Återkommande dröm
Hej!
Jag har en dröm som återkommer ofta.
Miljön runt kan va olika, den har varit på en gammal båt, på en lyxbåt, i en gammal lada, i ett gammalt hus jag bott i förr, i okända hus o.s.v.
Men innehållet är det samma; av nån anledning rör jag mig runt i miljöet, hittar olika rum och saker. Hittar dörrar och luckor där ingen annan gjorde det. T.ex; i den gamla ladan klurade jag ut hur man skulle ta sig över det murkna golvet utan att ramla ner i djupet.
Men mot slutet av drömmen börjar alltid den 'säkra' luckan bli mindre och mindre, och jag kan inte ta mig vidare. Jag sitter liksom fast - inte i luckan men vid den.
Så sitter jag där och kliar mig i huvudet; 'Jag klarade det innan, varför inte nu längre?' Känslorna är en mix av frustrasjon, osäkerhet och sorg.
Så ofta som detta temat upprepar sig får mig att tro att det betyder nåt. Jag brukar som regel att kunna tolka mina drömmar, men inte denna.
Ska skriva lite om hur jag tänker runt din dröm. Benar därför upp det i stycken.
"Men innehållet är det samma; av nån anledning rör jag mig runt i miljöet, hittar olika rum och saker. Hittar dörrar och luckor där ingen annan gjorde det. T.ex; i den gamla ladan klurade jag ut hur man skulle ta sig över det murkna golvet utan att ramla ner i djupet."
Du kanske har en förändring på gång i ditt liv där du söker och hittar nya vägar att gå. Eftersom du drömmer detta gång på gång men i olika miljöer så kan det vara så att det är när du kommer en bit i livet och inser att du måste välja väg. Det är då denna drömmen kommer.
"Men mot slutet av drömmen börjar alltid den 'säkra' luckan bli mindre och mindre, och jag kan inte ta mig vidare. Jag sitter liksom fast - inte i luckan men vid den."
Du är rädd för att misslyckas om du väljer den vägen du vill gå.
Därför känns det som om luckan blir mindre och mindre. Ditt självförtroende sviktar och du är osäker.
Du är rädd att du misslyckas med det du tar dej för i livet.
Detta var det första jag tänkte på när jag läste om din dröm.
Att du är vid ett vägskäl i livet och du måste välja väg. Något i livet kommer att förändras.
Men du är rädd att misslyckas.