Vad vill dom?
I den här tråden http://overnaturligt.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=e12ab2a5-7485-4e43-abb3-a44a888ad968 skrev jag (inlägg #6) om hur andar i vårt hus har hjälp till. Sånt är väl trevligt, för det är ju inte taskiga saker precis. ;)
Huset vi bor i är stort och ganska gammalt, relativt tidigt 1900-tal. Min mamma och hennes syskon är uppvuxna där, likaså jag med mina syskon så huset har varit i vår ägo en tid.
"Trots" alla saker som händer/har hänt där så känner jag mig trygg där. Som att någon vakar och håller koll på min familj. Det rä en fristad, man slappnar alltid av där och man känner ren värme och trygghet.
"Simpla" saker som stampande steg hör man ibland, inget man bryr sig om speciellt mycket..
Förut var bastudörren en gammal dörr med stor nyckel som man måste vrida om för att öppna dörren. Nu är den bytt och det är vanligt handtag..
Men innan bytet så kunde det helt plötsligt bli ett våldsamt ryckande och slitande i dörren. Ungefär som om något tacklade till och knuffade på dörren, samtidigt som nyckeln ruskades om i låset. Men det var aldrig någon utanför.. Den nya dörren är inte lika ranglig, utan den är mycket stabil.. så jag har inte märkt av just något ruskande mer. Men nu är det ganska sällan jag bastar också, det känns mer och mer otäckt..
Vi brukar aldrig bry oss om såna saker, men när just den här saken händer så känner jag mig otroligt olustig. Det har varit så våldsamt och otäckt, just känslan kan jag inte riktigt sätta fingret på.. Det har känts som att luften var fylld av den känslan, men det är inte direkt ren ilska som man kanske skulle kunna tro av min beskrivning.. Men precis då så försvinner tryggheten och ersätts av rädsla, nervositet och osäkerhet.. det värsta är att det inte är mina känslor. Det är ungefär som att de för en stund tvingas på mig.. Åh, det är så svårt att förklara.
Vad är det som händer? Vad är det de vill?

Om du vill veta vilka det är och vad dem vill så råder jag dig att kontakta ett medium, det finns en Mediumlista här som du kan kika på och kanske hitta ett medium nära dig eller någon som du känner att du vill ha hjälp av. I listan finns det länkar till hemsidor och telefonnummer. Jag önskar dig lycka till! och det vore intressant och roligt om du vill berätta här sen för oss efteråt =)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus