utan saker som hänt långt tillbaka när mina föräldrar föredrog min bror framför mig. Känns lite bättre men jag är ändå oerhört sårad över att bli behandlad så här illa av någon som jag förut ansett vara en vän.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Aeon Människor som behandlar dig illa är inte värd att vara dina vänner, du är värd det allra bästa och raraste av vänner! Kom det ihåg!
ALLA människor är värda lycka i livet!
Strunta i dessa människor som gör dej illa.
Det finns säkert andra mycket bättre vänner i din närhet som du mår bra av att träffa.
Kram till dej.
"Vänner" som beter sig så är inga vänner, ens vänner berättar vad de tycker om saker och ting, stöttar och finns för en när man behöver dem. Jag pratade just med en av mina vänner om att vara vän. Jag sa då att jag finns alltid för mina vänner när de behöver min hjälp och mitt stöd vad det än är och hon sa samma sak. Denna vän har jag inte pratat med på… ärligt talat vet jag inte hur många år sedan det var och vi har pratat massor nu och det känns inte att det var så länge sedan. Jag fann min vän igen och vill verkligen bara fortsätta ha henne som min vän, hon har alltid funnits i mina tankar och hon sa att jag alltid funnits i hennes tankar med. Det är vänskap för mig.
Du är värd riktiga vänner som bryr sig om dig, den du är med bra och dåliga dagar, som finns för dig alltid. Om jag vore du skulle jag bara släppa dessa personer och leta mig nya vänner, om jag minns rätt från din text var det ju inte bara nu utan hade varit så här tidigare med eller har jag blandat externa jag läst? Nej, jag skulle vilja ge dig en varm tröstande kram goa du så kraaaaaam
Medarbetare på Druid & Shaman