Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 2729 ggr
[Evangeline90]
0

"Samtal med GUD"

Naele Donald Walsh har skrivit tre dialogböcker som innehåller dialog/konversation med GUD. Guds svar anser han att han fick genom automatskrift.

Jag har ej läst alla dessa böcker, jag läste endast lite av andra boken. Men jag undrar om det finns någon som läst dem och vad ni anser om författaren? Kan han vara äkta vara!?

Om det är på riktigt är det absolut fantastiskt, vad anser ni?

MVH Evangeline

Christina_46
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Evangeline

Jag tror att det är sanning det Neale skriver.

Jag har gått några mediala kurser och lärt mig "tala" med andevärlden och mina guider.

När jag själv läste böckerna om honom och hans kanalisering så tänkte jag att kan han så kanske jag också kan tala med gud.

Så jag provade, och döm om min förvåning. Jag fick svar. Det jag tog emot var en beskrivning om hur jag skulle kunna skicka healing på ett sätt som passar mig.

Det känns fortfarande otroligt att jag fick svar. Det var ca 2 år sedan jag kanaliserade detta.

Kram

Christina

[Evangeline90]
0

Wow! Hur gjorde du? Jag skulle oxå vilja pröva! ^^

Christina_46
0

Hej igen Evangeline

Jag är tydligen öppen för andevärlden hela tiden, så jag bara bad om att få tala med gud moder och fader. Sen när jag fått kontakt så frågade jag olika frågor som jag funderade över.

Helt otroligt att det funkade.

Om du ska prova så kanske du ska be om ljus och kärlek till dig först.

Jag vet inte hur andra gör med att öppna och stänga chakran. Jag brukar inte göra så. Men det är väl olika vad man känner är rätt för en själv.

Hoppas du lyckas få kontakt

Kram

Christina_46
0

Hej igen. :-)

Jag kom på att det kanske kan vara ide att gå en kanaliseringskurs om du är intresserad, så du får lära dig riktigt från grunden.

Kram

[Evangeline90]
0

Okej. Glad

Ja, jag ska nog ta och försöka själv först. Jag vet ej vart det finns sådana kurser här i närheten där jag bor så. Men jag mediterar ibland, eller försöker, i hopp om att få andlig kontakt. ^^

linnease
0

Jag har läst de tre första och delar av nån till, ligger grymt mycket i vad han skriver i min mening! Klickar kanske inte till 100% med mig, men åtminstone sådär 80-90 i alla fall :)

Hur som helst, jag provade själv, bara att försöka och sen lyssna efter svar, leka med det, efter ett tag började jag få en känsla för när jag verkligen fick kontakt och när jag mest bara satt och hittade på. Nu snackar jag med oändlig intelligens, den delen av mig själv som har tillgång till allt, lite varje dag! :D

Har för mig det står endel om det här i själva böckerna oxå!

Automatskrift funkar inte för mig, jag kör mera på att lyssna, så får jag en download av tankar, närmaste jag kan förklara det. Lite som att få en idé kanske. (Tror förresten inte Neale körde automatskrift heller, han mer "hörde" svar oxå och skrev ner dom har jag för mig). Nu kan jag ofta göra det helt inne i huvudet bara, men det gick lättare i början att skriva, skriva ner en fråga t.ex, för då är man dels mera fokuserad, och så kan man lättare släppa själva frågan och lyssna efter svaret.

Eftersom det kom som hela block av tankar blev jag ofta lite förvirrad i början, fick som hela meningar åt gången ibland, eller flera, och visste inte i vilken ordning dom skulle vara.. :) Men det var inte så noga, viktigaste var att bara leka med det o skriva ner vad man hör, och ställa lättsamma frågor i början, kanske inte börja med det man verkligen har grubblat över jättelänge- liksom bara öva på själva processen först.

Hmm, och hur vet man då att man verkligen snackar med det som vissa kallar gud? Gå på känsla! När det känns rätt - då är det rätt. Och det kommer att växa ju mer man övar. Och, när man börjar få sjukt intelligenta och meningsfulla svar.. så liksom kvittar det var de kommer ifrån! :)

Christina_46
0

Hej Linnease

Tack för att du delade med dig om vad du varit med om. Nu känner jag mig inte så ensam om vad jag varit med om :-)

Christina

[marion69]
0

Jag har inte läst böckerna, men jag såg han avsnitt på youtube om hans nära döden upplevelse och jag måste säga att det var jättebra. Jag tror absolut att han har en kommunikation med Gud.

Här är filmen, del 2 finns också på youtube

[marion69]
0

"Hmm, och hur vet man då att man verkligen snackar med det som vissa kallar gud? "

Neal beskriver det som att ha kontakt med sitt högsta och det är Truth, joy and love. Om du kan känna dessa känslor i svaren, så är det från Gud, allt annat är från en annan källa.

linnease
0

Skrattande

[D_J]
0

Hej!

Jag måste bara inflika att hans sätt att "kommunicera med Gud" inte är mer korrekt än andra sätt. Om han nu tror att han kan kommunicera med Gud, så ska vi inte glömma bort att även om "automatskrift" el dyl.  inte funkar för en själv så fungerar Gud in mysterious ways :) Vi är skapade till Guds avbild och det är inte unnat ett fåtal att få kontakt med Gud, vi kan alla ta del av Guds tilltal.

