Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 1388 ggr
LitenPyssling
0

Inget liv efter 28?

Från att jag var 10-12år har jag alltid haft en känsla, en stark känsla och som jag än idag fortfarande känner är otroligt stark men till och med starkare. Jag kommer max bli 28år gammal!

När man pratar om framtiden med vänner och släktingar så får man höra alla sorters olika drömmar och ideér. De ska ha barn, barnbarn osv. Alltså en hel levnadsplan.
Men jag ser ingen framtid, jag kan se en klar framtid till att jag är 26 men sen tonar det ut och vid 28 år är jag död. Jag blir aldrig 28 och min känsla är stark att jag kommer dö vid 26års ålder, om inte så blir jag inte äldre än 28. Antingen eller.

Jag har i flera år haft en otroligt stark känsla av att jag kommer dö ung, och jag kommer dö i trafiken och en bil är inblandad i det hela.
Jag kan se hur jag går över en väg och helt plötsligt kommer en bil sladdandes. Detta scenario kommer vissa gånger då jag går i stan.

När jag åker bil får jag en version om hur bilen får sladd, hur den (vissa gånger) voltar och landar på tak eller hur den (andra gånger) får sladd och åker rakt ner i ett dike.
Jag får upp en version om hur min familj reagerar, när de får samtalet och sen hur de ser mig ligga död och jag känner deras sorg och blir själv ledsen när jag får dessa versioner. 

Det är otroligt starka känslor, men jag är inte rädd för de dock.

Hur kommer detta sig?

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[cookies]
0

Hmm… Känner igen tanken med att se sina nära se på en när man är död, men ej dock att man kommer dö.

Jag tror att du ska ta detta på ett sätt som betyder att du ska vara försiktig och se dig för, men jag tror att det är en blandning mellan tankar och övernaturlighet. Tanken, du föreställer dig hur det kan sluta. Övernaturligheten, varnar dig :)

LitenPyssling
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Okej, så dessa tankar kan alltså vara en varning för mig?

Det roliga i det hela är att jag alltid litat på mina sinnen i allt, jag har alltid litat starkt på min hörsel då den är otroligt känslig hos mig och jag hör väldigt mycket saker som inte andra hör även om de tänker på det. Exempel är att jag och mina syskon sitter i TV-rummet, pappa är ute och min lillasyster sitter på toaletten. Även om inget vet att hon gått dit och därmed är omedveten om att hon kommer ropa snart att hon är klar.
Min lillasyster ropar inte högt och har en röst som är svår att urskilja ifrån TV:n. Dock är jag den som reagerar direkt när hon ropar och ingen annan hör. De kan fråga efter när vi kommer tillbaka om hon ropade för de hörde inget.

Hörseln utnyttjar jag väldigt ofta, bland annat i trafiken.
Det är inte ovanligt att jag lyssnar på vilket avstånd bilarna är på istället för att kolla. Jag har alltid haft rätt att jag kan gå över vägen.
Det är dock en gång jag misstog mig och min pojkvän ryckte tag i mig, då var jag också ganska splittrad i tankarna.
Så det kan alltså vara en varning till att jag ska bli försiktigare i trafiken? Att jag ska börja kolla mer eftersom det egentligen är idioti att lyssna.

Anledningen till att jag lyssnar är för att när jag kollar blir jag ofta konstig i huvudet och jag känner att kontrollen över kroppen försvinner och jag kan därmed omedvetet ta ett steg ut i vägen eller så vinglar jag till = Livsfarligt för mig att stå närmare kanten än 1m om jag kollar.

linnease
0

Hej LitenPyssling/Evve!

Åh, va intressant! Skrattande För jag var oxå helt säker på att jag aldrig skulle bli gammal, max 30år, när jag var yngre. Jag kunde helt enkelt inte se mig själv som äldre än så jag heller, och inte med barn och barnbarn heller för den delen! Knappt ens vuxen! :) Inte den versionen med villa o volvo o barn i alla fall!

Och en logisk slutsats jag drog från det var, ok, då dör jag säkert senast runt 30! Kändes inte så dåligt, bara mer som ett konstaterande kommer jag ihåg. Tänkte inte så mycket på den biten.

Sååå.. Ungefär fem-sex år sedan, när jag var 28-29, började jag lära mig ganska mycket mer om världen än vad jag fick lära mig när jag växte upp, och vad vi får lära oss i skolan och så. Bl.a. att allt är energi och vibrationer, och det är våra sinnen som tolkar dem som fast materia, ljud, syn osv. Egentligen är allt ljudvågor, ljusvågor, vibrerande atomer som om man tittar längre och längre in i dem verkar märkligare och märkligare..

Kanske är allt som finns bara medvetande och energi! Som vi tolkar som en fast värld!

Och, jag började lära mig om Law of Attraction, har du hört om den? Innebär att lika dras till lika, så det du fokuserar på drar till sig mera energi och växer. Och det gäller för all energi - allt du upplever! Nyckelordet är känsla - känslor är också ett sätt vi tolkar vibrationer/energi på. Och det innebär att vi drar till oss nya upplevelser och saker som är känns lika som det vi fokuserar på.

