Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 3967 ggr
[mysvensk]
0

Mardrömmar

De senaste två nätterna har jag drömt tre mardrömmar.

1. Jag drömde att jag var på stan och någon sa något och jag helt enkelt snapade, något slog slint i min hjärna och jag började slå ner alla som ens tittade på mig konstigt. När jag var klar kom jag som tillbaka i medvetande i drömmen och ångrade allt och hatade mig själv för de jag gjort.

2. Den här drömmen drömde jag efter jag drömt dröm nr 1. Jag drömde att jag var liten (8 år kanske) och att min pappa (som inte är så bra) kidnappade mig och gjorde saker mot mig. Till slut lyckades jag fly men då hittar han mig men jag lyckas hugga av hans huvud med en yxa (trots att hans huvud såg ut som ett hundhuvud just då). Dock känner jag på mig att han fortfarande kan jaga mig så håller mig gömd. Lyckas inte hitta min mamma. Når fram till en gammal skola (som liknar den jag gick i ettan) och där hjälper en gammal kvinna mig, sen vaknar jag.

3. Drömmen jag drömde i natt handlade om mig pojkvän. Han hade träffat på någon tjej, skitsnygg, finare kurvor än mig, större rumpa (han gillar stora rumpor) osv, De utvecklar någon speciell relation och han verkar vara kär i henne då han laddar upp massor av fler bilder på henne än han någonsin gjort på mig osv. När jag vaknade hade jag sjuk ångest. Det har jag fortfarande.

Varför drömmer jag de här drömmarna?

Rumblebee
0

Jag är inte särskillt kunnig vad gäller drömtydning, så det är ju inte säkert att jag lyckas träffa rätt…

I och med att det är tre mardrömmar på två nätter, så blir jag först till att undra hur du mår, om det är mycket som tynger dig just nu, stress, oro och annat negativt.

Börjar med den tredje drömmen, hur är relationen till dig och din pojke? Är du själv orolig över att förlora honom, eller är du orolig/misstänker att han kanske kommer att träffa någon på sidan av dig? Drömmar om otrohet kan även gälla dig själv, t.ex om du har ändrat på dig på något sätt som du inte tycker om.

Andra dömmen: Det jag kommer att tänka på när jag hör själva ordet kidnappning, är att man blir kontrollerad, och därmed kanske kan känna sig osäker. Jag har även hört att det kan betyda att vi tvingas möta rädslor, vet inte om det är något på gång i ditt liv som du är rädd för och helst undviker?

Sedan även att du blir jagad i den. Att bli jagad kan betyda att det finns något som du försöker komma bort ifrån, antingen om det finns en del av dig själv som du inte gillar, eller om det är något problem i ditt liv som du bara vill komma bort ifrån. Vet inte vad den gamla kvinnan kan ha för roll i din dröm, antingen om det finns någon i ditt liv som är hjälpsam och bryr sig, eller om kvinnan kan representera en del av dig.

Den första drömmen: Att jag tar den sist är för att den verkar lite mer klurig. Men det jag uppfattar från den är om det är att du är osäker på dig själv? Och att du kanske upplever det, eller är orolig för att andra ska titta på dig på ett konstigt sätt. Kanske har det även hänt att du ibland när du känner dig väldigt osäker, kan bli lite negativt inställd, helt enklt tjurig och att du stör dig enorm på de som tittar (konstigt) på dig.

