Beatrice
Hej på er!
Jag heter Beatrice och är 19 år.
Jag har hittat hit eftersom att jag antar att jag är väldigt "öppen" eller vad man ska säga. Jag har sen tidiga åldrar haft drömmar om saker som sedan hänt.
T.ex så drömde jag en natt när jag var 11 att jag gick i vårt hus och allt var väldigt onaturligt stilla, och jag gick in i min storebrors rum och plockade upp hans hamster ur buren och sedan la ner den igen i en öppen bur. När jag vaknade på morgonen kröp hela min familj på golvet och letade efter hamstern som på något sätt rymt under natten, fastän att buren varken var trasig eller öppen. Jag sov i en loftsäng 2 meter upp i luften och hade vid tidpunkten ett brutet ben så jag kan knappast ha gått i sömnen.
Jag har även drömt att jag kommit hem från någon kompis, men utanför min ytterdörr står en bil parkerad och en jätteläskig man står utanför den och håller min grannkatt Nasse i svansen. Han slår Nasse hårt mot bilen om och om igen medan jag skriker att han ska sluta. Han släpper efter mycket om och men Nasse som landar mjukt och oberört på tassarna , mannen vänder sig till mig och säger "det är inte bara katten som är magisk". Jag vaknar och springer in och lägger mig hos mamma och pappa och berättar vad jag drömt och sover inne hos dem (jag var ganska liten fortfarande). Någon eller några dagar efter får vi veta att Nasse har hittats överkörd.
Och det värsta som hänt på drömfronten var 2009 när jag drömde en hemsk dröm om min farfar, och att han skadades och dog. Jag vet inte varför men jag grät så fruktansvärt när jag vaknade och mina vänner kunde inte trösta mig. Jag ringde hem till min mamma och bad henne kolla till farfar (själv var jag utomlands på semester), varvid hon sa att han precis varit där och mått prima. Dagen efter ringer hon mig för att säga att farfar ligger på hjärtintensiven och att han är i väldigt dåligt skick. Tack och lov klarade han sig och är fortfarande världens bästa gubbe.
Inget jag drömmer händer exakt, men det är tillräckligt nära för att jag ska vara nervös. Samtidigt "känner" jag saker och människor som inte finns i rummet, och jag ser även.
Förlåt om jag blablar på, men det är första gången jag har skrivit ned det och det är lite överväldigande.
Kanske kan jag här få lite mer kött på benen :)
Välkommen till oss.
Hoppas du ska trivas. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag säger med Välkommen och hoppas att du ska trivas på sajten…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej Beatrice! Välkommen hit! Tack för att du delar med dig med dina berättelser! Förstår att det kan kännas omtumlande.
Det verkar som om du har "talang" för att drömma!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen