ny här..
hej!
jag är ny här, hittade hit idag!:))
mycket roligt och spännande med ett forum för det övernaturliga!:)
jag skulle vilja ställa en fråga och hoppas någon .. med lite krafter kan hjälpa mig .. lite snabbt eller så..
jag har råkat ut för en hel del sorg på sistone.. och jag bara undrar vad som är meningen med det hela?
för jag tror på ödet, och att det finns en mening med allt som händer och sker!
jag tror inte på saker som otur.. utan allt som sker har en mening..
men frågan är ju bara vad?….
Och det är det jag skulle behöva hjälp med nu, för att orka ta mig vidare…. genom detta..
Ha en skön dag alla, idag har vi så fint väder här!
Kramar ,
Malin
Välkommen hit Malin1! KUl med nya "ansikten". Det ska bli kul o spännande att höra mer om dig o det du upplever. Jag tror ödet ledit dig hit o att nya vägar o möjligheter så sakteliga börjar uppdanas. Vi finns till för varandra o man lär mycket genom att läsa andras frågor o svar för ofta har vi liknande. Sluta aldrig fråga , det är det som leder en vidare… Tills vi ses igen - ha en underbar dag! Sol!/Susanne

Välkommen hit, hoppas du kommer att trivas
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hej Malin1 *ler å vinkar glatt*
Är oxå ny här förutom att jag läst trådarna några månader.
Har oxå min fulla tro på att saker har en mening här i livet. Ibland när det är "svart" …så är det lite svårt kanske att se vad som är meningen. Det har man varit med om x antal ggr.
Hoppas du hittar någon som som kan ge dig lite vägledning här på ö,n. Lycka till!
Ha det bäst! 
Hej Malin1! Jag är också relativt ny här, hoppas du trivs. :)
Välkommen hit.
tackar för så varma välkomnanden!:)
Välkommen! Jag är också nykomling här, men jag varnar dig
Detta forum är beroendeframkallande.. ha ha. Hoppas du finner tröst och några svar på dina frågor. Jag tror också på ödet. Allt som sker har vi själva valt någongång innan vi föddes hit.. Även om det ibland kan vara svårt att förstå. Jag tror att alla svårigeheter skall lära oss/ andra något.
Jag är ingen expert, men jag tycker att du skall ta dig tid att sätta dig ner och riktigt tänka efter vad som hänt dig. Finns det samband med händelserna? Vad vill de säga dig? Jag rekommenderar en cd av Jörgen Sundwall, våga vara vis. Där vägläder han dig till ett möte med Den Vise. Låter kanske flummigt, men jag har själv prövat och upplevelsen var märklig. Jag fick faktiskt svar på min fråga.. Det är en cd där Jörgen berättar för dig hur du går längs en stig och vidare upp till en bergsplatå och där skall du föreställa dig att du möter en vägledare och du får fråga honom om något. Värt ett försök..
Du skulle behöva få massor av positiv energi skickad till dig, så du kommer ut ur det negativa du hamnat i. Det är säkert svårt att själv försöka tänka positivt när man har det jobbigt..
Jag tror att du skall stanna till i alla fall och riktigt tänka genom det som hänt och försöka ta hand om dig själv på bästa sätt. T. ex avslappningsövningar eller medititation.. Kram

En sorg är tung att bära, flera sorger ännu tyngre… vad man lär sig är individuellt. Jag lär mig i efterhand att hantera sorger. Att just du är här är för att du har en uppgift att fylla… det har vi alla. När vi är klara så försvinner vi ett tag…

Välkommen än en gång Malin! Jag ser att allt har en mening, allt som sker med oss och kring oss är saker som vi tar lärdom av och ett inre växande.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
taack för alla varma fina svar!!
ja.. det som inte dödar.. härdar.. inte sant?
min sorg är väl… 6 dödsfall på 3 år!!!!
jag vet inte hur man egentligen ska ta sig igenom något sådant..
det gäller 2 människor och 4 djur då.
Men lika ont gör det ju ändå
man famlar runt lite i blindo nu och försöker se meningen med detta… en så länge har jag inte funnit någon..
Kraaamar på Er!!:)