Telepati
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad tror ni, kommer telepati bli vetenskapligt bevisat i framtiden? Själv har jag varit med om det så många gånger att jag tappat räkningen för länge sen ..
Detta är ett ämne som intresserar mig väldigt mycket .. Berätta gärna om era telepatiska upplevelser!
Jag har inga men skulle uppskatta om du delade med dig av dina :)
Nej, tror inte att det kan bli vetenskapligt bevisat.
Men det är fullt möjligt att förstå och utveckla,en annan form av kommunikation när språket och kroppsspråket inte är möjligt.
Om telepati fungerar kan du naturligtvis också påvisa det under vetenskapliga förhållanden, men hittils har detta aldrig skett.
Tyvärr tycks många helt enkelt människor helt enkelt missta god personkännedom för telepati.
#3 Det kan aldrig bli möjligt att bevisa,osynliga tankar o budskap som slungas fram o tillbaka och förstås som tex i uppväxt i handikappet i stumma familjer.
Jag tror att det bara är en tidsfråga…
#5 Att det blir bevisat?Hur skulle det vara möjligt?Har du någon teori?
Hej, roligt ämne! Borde inte alls vara så svårt att bevisa.. Vetenskapen kräver experiment med mätbara resultat som kan upprepas, i stort sett. Jag undrar bara om nån verkligen har velat bevisa det, annars borde det redan varit gjort. Kanske kan har nånting att göra med upprepningen att göra annars, att man måste ha en viss mängd människor som kan göra exakt samma sak för att det ska räknas vetenskapligt..hm.
En person i ett rum, en annan nån annanstans som är bra på att kommunicera med varandra telepatiskt, utan nån möjlighet till fysisk kommunikation. Be dem kommunicera en färg eller en siffra eller vad som helst. Gör det enkelt och be dem t.ex. skicka en siffra mellan ett och fem, mottagaren ska säga vilken, upprepa x anlat ggr och får man en överensstämmelse som är signifikant mer än slumpen är det ju bevisat att någon slags kommunikation äger rum?!
Jag har massor av "telepatiska" erfarenheter, både med andra personer men kanske mest med mitt egna icke-fysiska jag/själen/Source energy. Jag är väldigt öppen för information när jag är i "zonen", i flow, är inspirerad och glad! Får rätt impuls vid precis rätt tidpunkt att göra saker, vad som helst, slå på TV:n för det visar sig vara nåt extra bra program (kollar inte mycket på TV annars). Känner när det kommit ett mail från nån. Tänker på nån o telefonen ringer. Får en impuls att vända på huvudet och ser 666 och 777 och 888 och 999 på bilar som åker förbi med de numren (för det tycker jag är kul
.. och oftast händer det som bekräftelse precis när har tänkt nåt extra smart!
telepati med Source!). Jag och pojkvännen får samma impulser att göra saker i samma stund. Jag tänker nåt och han säger det. Massa såna grejor.
Mormor hör dåligt, och jag har märkt att när jag är splittrad och tänker på flera saker samtidigt och pratar med henne så hör hon aldrig vad jag säger.. men när jag är kvar i samma tanke samtidigt som jag säger orden kan hon helt plötsligt höra saker precis fast jag säger dem ganska lågt i rummet jämte! :D Superintressant upptäckt och roligt att leka med, gjorde det ett par dagar när jag var där sist. Sa en sak o tänkte på en annan - hon säger va?! Säger o tänker samma - hon "hör" perfekt! Slog aldrig fel. Hon är mycket mer telepatisk än hon är medveten om. Och hon är väldigt uppkopplad hon med, om jag går ut i skogen på en skidtur eller nåt lyckas hon alltid ha maten precis klar när jag kommer hem fast jag inte sagt hur långt jag ska åka. :)
Farmor har berättat att hon var sån när hon var yngre oxå, kände när farfar var på ingång och sånt. (Jag tror faktiskt hon böjde tiden en gång oxå! :) )
Känslan i intuition och telepati är väldigt samma för mig..
Telepatisk kommuniktaion, är de när man kommunicerar med varandra enbart genom tankar?
Isf upplevde jag detta med min häst i somras!
Jag var enormt ledsen på kvällen och gick ut vid 22:40 till hagen där hästarna var. När jag kommit halvvägs ner i hagen så ser jag att vår egenuppfödda häst börjar möta mig.
När vi väl möts så står hon och kollar med ovanligt kloka och förstående ögon på mig för att sedan gå och lägga sin haka på min axel. Jag står där och gråter gansla ljudligt (var otroligt ledsen) och klappar henne när hon plötsligt tar bort sitt huvudet och går så att hon står med sin bog bredvid mig, sen börjar hon putta på mig så jag puttas närmare henne. Jag förstår inte riktigt vad hon menar först så jag går fram till hennes huvud igen, men då går hon och ställer sig lika igen och börjar putta på mig. Då går jag till andra sidanoch hoppar upp på henne då jag fattat att hon vill att jag ska upp.
Hon vänder öronen framåt och jag tänker att jag vill till min andra häst som står 20m bakom oss, då vänder hon och går till den andra hästen och jag känner mig gladare tack vare hästarna.
