Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 1910 ggr
nannie1
0

Meditation

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När jag mediterar så känns det som att jag domnar bort i hela kroppen. Hur känner ni?

[dandamimm]
0

När jag kommer djupt i meditationen känner jag inte kroppen alls mer. Innan det kan jag också känna en domnande känsla.

Det beror, för mig, mycket på vilken typ av Meditation jag gör och också vad som är målet med meditationen.

//danda

verklighetenbuddhist
0

Helt rätt  danda, meditaion är ett ämne  som mycket komplicerad.Olika meditaton method passar  olika personligheter .För mig är det inandning och utandning meditationen är som en gift.Genom Meditation ser man verklighet närmar sig Nirvana.Yoga adnning Meditation e super bra.

[grinda]
0

Vad använder du för yoga-andnings metod? Har den ett namn?Glad

verklighetenbuddhist
0

jag e inte 100 på naman ,Praana yama kanske.men jag kan beskrivaa lite om detta.

Man klängar (stängar) fast ena näsa och inandar genom andra.sedan utandar med andra.sedan inandar med samma näsa.fortsätta proceduren.

men bästa Meditation hittils har jag upplevt är att tänka på buddhas egenskaper det kallas Buddhas egenskaper meditaion.Fast jag vet inte hur det blir for någon annan som inte vet om honom.den har verkligen hjälp mig håll bort rädsla när jag har räddsla.Håll bort ledsen när jag har ledsen.hållbort osakerhet bl. a .det upp  till dig

[grinda]
0

Ha ha det var den jag tänkte på Pranayama eller vad den heter…har hört att den meditationen ska vara den i särklass bästa. Den balanserar hjärnhalvorna etc.

Jag har prövat ett par gånger. Men nu ska jag börja praktisera den.

Tack!