Upplevelse
Jag och en annan kille skulle sova över hemma hos en tjejkompis. Det var vi och hennes hund i huset. Tjejkompisen hade sitt sovrum på övervåningen och vi fick ett rum på nedervåningen. Cirka 15 minuter efter att vi hade lagt oss så började någon gå av och an på övervåningen. Det var tunga steg som gick fram och tillbaka i köket i minst 20 minuter. Dagen efter så frågade jag tjejkompisen om det var hon som hade gått i sömnen. Men nej det var det inte för då hade hunden reagerat. Antagligen så var det farfar som gick runt i köket sa hon. Min tjejkompis är medial och har bland annat sett spökkatter men även avlidna människor.
Hej.
Vad spännande.
För några år sedan så bodde jag och min son i ett hus på landet. En morgon så frågade han och hans tjej vad jag hade sysslat med på natten.
Vadå? frågade jag.
Ja du flyttade ju möbler.
Va??? Hahhaha….så nån hade kasat runt med möbler i mitt sovrum utan att jag märkt det. Och jag är lättväckt.
Berätta gärna mer om ni ska sova där fler gånger. Alltid spännande att få läsa vad andra vart med om.
Kramen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej,
Ja det var riktigt mystiskt. Vi hade planer på att sova över där fler gånger men det blev tyvärr inte av. Jag är på jakt efter spökerier i ett vanligt bostadshus. Att åka till prästgårdar och sova över på slott tror jag inte riktigt på. Vanliga "vardagsspöken" är helt klart mer intressant tycker jag.
Din berättelse är väldigt intressant. Jag hade en kurskamrat som var med om något liknande. En tung blomkruka flyttades över golvet mitt i natten. Det var även oljud från vinden, en massa saker hade flyttat på sig.
Spökfenomen är värda att undersöka. Det vore kul att fånga en sån där flytt av möbel på film.
Kram