Synsk?
Hej! Jag är ny här på Övernaturligt iFokus och jag undrar om ni tror att min pojkvän har stark intution eller är lite synsk möjligtvis?
Det började med att vi tittade på Fenomen i direktsändning och helt plötsligt säger han vad som kommer hända och träffade rätt på allt han sagt. Det fortsatte någon vecka efter med att vi tittade på filmen Little Fockers tillsammans som jag själv redan hade sett, men inte han. Han kunde säga flera händelser ur filmen innan de hände och jag har tittat igenom trailers till filmen och de händelserna finns inte med där.
Förra veckan när jag somnade med datorn i knät hemma så kunde jag inte svara på hans sms på ett par timmar, eftersom jag sov. Då fick han upp en tanke i huvudet, har han berättat senare, att någon släkting till mig hamnat på sjukhus och sen så visade det sig att det var sant. Min mammas syster hade hamnat på sjukhus berättade mamma för mig dagen efter.
Så har lite funderingar om vad ni tycker/tänker/tror om detta och någon kanske kan berätta om han har någon slags medial förmåga eller om det bara är slumpen?
Tacksam för svar!
/ Emma
Hej Emma !
Tycker det låter som han är väldigt öppen och är detta något som intresserar honom kan han vidareutveckla sig genom både böcker och kurser.Kan inte se slumpen i så många rätt träffar utan helt klart är han öppen medialt.
Ibland kan många uppleva det jobbigt att ständigt gå öppna då kan en utvecklinscirkel inom medialtet vara bra för att lära sig öppna och stänga ner när man behöver.För hur det är så tar vi in andras känslor både fysiska och dom andligas och då finns riksen att vi själva dräneras på energi.
Men det där måste han själv känna in om det är något han vill gå vidare med och om han upplever det enbart positivt eller får jobbigt med sin gåva ibland.
Ljus och kärlek till dig 
Tycker , om man för en sk förnimmelse i det här fallet om ngn släktning hamnar på sjukhus o visar sig vara rätt, behöver inte betyda mycket i medial bemärklese. Det är kanske relaterat att man bryr sig.
Att man fokuserar på en film o vet vad som ska hända tyder på,¨som hos många andra, man har förmåga koncentrera på en enda sak.
Om att att det skulle handla om sk synskhet vet jag inte, knappast handlar det om intuition heller. Snarare är han väldigt öppen person, det är en stor egenhet.
Min erfarenhet säger detta, men det utesluter inte annat.
Mvh Egge
Jag tycker han verkar synsk.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 ja precis.
hej. här är jag i egen hög person om det är något mer ni undrar får ni fråga :)
Angående att kunna säga vad som ska hända i filmer eller TV program behöver det inte betyda mer än att personen ifråga är bra på att förutse handlingen. Kan vara ganska lätt för vissa, man bara tänker logiskt.
Att känna något om en annan persons släkting tycker jag är intressant.
#2 ärligt talat har jag träffat personen en enda gång och jag har svårt att bry mig om folk genom att jag inte haft världens lättaste barndom. Folk har dött kring mig hela mitt liv jag kan ärligt säga att innan jag fyllt tio hade jag sett fler döda människor än vad dom flesta ser i hela sitt liv. sen på det höll jag på att drunkna i vättern tack vare min stora syster. sen förra året fick jag en depprision med extremt självskade beetende det var sen efter det många saker satte igång min inte det vi har beskrivit här utan andra saker jag inte riktigt vill gå in på men det kan jag kanske gå med på om någon frågar snällt. Men mycket med det övernaturliga försvann ur mitt liv vid puberteten men har kommit tillbaka nu med det är som tilllägg skulle gärna utveckla det om någon här kan hjälpa mig. just det en grej till jag kan känna genom att vara i närheten av en person om dom varit utsatt för något brott/övergrepp i sitt liv men skulle gärna ta emot hjälp om någon här vill ? :)
Du verkar var mycket medial och känslig men som du säger så har du haft det jobbigt också. Så ska du utveckla denna sida mer så skulle jag nog ta hjälp av någon som verkligen kan sin sak och som har livserfarenhet…för om du är så här öppen är det ju också verkligen viktigt att du lär dig stänga ner och skydda din energi så att du inte hela tiden plockar upp andras.
Kanske att var ute i naturen med fötterna djupt i myllan skulle hjälpa dig att jorda dig först så att du blir mer skyddad mot allt för mycket influenser…
Din gåva skulle jag råda dig att handskas varsamt med och tygla den så att den gynnar dig och inte bombarderar dig med intryck.