Att du känner ånger och hatar dig själv efter att du slagit ned alla, kan betyda att du i efterhand som du tänker efter, inte alls hade behövt handla/känna på det sättet som du gör/gjorde

[mysvensk]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Hej på dig och tack för att du tog dig tid att svara:)

Dröm tre:  Jag är orolig för att förlora honom, han förtjänar egentligen så mycket bättre. Vi har en liten tuff period just nu pga jag är grinig, sur, har ångest och så pga stress. Jag har aldrig varit svartsjuk i mina tidigare förhållanden men nu, det kan bli nästan sjukligt ibland. Och det är inte det att jag inte litar på honom, utan bara att jag känner att det finns så många finare och bättre där ute… Ändå säger han att han bara vill ha mig och att jag är den enda som förstår honom osv…

Dröm två: Jag ska flytta ihop med min pojkvän till hösten. och vi har inte hittat någon bostad än. Det gör mig stressad och det är därför jag är grinig. Jag är rädd för att allt ska gå åt helvete när vi flyttar ihop. Att han ska tröttna på mig (jag kan vara rätt påfrestande) eller att jag ska tröttna på honom pga mitt obefintliga tålamod…

Dröm ett: Ibland när jag har bra dagar, mår bra och känner mig bra då gillar jag att klä mig konstigt och så så att folk tittar. Men ibland känner jag mig så sjukt ful och värdelös och gör allt för att försvinna, ändå känns det som om alla tittar…

Rumblebee
0

Ingen orsak, alltid trevligt att försöka hjälpa till, i alla fall lite :)

Undrar bara lite hur länge du och din pojkvän har varit tillsammans, tänkte utifall erat förhållande är relativt nystartat eller om det är några år? Att du är mer svartsjuk i det här förhållandet än övriga du har haft, kan ju helt enkelt bero på att du bryr dig mycket mer om honom än övriga killar du har haft. När du har de här perioderna med svartsjuka, brukar du sitta inne med dem, eller pratar du med din kille om det? För jag tror att det kan vara till stor hjälp att prata om det,

Kan förstå att det känns jobbigt att vilja flytta ihop men inte har hittat någon bostad än, men i och med att sommaren nyligen har kommit, så finns det ju fortfarande tid.

Sedan beror det ju även på för vilken typ av bostad ni är ute efter, om ni har mycket krav på hur mycket yta det finns, hur omgivningarna är etc. Men i och med att det handlar om något som man inte har så mycket makt över (för man kan ju inte styra marknaden av bostäder direkt), så om man tänker efter, så finns det egentligen inte så mycket att bli uppstressad över. Är det ett måste att ni ska flytta ihop till hösten, eller är det bara något som ni föredrar?

Att du har dagar då du känner dig ful och värdelös tror jag är väldigt vanligt, ska erkänna att även jag har sådana dagar, ibland är dem inte så farliga, men ibland så är det så att man helt enkelt bryter ihop typ. Det jag har upplevt är till stor hjälp under sådana dagar, är om man har någon som man kan prata ut med. För min egna del så brukar det bli pojken som jag pratar med, om han är hemma vill säga, annars så brukar det bli att jag försöker muntra upp mig själv med musik och även Meditation så att jag ska komma ifrån de negativa tankarna om mig själv. Musiken främst för att kunna koppla ifrån tankarna lite extra så att det inte blir så att man endå råkar sitta och tänka.

Jag ska själv flytta ihop med min kille någon gång under 2012 (han bor i Holland), och även jag är orolig över att det kommer att gå fel och att han kommer att tröttna på mig, i och med att jag måste lära mig holländska och sedan hitta ett jobb (har typ.. aldrig haft ett hittils :P), vilket jag är orolig över då jag dels är lite seg på att lära mig nya saker, samt är orolig över att jag ska klanta till det så att jag typ får sparken, eller helt enkelt inte ens törs söka ett jobb, och att pojken då kommer tröttna på mig och inte vilja ha mig längre.

[mysvensk]
0

Vi har inte varit tillsammans överdrivet länge, men allt känns rätt. Det är ganska mycket ett måste att vi flyttar ihop, jag flyttar inte dit endast för hans skull utan mycket för att skolan där är bättre och min nuvarande skolsituation är ohållbar.

Jag brukar prata om honom lite om svartsjukan men skämms så mycket…

Vi tar i princip vad som helst så länge det är hyfsat centralt då vi inte har tillgång till bil.

okej.

Jag hoppas det går bra för dig:)