Hur som helst, lärt mig massor av nytt i samband med det här, bland annat att vi inte alls behöver åldras!!! Inte om vi lär oss att fokusera på de saker vi vill ha, på saker som känns bra - då eliminerar vi motstånd  och stress i kroppen som annars gör att vi åldras! Cooolaste upptäckten någonsin! Och jag menar verkligen det här, jag vet det!! Med andra ord, det jag kände redan som liten var sant, jag kommer inte bli äldre än 30! Jo, jag hann bli 34 innan jag kom på hur man kan vända åldersprocessen.. :) Men jag kommer ganska snart vara i samma form som en vältränad 27-28-åring igen! Och kunna hålla det, se ut så livet ut om jag vill! Och familj är fortfarande inte på agendan, jag vill vindsurfa och klättra o resa o spela musik just nu!!

En tanke jag fick om din känsla av att dö ung var att den kanske började precis som för mig, att du bara har en stark inre vetskap om att du inte behöver bli gammal, att du kan fortsätta vara ung så länge du har lust. Men, sen krockar den känslan med den vanliga världsbilden, och du kan inte tolka den helt rätt, utan så drog du nångång slutsatsen att det måste betyda att du dör ung. Och när du väl har börjat tänka tankar om att dö ung, ju mer du fokuserar på det ju mer kommer Law of Attraction få den tankegången att växa, till ett helt scenario och en stark känsla och drar in hela familjen i det osv osv! Varje gång du målar på det scenariot, ju större och starkare blir det. Precis som varje gång man övar på vad som helst, fotboll eller piano eller tyska, ju bättre blir man.

Så, som jag tänker betyder det inte alls att du behöver dö ung! Du är fri att välja! Och om det inte känns bra när du tänker på det betyder det bara att "hey, nu tänker du på nåt du inte vill ha, byt ämne och tänk på nåt du gillar eller vill ha istället!"

Finns massor mer att säga, men min slutsats är: du kan leva hur länga du vill, och vara hur ung och frisk du vill, och om nåt inte känns bra att tänka på, så försök byta ämne så snart du kommer på det och fokusera på saker du vill ha. Om du gör det ett tag kommer energin i de gamla tankarna att ebba ut och de dyker upp mer och mer sällan. Mindre fokus på det - ebbar ut och försvinner.

Kram Linn

LitenPyssling
0

#3 Wow, vilken text! =D
Jag har inte hört om Law of Attraction - vad är det?

[grinda]
0

#3 Din text inspirerar!

#4 Det finns böcker om detta bl a "The secret" som finns på svenska.

LitenPyssling
0

#5 Okej! =)

[cookies]
0

#2 Ja jag tror att det är som en liten varning. ;)

Lyssna kommer man inte komma långt på i framtiden eftersom att elbilarna kommer att bli fler och fler, och de går nästan ljudlöst. Så om det är en bil (icke el) 100 meter bort så kanske det är en elbil 10 meter boert, fast man hör bara den som är 100. Så det kanske är ett Tecken på att du ska kolla dig runt i trafiken, eller iaf lära dig det.

En bra övning kan vara att du bara går med din pojkvän, håller honom i hand när ni närmar er vägen och att du ser dig omrking efter bilar. Andledningen att du håller i hans hand är för att om du skulle tappa kontroller (ramla eller liknande) så håller din pojkvän i dig =) (det går ju lika bra med kompis eller förälder :) )

Om testar det så skulle det vara kul om du skrev här hur det gick :)

linnease
0

#4, #5 - roligt! tack! :D

Ja, The Secret är en bra ingång, jag såg filmen i början när jag kom in på det spåret, den är en nog bra intro till vad det handlar om (inte läst boken). Man kan streama den online från http://thesecret.tv/ första 20 min gratis eller betala för att för att kolla hela. Lite dramatisk kanske.. :)

Finns massor av böcker och hemsidor o info om Law of Attraction. Jag gillar Abraham-Hicks skarpt. Bara googla! Och, det finns ett forum här på iFokus!!

linnease
0

#2  Förresten, om det där med hörsel och lillasyster ("Dock är jag den som reagerar direkt när hon ropar och ingen annan hör.") - kopplat till telepatitråden: Du kanske är mer öppen för att lyssna mer "telepatiskt" oxå!? :)  Du kanske får en impuls att lyssna i just den stunden, och då hör du lillsyrran fast de andra inte gör det?!

LitenPyssling
0

#7 Ja, jag har funderat med att börja göra så och eftersom att jag enbart går med pojkvännen på stan så blir det ju hans hand =P.

#8 Okej =)

#9 Hm, ingen aning faktiskt! =S
Har dock haft telepatisk kontakt med min häst i somras med både innan och efter har jag varit den med bäst hörsel i familjen.
Det är till exempel bara jag som hör om någon ropar ifrån huset när jag är inne i stallet - varken pappa eller syskonen hör något. =S