Jordens undergång
Har ni hört om detta? Att det var nån som spådde att jorden kommer att gå under i morgon, lördag 21/5?
Det var nån som kom med en profetia om detta i veckan.
Tror ni på det?
Inte jag. 
Och vad ska isåfall hända? Nån som läst nåt om det?
Jag har hört det med,man blir sååå less på alla sekter som hela tiden sprider att jorden ska gå under, men som Lakota indianen sa,,,det är mänskligheten som kommer att gå under en vacker dag, inte jorden den repar sig alltid och har alltid gjort det.
Håller med dej scared666.
Jag tror nog mänskligheten hotas av sjukdomar såsom cancer. Det verkar ha ökat mer och mer.
Jorden klarar sej alltid…hoppas jag. 
Så länge som nån meteorit inte är i närheten så tror jag inte att jorden kommer att gå under i första taget.
Ni kan höra med om varför här -> http://tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.2430550/profeten-jorden-gar-under-pa-lordag.
Men nej, det tror jag verkligen inte på.
Dags att placera ut lite rykande skor här och var i stan…
/ Per
Sajtvärd för Skepticism

:)
Alis volat propriis 
Bedrövligt av en sekt att skrämma upp,tyvärr finns så många rädda.Har en bekant som är kristen och är livrädd för dagens stora händelse.Det sista hon sa till mig igår var att hoppas jag levt som en kristen så Jesus inte dömmer mig i morgon 
Jag skulle inte vilja vara i sektens medlemmars kläder när vi vakanr upp den 22 och inget har hänt,ingen Jesus ingen undergång.Dom lär få ta mycket skräp och glåpord efter detta.
Vi är kvar…*L*
vad pinsam för de som förutspått detta och gått ut med det…Hahhaha
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jordens undergång skulle vara idag. (Vilken tid?)
Jag som nyss fick reda på att en av mina favoritartister kommer till Sverige XD
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Klockan 18,00 smäller de…:)
#9 Vi får väl se…
#9 18.00 you say?
Damn.
Well, jag tror inte på det, men om det skulle hända skulle jag bli ganska sur x3 Nu när min favoritartist äntligen kommer till Sverige efter 11 år som soloartist, går jorden under XD
Fast det skulle vara så typiskt min tur också <.<
Vem ska du lyssna på i kväll?
Inte ikväll, utan han kommer i Augusti. Men jag fick reda på det igår kväll typ och biljetterna släpps nästa vecka.
Men i alla fall, Gackt kommer äntligen till Sverige x3 Japansk artist som jag gillat väldigt länge. En av de första japanska artisterna jag började lyssna på faktiskt. x3 Så gårdagen spenderades med att sms;a alla jag känner och fangirla över att han kommer hit i telefonen med ett par kompisar som också ska gå x3
#7, Mia,
- "Vi är kvar…*L*"
- "vad pinsam för de som förutspått detta och gått ut med det…Hahhaha"
Ja, visst borde det vara pinsamt…
https://www.facebook.com/topic.php?uid=62074506864&topic=17650
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Då får vi hoppas på att det inte smäller…:)
#15 STOP MAKING ME FANGASM >w<
#14 Nu var det inte Janes förutspåelse vi pratade om här. Vi vet vad du tycker om det. Men det tillhör inte denna tråden.
Visst pratar vi om hur pinsamt det måste vara att gå ut med förutsägelser som inte stämmer.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Vi drar inte upp Janes förutspåelse här. Vi vet vad du och andra tycker om det. Och denna tråden är inte till för att klassa ner henne.
Nu återgår vi trådens ämne tack om Dagens Undergång.
Jag håller helt med om att det borde vara pinsamt att göra förutsägelser som sedan visar sig vara helt fel, oavsett vem som gör dem.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Visst är det pinsamt…men vi diskuterar inte Janes just nu.
Sen får du tycka vad du vill.
Du kan ju ta upp det på din sajt istället för här där vi försöker hålla en god stämning.
Det är jättepinsamt. Tänk på hur dum man måste känna sig om man dessutom går på en sådan förutsägelse, och så visar det sig att den som gjort förutsägelsen inte har någon aning egentligen.
Tänk om man trodde så mycket på förutsägelsen att man gjort något fruktansvärt drastiskt som inte går att ändra i efterhand bara för att förbereda sig för förutsägelserna.
Då är det inte längre pinsamt, då är det mycket, mycket värre än så.
Vad jag funderar på: När en sådan här förutsägelse visar sig vara helt, helt fel och tagen totalt ur luften, är det då mer pinsamt att ha GJORT förutsägelsen, eller att ha TROTT på den?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
- "Så länge som nån meteorit inte är i närheten så tror jag inte att jorden kommer att gå under i första taget."
Meteoriter förresten är extremt svåra att hålla koll på eller att upptäcka i förväg om de skulle vara på väg. Problemet är att en meteorit som skulle kunna förstöra den mänskliga civilisationen kan vara så liten att den inte skulle kunna upptäckas förrän högst 2-3 dagar innan den är direkt på oss.
De meteoriter och kometer som vi tror skulle kunna träffa jorden känner vi till bara för att de är mycket, mycket större än så och att vi då kan se dem på långt håll, eller för att de har passerat i närheten av jorden förut.
NASA har givetvis en sida om sånt där de bland annat lägger ut föremål som de har upptäckt vara i närheten av jorden (sidan är på engelska):
Där skriver de om nästan alla NEOs (Near-Earth Object) som de hittar och när de passerar jorden. Som du kan se upptäcks de allra flesta bara precis innan de faktiskt kommer i närheten:
- "Asteroid 2010 AL30, discovered by the LINEAR survey of MIT's Lincoln Laboratories on Jan. 10, will make a close approach to the Earth's surface to within 76,000 miles on Wednesday January 13"
- **"Two asteroids, several meters in diameter and in unrelated orbits, will pass within the Moon's distance of Earth on Wednesday, September 8th. The Catalina Sky Survey near Tucson Arizona discovered both objects on the morning of September 5 during their routine monitoring of the skies." **
- "Asteroid 2011 CQ1 was discovered by the Catalina Sky Survey on February 4 and made a record close Earth approach 14 hours later on February 4 at 19:39 UT"
Och det är vad vår bästa vetenskap och bästa verktyg verkligen kan berätta om asteoriders hot mot jorden.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Pinsamt är det för den som gjort förutsägelsen högt och tydligt som sen inte visade sig stämma.Och det finns många känsliga själar som tror fullt och fast på vad medium går ut med och mår dåligt av det.
Har inte han som gjort dagens förutsägelse redan haft fel en gång tidigare också? o.O
So.. Why should we believe him this time, egentligen? Undrar bara, lixom..

