Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 1760 ggr
Fdtr
0

Visualisera/Meditation

Är nyfiken på hur ni andra använder visualitioner när ni mediterar. Här är två av mina.

När jag är stressad så målar jag en bild i mitt inre att jag går på en skogsväg och kommer fram till en glänta där solen skiner. Där sätter jag mig på en stock och hör fåglarna kvittra, suset i träden och känner lugnet inom mig. Ibland kan det hända att jag får besök av någon i min glänta.

Ibland när det är något jag vill ha svar på så föreställer jag mig istället att jag går uppför en vindlande trappa som så småningom mynnar ut i ett tornrum. Runt varje centimeter i detta rum är bokhyllor fyllda med böcker och i mitten en bekväm fåtölj, en läslampa och ett bord med en kopp rykande te. Jag väljer en bok och sätter mig i fåtöljen för att läsa. Ibland ser jag ett ord som är till hjälp, ibland sitter jag bara där med "känslan" av att läsa. att försvinna in i boken fastän jag ibland inte vet vad den handlar om. Ibland ser jag titeln när jag ställer tillbaka boken.

Om du inte är van att meditera så försök att inte ha för höga förväntningar, då kan det lika gärna låsa sig. Ha gärna ett glas vatten redo att dricka när du är färdig, jag har det som ett litet knep för att "jorda mig" efteråt. Det kanske inte funkar för någon annan men för mig känns det bra att göra något "fysiskt" och känna vattnet i min fysiska kropp så att säga.

Någon som har något annat knep?

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Elisabeth-J
0

Kreativ Meditation fungerar bäst för mig. Jag går ut och går och när jag går i naturen så släpper jag alla känslor som jag inte vill bära med mig mer. Det är svårt att säga vad jag visualiserar, för mig blir det olika varje gång. Men under andra meditationer visualiser jag på olika sätt beroende vad jag mediterar över. När jag vill klippa energiband till personer som tar för mycket energi så visualiserar jag den personen framför mig och jag talar om vad jag känner och varför jag klipper enegibandet (handlar inte om att man klipper band till personen i verkligeheten, bara så att enegierna inte påverkar lika mycket) sedan ber jag min guide om hjälp att klippa det och sedan visualiserar jag att energierna renas från oss båda.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

berry892
0

Jag ska nog testa det där med gläntan i skogen för jag älskar verkligen att gå promenader i skogen och känna lukten av mossa och höra träden knaka av att vinden blåser i dom, det är verkligen underbartGlad Jag såg faktiskt 2 korpar förra helgen i skogen det var nog en hane och en hona som skulle para sig för den ena kraxade och flög brevid den andra och så flög dom i cirklar och dom flög så nära att jag kunde höra varje vingslag jag hade ingen aning om att dom kunde låta så mycketSkrattande

zzTCM
0

Jag kör en avslappning innan mina QiGongpass (ingår i stilen). Tränar medicinsk QiGong.

Då visualiserar jag mina mål och tänker att jag redan har uppnått dem. Lägger till ett inre och ett yttre leende. Efter passet känner jag mig fysiskt och psykiskt starkare. Är noga med att jorda mig.

Sedan så är jag ute mycket i naturen och hämtar kraft. Ibland så tränar jag meditativ andningsqigong också. Men det gör jag inte varje dag. Jag försöker också att dra mig ur situationer som jag tycker tar för mycket energi. Men det kan vara svårt Glad

loreena
0

Jag ser en korridor framför mig med massor av dörrar och går fram till min, där det står mitt namn och låser upp och går in. Där har jag flera rum som jag möblerat i min fantasi. Känner ofta när jag kommer in och sluter dörren om mig hur jag vill dra ett djupt andetag. Det känns som att; åh vad skönt, nu är jag här i mitt eget ställe där ingen annan kan komma in. Där kan jag ligga och flyta i helande vatten i en stor bassäng eller dricka välgörande vatten som håller mig frisk osv osv.. Där kan jag också få massage eller hjälp av en vis indian.. Låter helflummigt nu när man skriver det.. Skrattande

Jag kan också gå vidare i korridoren och in i ett rum som är helt svart och där kan jag uttala frågor eller be om hjälp för något.

Eller så står jag bara på klippkanten med armarna utsträkta mot vinden och solnedgången med långgräs som rasslar i kjolfållen och har havet som dånar långt nere. Väldigt skön känsla!