Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 3538 ggr
Ghost1
0

Lugnad vid dröm.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej forummedlemmar på (Övernaturligt i Fokus).

Har väl alltid drömt mer eller mindre om det mesta som hjärnan kan hitta på när kroppen sover men den senaste drömmen var klart mer annorlunda än vad jag tidigare upplevt.

Hade en dröm om en helt främmande plats som jag mer tolkade som en ren fantasiplats och inte hämtad ur verkligheten när jag vistades på en plats med en klart annorlunda miljö där jag vandrade omkring i ett mycket stort hus med en före detta arbetskompis som jag inte sett sedan våra vägar skildes åt för mer än tio år sedan.Huset var i flera olika plan och det översta planet låg i jämn nivå med ett större hav som verkade bestå av en oändlig mängd små gnistrande stjärnor där man kunde gå ut på en mycket stor flytande veranda vilket min tidigare arbetskamrat gjorde med resultatet att verandan plötsligt verkade sjunka när han vistades längst ut på denna plats.Snabbt som ögat kastade jag ett grovt rep som han fick tag i och började genast dra in honom mot säker mark i huset.Kämpade tappert med stor rädsla för att tappa taget när detta egendomliga vatten verkade strömma vilt under ytan.

Det är här jag inbillade mig att jag vaknade till i ren panik när det sitter en helt främmande människa på min sängkant och lutar sig över mig där jag kommer ihåg varenda detalj från utseende till klädsel.Snett bakom denna person som sitter på min sängkant ser jag ytterligare en individs vita byxor som verkar lysa på ett klart konstigt sätt och personen står helt stilla medan den sittande individen med ett leende förklarar att allt är helt okey och de kommit för att lugna och förklara att det jag drömt inte hör till vanligheterna men att allt som sagt är under kontroll där jag kan slappna av och gå vidare med mitt liv.Skulle samma eller liknade dröm komma tillbaka återkommer denna person och man ska då i tröstande ton försöka korrigera vad jag varit med om på bästa tänkbara sätt.(Nu får man tydligen inte drömma vad man vill när dessa individer eventuellt tänkt återkomma !?).

Strax efter detta vaknar jag på riktigt och väcker min fru för att berätta något jag aldrig tidigare upplevt där jag var fullt övertygad om att den sista drömmen var en aning för realistisk när jag minns de flesta detaljer i denna dröm.Tolkar inte det hela alls som en mardröm när jag upplevde personen på min säng som en hjälpande och klart vänlig person med ärligt uppsåt.Har aldrig sett människan förr och undrar vad i hela friden det var som hände i denna dröm.

Någon som har en vettig förklaring till det inträffade när jag själv är klart förbryllad över det hela.Tack för eventuella svar.

[grinda]
0

Din dröm lät verkligen magisk…det där vattnet..stjärnhavet du beskrev  - fantastiskt. Jag kan bara säga att jag tror de där du mötte efter drömmen var dina andliga vägledare. 

Det känns som det handlar om en större inre medvetande-förändring som du genomgår. Mer kan jag inte komma med…

MVH 

Grinda

[grinda]
0

Jo förresten kan det handla om att drömmen handlar om att släppa taget…havet är kosmos med sina oändliga stjärnor…nåt sånt…?

I natt drömde jag om hur jag såg en planet sjunka ner i havet och jag såg himlen full av regnbågsskimmer…Det var inte en sån märklig tydlig klar dröm som man kan ha vid enstaka tillfällen men ändå…har märkt att man ofta brukar drömma i liknande teman.

Ghost1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för ditt svar Grinda.

För min egen personliga del är det både fascinerande och smått roande av att jag inbillade mig ha vaknat från denna första dröm där denna person sedan försökte ställa oron tillrätta.Har som sagt aldrig varit med om något liknande tidigare men någon gång ska ju alltid vara den första.Tänk om man kunde använt denna sovande fantasi även i vaket tillstånd.Andlig vägledare har jag däremot aldrig hört talas om innan jag besökte detta forum.Verkade ju hursomhelst att vara en sympatisk person.Så något positivt var det ju alltid.Tack än en gång för ditt svar.  Glad

[erkkidotter]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej !

Så fin dröm men ändå lite rörig du hade.

Jag fastnade vid den pga. att jag oftast drömmer om Hus när livet förändras.Jag har också drömt drömmar som gett budskap eller vad man nu kallar det, till mig. Det är så förtröstansfullt och jag känner mig så omgiven av kärlek. Drömmar är ett fantastiskt redskap som är få eller inte alla förunnat att vilja förstå.  

Drömmer du fler drömmar om Hus tänk då övre våningen som dina tankar din hjärna. Gå sedan ned i kroppen för varje våning du drömmer om.

Lycka till !

Erkkidotter

[grinda]
0

#3 "Tänk om man kunde använt denna sovande fantasi även i vaket tillstånd"

Det tror jag man kan…man kan tillåta fantasin å flöda och se vad som kommer upp.

Vaken-drömma liksom.

[grinda]
0

En bok som jag tror kan vara bra att läsa är den av Louis Minerva Frostengren…lägger in lite text om den:

"Nattdröm, dagsdröm, livsdröm

Boken innehåller information om hur både nattdrömmarna och livet (dagsdrömmar) är en spegel på vem du är.
Du lär dig att se och tolka både dina personliga drömmar och allmänna kollektiva händelser.
Boken handlar om situationen i världen och hur den är en spegelbild av vårt inre - och om vilka möjligheter vi har till förändring. Boken visar också hur och varför du har skapat din "livsdröm" i stället för att leva ditt sanna jag.
Genom talrika exempel visas drömmarnas tolkning, syfte, budskap och nästa steg. Om vi är villiga att lyssna till den information som våra drömmar, våra liv och händelserna i världen ger, har vi möjlighet att komma till insikt om den kunskap och visdom som leder till uppvaknande till större klarhet, inre läkning och högre medvetande.

Louise Minerva Frostegren, fil kand, som studerat drömkunskap och alternativa behandlingsformer både i Sverige och utomlands, har sedan 1981 skapat och lett kurser och seminarier i självkännedom, självförtroendeträning, drömkunskap och livskunskap. Med sin vishet, ömsinthet och rakhet har hon, både i grupp och enskilt, visat många människor vägen till en ny och djupare syn på livet, ofta med omvälvande positiva resultat."