Efter en liten stund känner jag att jag vill ha till ett träd som jag gillar väldigt mycket och hon går genast dit.
Totalt har det nu gått 1½ timme sedan jag gick ner i hagen och jag känner att jag börjar frysa lite. Jag hade enbart en större t-shirt och trosor på mig och inget mer.
Så jag tänker att vi ska upp till grinden där jag ska ge hästarna hö, grinden är cirka 150m bort och man måste gå igenom skogen för att komma dit.
Hon börjar genast traska iväg mot skogen och jag tänker, nu ska vi inte gå på stigen utan vi ska gå mellan träden där ni normalt aldrig går, sedan tänker jag: Kom så går vi upp Juni, följ med mig och Stårsa. Och Juni börjar gå mot oss och sedan efter när vi bärjar gå.
Stårsa går exakt mellan de träden jag vill och hon stannar exakt där jag vill.
Väl uppe känner jag mig otroligt glad och hästarna ser mycket glada ut de med, mycket mer än normalt. Så jag ger de hö, pussar de gonatt och går in och den natten sov jag otroligt gott, så gott har jag aldrig sovit på flera år och det var första gången på flera år som jag gick och lade mig glad!
Efter denna upplevelse har jag och Stårsa fått en helt annan kontakt, vi är närmare varandra än någonsin och det märks tydligt då hon beter sig otroligt annorlunda med mig än vad hon gör mot mina syskon och min pappa.
Vi har fått en helt annan förståelse för varandra och denna upplevelse är något jag sen kommer glömma.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
#8 Otroligt häftig och fin berättelse! Tänk att ha en sån fin kontakt med en häst man normalt sett inte kan prata med. Underbart!
/ Emma
#9 Ja, underbart är det minsta man kan säga! =)
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
supervackert!!!!! ♥♥♥
#7 Jag känner igen det med att man känner på sig om man får ett sms eller ett telefonsamtal.
Det är väl mina erfarenheter av telepati… :)
Jag tänker ofta: Den personen har inte hört av sig på länge, kanske ska ta och smsa honom/henne. Går mot mobilen "Pling", också fick man ett sms av den personen… Det är häftigt när sånt händer tycker jag :)
Tycker telepati är ett sådant faschinerande ämne, det är ju som andra sagt, att man kan tänka på en person och så hör dem av sig helt plötsligt, antingen ringer på dörren, i telefon, skickar sms eller msn eller vad som helst, just i dne stund som man tänkt på dem. Och det här med vetenskapligt bevisat, det går ju att göra, frågan är ju vad alla skeptiker skulle säga om det. Är ju som någon annan sa, ta två personer och sätt dem i olika rum där de varken kan se eller höra varandra och be den ena tänka på något som h*n ska meddela den andre. Säkerligen så kan mna ju även mäta hjärnaktiviteten, för den lär ju ändras.
Och har själv haft, och har väl fortfarande sådana erfarenheter eller hur jag ska uttrycka det, mesta dels med djur, då dem ligger mig varmast om hjärtat :P.
Bland annat när jag är ute med hunden, då kan jag tänka ut en av våra många vägar som vi brukar gå, och han går ju då åt samma håll utan att jag behöver säga eller visa (han brukar få gå lite hur han vill i kopplet, så är nästan aldrig jag har honom i 'fotläge' Är det så att jag ändrar mig och vill gå en annan väg än den jag tänkt på för några sekunder sedan, då får jag däremot säga åt honom oftast, i och med att han är inställd på en första vägen jag tänkte på.
Ett par äldre erfarenheter jag har av det, är när jag praktiserade på ett travstall, och hästarna skulle skos, då trar man ju som en liten öggla som är fastknuten på en pinne runt deras överläpp som man sedan vickar på så att dem ska fokusera på läppen och inte det hovslagaren gör… Och jag fick ju det jobbet då att hålla i denna pinnen, men allt jag gjorde var att helt enkelt i huvudet 'prata' med hästarna och säga åt dem att bara vara lugna så att det blev avklarat snabbare, var knappt alls jag behövde vicka på den där pinnen.
Något annat jag kommer ihåg starkt är när jag och min gamla skolklass var på studiebesök på en djurpark, och vi fick se innehägnet tigrarna hade som inte är öppet för besökare. Och det låg ju då en tiger ett par meter bort på en ställning, och även den här gången så ''pratade'' jag med tigern och liksom, frågade om den kunda komma närmare så man fick se den ordentligt. Blev skapligt förvånad när tigern efter ett tag hoppade ned, och kom lunkandes och la sig med ryggen mot gallret, så pass nära så att man kunde ha rört vid honom. (vilket våran guide avrådde oss från om vi ville behålla alla fingrarna :P)

Jag tror inte att det kommer bevisas. Dels kan jag inte komma på någon trolig förklaringsmodell, dels har så många försök redan misslyckats. Det faktum att det inte bevisats hittils (trots att det vore så enkelt om det fungerade) tycker jag tyder på att fenomenet inte existerar.
/J
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
#7 Linnease intressant det du skriver.berätta gärna om gången din farmor böjde tiden -det låter spännade
#8 Fantastisk vacker upplevelse med hästen/ hästarna!
