Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: foton
Läst 13849 ggr
Annie-E
0

Spöken på Häringe Slott

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var för ett par år sedan på konferens på Häringe Slott i Sthlm.

Jag ett litet och ganska mörkt krypin kände jag (och ett par andra i gruppen) en påtaglig närvaro. Satte mej i soffan insöp atmosfären. Tog sedan en bild in i rummet, och när vi sedan fick se bilden så insåg vi att någon var där.

Min första tanke var dock att det var märken panelen eller att det levande ljuset precis hade släckts, men så var inte fallet.

Med varm och vänlig hälsning
Annie

www.joella.bloggplatsen.se

Annie-E
0

När vi senare gick ut en kvällspromenad så visade det sej att hela fältet var fullt av vad jag tror var Orber.

Annie

[grinda]
0

Det vore inte så konstigt om det spökar på slottet. Det har hängt med ett tag. Ur Wikipedia:

"Slottet byggdes kring år 1654, men det finns historiska lämningar från 900-talet i den så kallade Sotes borg, nu en ruin på en klippa nere vid Landfjärden. Det första skriftliga dokument där Häringe står omnämnt är daterat 1278, då kung Magnus Ladulås skänkte jord påMuskö mittemot Häringe till biskopsstole"

Och det finns endel att läsa om spökerier på Häringe slott.

Dörren in till det Gotiska rummet där det sägs att en 400 år gammal munk går igen

n i Strängnäs."

Fawo
0

Så spännande :-D

Bor inte så långt där ifrån, men man har alltid hört sedan man var liten "Det spökar på häringe slott", Dock bara varit där en gång för många år sedan :-)

// Fawo (;

Annie-E
0

#2  Jo, det var i samma rum (Gotiska rummet) där vi kände närvaron. Isande kall och det var som att tiden stannade därinne. Här är en bild från samma plats som jag tog första fotot, och man ser att det är samma dörr

Vi var ned i fängelsehålorna också. En ruggig historia, men där fick jag ingenting intressant på bild, bara en mycket obehaglig känsla.

#3 Ja, det är spännande, och jag kan gå i god för att på Häringe Slott spökar det. Vi sov ju över också, men vi fick rum ute i annexet, så det var lugnt hela natten :-)

Annie

Annie-E
1

Här är bilden som inte lyckades komma med

Annie

[grinda]
0

Wow det ser verkligen utsom ett rum där tiden stannat…

Och fängelsehålor ryyys - kan inte tänka mig annat än att det är platser som är impregnerade med tung energi…

Jag har en bror som är helt säker på att han har själsminnen från ett tidigare liv där han hamnade i en fängelsehåla och hur oerhört mycket han frös där..

Annie-E
0

Själsminnen är spännande.

Jag är själv helt övertygad om att jag någon gång tidigare har blivit skjuten. När jag ser på TV och någon får en kula i sej, så kan jag riktigt känna smärtan när kulan borrar sej in och ibland precis när jag ska somna så hör jag pistolskott. Underligt.

Annie