och tro värdigheten till oss andra medium ökar inte heller med personer som bara gissar eller "tolkar" fel…
Alis volat propriis 
#28 Så sant.. <.<
Och vi är kvar på jorden och 18.00 har redan vart
#28 så sant.
De har fel så många gånger de trodde världen skulle gå under 2000 hände det? NEJ
What doesn't kill you makes you stronger.
Som min pappa sa; dom kommer väl upp sig nu och förutspå jordens undergång varje år tills dom har rätt nu framöver..
Äh, det är bara billiga personer som förutser tragedier och annat jooks åt andra som inte stämmer.Inget att fästa sig vid.
#32 "Billiga"? "Annat jocks"? vad menar du?
Önskar alla tro hopp och kärlek:-)
varför hugga på nätet med ovesäntliga saker när man kan vara lycklig över att ha hälsan kärleken tron på d man känner för osv!
E ärligt så trött på detta ifrågasättande..fejjsa varandra irl ist för att bjäbba bakom en jäkla skärm..eller acceptera..smaken e som baken..delad!!!
Skall vi ifrågasätta eller acceptera att jorden gick under igår?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Nu såg vi ju att jorden inte gick under igår. Som tur var.
Många utav de som förutspår har fel i sina profetior. Som tur är.
Fast visst hände det nåt igår. Vulkanutbrott på Island.
Cirka 60 vulkaner får utbrott varje år och tiotusentals kraftigare jordbävningar sker varje år.
Den som förutspår något som sedan inte händer, har givetvis inte förutspått något.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#33 Det är bara ett talesätt.
#38 Det taletsättet har jag aldrig sett. Förklara för mej då vad som menas med det.
hej Mia! jag är himla glad att få leva lite till *L* jag tror att jorden kommer att gå under,men att det är moder jords natur.. som bestämmer när det är dags för förändring på jorden. men då lever inte vi.. (TROR INTE JAG) *L* och att det kommer att billdas nytt liv… vore kul att få uppleva och se, vad det blir för livsform. Om det blir mänskligt liv. I så fall tror jag inte att dom kommer att se ut som vi… hmhm mycket intressant ämne tycker jag. Kramiz
Hej kina
Jag tror som dej att jorden kommer att gå under en dag. Kanske inte om 10 år eller ens 10.000 år..
Jag hoppas inte under vår och våra barn och barn-barns tid.
Men är liksom du nyfiken på vad som kommer efter. OM det bildas nya liv eller om det blir en utdöd planet.