Den som söker ska finna :) Tilltalet från Gud är lika tydligt genom upplevelser i naturen, i samtal med vänner, i bön, i kärlek till sin partner, konst, vad det nu är man är inne i …

Kan ställa mig kritisk till boken av den anledningen.

linnease
0

#11: 'Tilltalet från Gud är lika tydligt genom upplevelser i naturen, i samtal med vänner, i bön, i kärlek till sin partner, konst, vad det nu är man är inne i …'

Ja, definitivt, håller med! :) Och saker man läser på bussar som kör förbi eller ser på TV-reklamen, låten på radion i precis rätt stund, vad som helst!

Neales böcker säger samma sak också vad jag kommer ihåg, att det finns oändligt med sätt att kommunicera, hans sätt är inte det 'rätta', bara ett sätt. Och att själens första, mest direkta språk är känslan.

För mig är det ganska stor skillnad på att få en känsla eller en insikt i stunden som jag kan få vid sådana tillfällen som ovan, och att medvetet ha en direkt, intellektuell konversation. Det senare är precis som att prata med en fysisk person! Båda sakerna är kommunikation och lika 'giltiga' såklart, men väldigt olika och passar vid olika tillfällen liksom.

(Förresten, gud är ett lurigt ord tycker jag, så många lägger så olika saker i det begreppet..

Bara för att klargöra, min egen troligaste teori just nu Gladom vad det egentligen är jag snackar med, är en mer utzoomad, bredare aspekt av mig själv, min själ kanske man kan kalla det, ett del av ett kollektivt medvetande/intelligens som finns bakom/före/utgör vårt universum och har tillgång till all information om allt. Och det verkar som vi alla är jämlika delar i det kollektivet, vi har bara alla olika fokus och intentioner.)

[grinda]
0

Puttar intressant tråd..

För mig är Gud det universella kosmiska medvetandet så när vi kopplar upp oss till våra högre jag så länkas vi samman. Där finns ingen separation… allt är ett. Klart att informationen färgas av personligjeten som plockar ner den…men det är ändå samma källa.

[Evangeline90]
0

Asså, nu har jag försökt några gånger att få kontakt med Gud. Jag har ibland även mediterat innan eller under tiden, (ja, så mycket som jag kan än så länge.) Men än har inget hänt, jag har inte lyckats få kontakt. Vad gör jag för fel?

Varför vill inte Gud prata med mig?

:/

so confused..

Christina_46
0

Hej Evangeline

Jag frågade min huvudguide så här: Hur ska evangeline göra för att få kontakt med Gud fader och moder, så hon kan ha en konversation med dem?

Svaret blev så här: Träning och åter träning och så bör hon be om att få bli öppnad så hon kan ta emot bilder, syn och hörselintryck från det andliga/vår gud.

Hon ska vara medveten om att hon därigenom kan komma i kontakt med både andliga guider och vanliga avlidna, både de som gått över till andra sidan, och de som ej har gjort det, s.k. jordbundna själar.

Jag (Christina) känner att du kanske skulle söka dig till en medial utvecklingskurs, så du får stöd i ditt växande som medial.

Det finns ju även bra böcker i ämnet t.ex. Lär dig kanalisera skriven av Sanaya Roman och Duane Packer. Och så finns det en bok av Helena Montelius & Elaiha, den boken heter "Högre inspiration"

Hoppas det här blev till någon hjälp för dig.

Christina_46
0

Hej igen :-)

Jag hann precis slå av datorn, så kom det till mig att du ska be om att få bli öppnad för det mediala i den takt som passar för dig, för ditt högsta bästa, så det inte går för snabbt.

Lycka till och kram på dig

Du får gärna pm:a mig

[marion69]
0

Jag tror att evangeline duger bra som hon är och det krävs ingen träning och åter träning mer än vilja och tro. Jag har redan sett hennes goda hjärta. 

Tror Gud är närmare henne själv än hon tror.

Lyssna på råd, men lyssna mer till anden av Gud i ditt hjärta säger jag.

[marion69]
0

#14 Du försöker nog för mycket helt enkelt. Gud älskar dig som han skaopade dig. Han vet alla dina tankar redan och hur du tänker.. hur du tänker att du ska vara emot honom när du ber.

Var bara dig själv när du är dig själv som bäst. Du behöver inte prestera, bara be.

[marion69]
0

BE… och ta emot och var stilla. Låt din ande tala.

[kvasthilda1972]
0

Första gången jag läste boken var jag helt lyrisk..

Andra gången så blev jag upprörd men efter diskutioner och reflektioner så har jag förstått en del…

[Evangeline90]
0

#15, 16, 17, 18, 19

Tack för era fantastiska svar! Jag blev glad och hoppfull när jag läste era inlägg. Kanske är det så att jag försöker för mycket och förväntar mig svar alldeles för snabbt. Jag kanske måste lära mig att slapna av och låta det komma till mig stegvis. 

Ja, jag får helt enkelt fortsätta be och träna på Meditation

Tack ska ni ha för era svar! {#emotions_dlg.smile}

silo
0

Ts, Nej, jag tror inte på det.

Allamej
0

Tack Grinda, du sammanfattade det jag känner och tror på ett väldigt enkelt och bra sätt

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[grinda]
0

Åh tack själv Allamej (ditt namn verkar tala om samma sak;)

Jag gillar ditt citat skarpt!

"Hopp är känslan man har just innan livet klipper till en med en spade och säger åt en att börja gräva"

Det säger allt…