#13 Det verkar som människor som håller på med djur verkar kunna det här med telepati;)
Själv nar jag var liten ägnade jag och min bror åt tankeöverförings-experiment…det gick väldigt lätt och vi träffade rätt nästan jämt. Undrar om vi skulle ha samma flyt idag?
#15 prova vet jag! :)
Farmor och tiden ja.. Halvlång historia men spännande att fundera på!
Hon äääääälskade gymnastiken i skolan när hon var liten, och en dag hade hon glömt gymnastikkläderna hemma och fick inte vara med. Så, hon sprang hem det fortaste hon kunde (och hon visste att hon var supersnabb på att springa!) och hämtade dom, och sprang tillbaka, och hann i tid till lektionen. Med resultat att hon fick en utskällning för att hon ljög! Och fick inte vara med på gymnastiken ändå, och det blev stort spektakel, på den tiden var det ju riktigt fult att ljuga för fröken. För det var helt enkelt omöjligt att hinna fram och tillbaka till hennes hus på den tiden! Men farmor kom t.o.m. ihåg att hon pratat med sin mamma, så mamman kunde bekräfta att hon varit hemma.
Mycket mer kommer jag inte ihåg om vad hon berättade, och jag ställde nog inte så många följdfrågor heller, jag tror jag satt mest och gapade fashinerad för jag kom genast att tänka på att hon kanske hade böjt tiden!
Anledningarna till att den idén kom till mig så solklart är min bakgrund de sista åren med massivt fokus på Law of Attraction, lyssnat massor på Abraham-Hicks och andra som beskriver verkligheten som mycket större och mer fantastisk än vi få lära oss vanligvis. Bl.a. att tiden inte alls behöver vara så linjär som vi vanligtvis uppfattar den. Och det är främst när man är i zonen, riktigt inspirerad/glad/upplajnad/uppkopplad som man kan göra spännande saker med tid och rum. Farmors historia passade så bra in på allt det där - hon ääääääälskade gymnastik, hon hade en enorm önskan att vara med på hela lektionen, hon visste att hon var supersnabb på att springa, och hon var antagligen för liten för att ha några riktiga begrepp om tid o rum och huruvida det verkligen var "möjligt" att springa hem och tillbaka innan lektionen började. Så hon bara gjorde det.
Jag var på en föreläsning med Abraham-Hicks för nåt år sedan och träffade tre superspännande tjejer i min ålder, sådär runt 30, som alla hade massor av spännande Law of Attraction-historier att berättta. Och en av dem berättade att hon böjer tiden regelbundet! :D Jag var sjukt fashinerad då med! Det var verkligen hennes upplevelse. Hon sa att hon kunde vara på väg till ett möte på andra sidan stan, och rent fysiskt tar det minst 40 minuter att köra, men hon måste vara där om 20. Så hon tänker "jag MÅSTE vara där i tid!!". Och sedan berättade hon att hon släpper det, och brukar oftast prata i telefon en massa och hamna i det där stadiet när man bara kör och helt plötslig upptäcker att man är framme, om ni vet vad jag menar? Och hon är alltid framme prick på mötestiden. (Jag garvade lite, kan du inte likagärna vara framme 5 minuter innan då så du slipper stressa! :D )
Underbara berättelser! Jag har faktiskt hört om hur man kan böja tiden och också hur timmar plötsligt kan förvinna…personen vet inte vad den tog vägen..har ingen vettig förklaring..ha ha sånt e lite kul.
Jo det är som du säger…att vara i zonen..flytet. Din farmor var antagligen där när hon flög fram ivrig och med positiva förväntnigar;))
Tack för ditt fina inlägg.

Underbara berättelser! 
Det där med att böja tiden……tid och rum är relativa. Jag tycker mig märka att det på senare tid blivit allt vanligare, att man medvetet eller omedvetet "böjer tiden". Det händer ofta under behandlingar när man är, vad man nu vill kalla det, uppkopplad, i en annan medvetenhet eller liknande. Tiden sträcks ut eller krymper, efter behov, blir en annan än klocktiden. Ganska häftigt det där, och kul att läsa om era erfarenheter.
#8 underbar historia med hästarna! Jag är helt övertygad om att våra kära djur kan läsa av oss, i större eller mindre grad och vi kan i bästa fall förstå deras tankar och känslor. Alla som har djur vet att det är så.
En engelsk hästkarl, edit: Henry Blake, gjorde för flera årtionden sedan försök med telepati och hästar. Han skilde på telepati och ESP (extrasensory perception) men visade med sina enkla experiment att hästarna kunde läsa tankarna.
F.ö. är jag också övertygad om att telepati fungerar mellan människor. Och jag är däremot långt ifrån övertygad om att det inte visat sig genom experiment, de blir bara inte kända….Men med eller utan vetenskapens godkännande, man kan öva upp sig själv och göra egna försök!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
'Och jag är däremot långt ifrån övertygad om att det inte visatsig genom experiment, de blir bara inte kända….Men med eller utan vetenskapens godkännande, man kan öva upp sig själv och göra egna försök!'
Word!