"alla som inte är tillräckligt kristna" kommer att leva i helvetet på jorden fram tills 21 okt i år.
Mån tro att många kristna blev förvånade nu då, när de fortfarande lever kvar.
Enligt text tv igår.
Ärligt talat förstår jag inte varför du hugger mia. Det borde vara fritt att ifråga sätta saker som defnitivt inte har ägt rum. Om någon går ut med profetior så får de väll stå för dem med tanke på skrämsel effekten etc.
Alis volat propriis 
"Ärligt talat förstår jag inte varför du hugger mia. Det borde vara fritt att ifråga sätta saker som defnitivt inte har ägt rum. Om någon går ut med profetior så får de väll stå för dem med tanke på skrämsel effekten etc."
Jag hugger inte på att profetior oftast inte stämmer. det jag reagerade på var att piotrr ville lyfta fram Janes förutspåelse igen. Och vi vet ju hur det slutar om vi gör det.
Jag tycker man ska ifrågasätta detta. Absolut.
Jag anser att det var pinsam att det inte stämde det som spåddes fram nu. Och att skrämma upp folk på detta viset är inte snällt alls.

förlåt om jag misstolkade dig:)
Alis volat propriis 
Lugnt yamher.
Det är inte lätt att tolka skrift ibland.
Kramen
Jag tycker att alla förutsägelser som inte stämmer kan lyftas fram. Att sedan den som gjort förutsägelserna blir förbannad och tycker att alla andra är idioter, förändrar ju inte det faktum att förutsägelserna var helt fel.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
När jag var liten så "lovade" mina jehova grannar att jorden skulle gå under om fem år..jag blev lite smånojjig minns jag…Dom som var med i jehovas vittnen skulle klara sig förstå men vi andra var det ajöss med…om vi inte snabbt gick med förstås.
Som tur är hände inget jag hade ju inte joinat deras klubb:-))
Men det var undergångsutlovelser från andra kristna samfund oxå "Guds barn" tror jag..ja ja lite pinigt känns det nog för ledaren som kanske fått medlemmarna å sälja hus å hem…
Överlevde jordens undergång även denna gång, men lite bakfull är jag månde det skulle ha något samband
Hahahah….sven-g..Lova att du alltid dricker när nån förutspått undergången…Det kanske hjälper mot det…*L*
Sven kan du ha räddat våra liv?
Ja tänk vad öl och vin är bra 
Man tackar. Nästa gång det är dags för nedräkning så vet vi vem vi ska förse med öl å vin
Pust skönt att den inte går under så ofta, tänkte inte dricka på länge. Tror nog att jag tappat stinget, trivs bättre hemma i soffan än på krogen. Där jag var igår hade man inte hört om jorden gått under, helt omöjligt att prata.
Det är nog Tjeckiskt har jag för mig.Svårt att förklara finns olika sanningar.

Själv tror jag att jorden kommer gå under av stora bomber eller liknande, tänk om fel person hade fått tillgång till kärnvapen? :O
Och sånt utvecklas ju hela tiden, blir farligare och farligare…
// Dodat :)
Jag tror inte jorden kommer att gå under på vääääldigt länge än. Men däremot kanske mänskligheten försvinner tex genom farsoter som tex pest odyl.
Hej Mia! Jag tror inte att jorden kommer att gå under först, utan liksom du att mänskligheten kommer att dö ut, pågrund utav sjukdomar som pest, eller liknande. jag tror inte att jorden kommer att gå under, någon gång, igentligen" den hämtar alltid kraft, och bygger upp nytt liv… det är vad jag tror. Kram
Precis vad jag med tror Kina…

nu har prästen gått ut o flyttat datumet om fem månader… till 21 okt
hade jag varit gud hade jag nog tröttnat på dessa som säger sig ha den gåvan o har fel… hela tiden…
Alis volat propriis 
Gissar man nog många gånger får man till sist rätt. Men det blir nog många undergångar innan nån får rätt.