Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: sorg
Läst 1475 ggr
Zynell
0

Döden runt hörnet.

Under flera månaders tid har jag gått omkring med en stark känsla av döden. Som om den stod runt hörnet och lurade … väntade. Jag har aldrig råkat ut för något liknande förut och jag trodde att jag inbillade mig, men känslan gav sig aldrig! Döden var så nära! Det gjorde mig orolig …

Så idag vid tre tiden somnade min fina vovve in och känslan försvann …

Nu känns det som att någon försökte säga mig att min lilla vovve var sjuk, men det nådde mig aldrig …Hon visade aldrig några Tecken på det förrän nu de senaste dagarna, men antagligen redan då, för flera månader sedan, började det hela.

Någon som varit med om något liknande?? Dvs känt på sig att något kommer att hända?

[mia-38]
0

Beklagar din sorg efter din vovve..Gråter
Men jag har aldrig känt så. Däremot kan jag ha föraningar om att något kommer att hända. Men aldrig känt av döden.

[walkinbeauti]
0

Har hänt ibland.Tråkigt med vovven Nellie.Min katt Winston kände jag in med när han var klar.Gjorde undersökningar hos veterinär men inget fel på katten.Han hade inga som helst symtom men min egen känsla var att för säkerhets skull kolla hans hälsa.

Så en morgon hittar jag honom sovandes i fåtöljen trodde jag men kände att han blivit likstel och då förstod jag att det var just detta som jag kunnat känna så väl.Vi hade speciella band Winston och jag så inte alls konstigt att han visade vad som var på gång,något jag även känner med människor tyvärr.

Jobbigt att förlora djuren har nyligen förlorat Mowglii 17 år och föräldrarnas katt Kia inom loppet av månaden.Så jag känner med dig och vet hur tungt det är.Allt gott till dig i ljus !

Kram !

Mirjami-78
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Beklagar det som har hänt med vovvenGråter

Ja jag har haft liknande upplevelser men det har inte varit något man har kunnat förhindra på något sätt. Man har fått medelandet på ett eller annat sätt att detta kommer att hända så har man gått runt och väntat och visst har man tänkt många gånger på att tänk om man hade kunnat koppla ihop det hela innan så kanske man hade kunnat göra något men antar att det är tanken att det inte ska vara så.

Det kan vara jobbigt just då men man får försöka släppa det hela.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Zynell
0

Tack, allihop.

Jag har haft katt och hund nästan hela mitt liv, men Candy var min första egna hund och jag fick bara ha henne i nästan ett år. Hon var redan 9 år gammal när hon kom till mig, men bättre hund hade jag inte kunnat få! Hon passade mig så perfekt! Och jag satt bredvid henne när hon tog sitt sista andetag.

#2 Kanske var det så för mig också. dvs starkt band, för Candy var liksom MIN hund, inte min sambos eller lillgrabbens. Det var jag som skulle gå ut med henne, jag som skulle mata osv. Om min sambo försökte sprang hon och gömde sig bakom mig.

#3 Ja, det vore verkligen inte helt fel om andevärlden var lite tydligare med saker och ting. Eller om man åtminstone hade lättare att ta till sig vad som menades och inte behöver gissa. För mig är det oftast så här: Aha! Så det var DET som menades!"