Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1199 ggr
Zynell
0

Att gå över.

Hur tror ni det är? Hur tror ni det känns? Kan man känna på sig att nu är det dags dagarna eller kanske timmarna innan man dör?

När min morfar dog för ca 1 år sedan sade han till min mormor att han skulle lägga sig ned för att sova en stund. När min mormor sedan kollade till honom några minuter senare var han borta. Han bara somnade in. Funderar ofta på vad han upplevde i dödsögonblicket … Funderar ofta på hur jag själv kommer att uppleva det.

Fantasygirl91
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vet faktiskt inte hur det känns när man dör. När man dör så dör man. jag tror att man kan känna av innan man är redo att ge sig i väg till himlen.

[walkinbeauti]
0

Själva övergången när anden släpper är det enbart frihet enligt våra kära på andra sidan.En del av oss vet när det är dax och själv känner jag ingen rädsla enbart trygghet i att gå över till andevärlden.Däremot kan jag tänka att jag hoppas slippa lida och att det får ske snabbt,har jag rätt blir det så och vet även min ålder.Har skrivit ner det med två oberoende namnteckningar bara för att om det stämmer kunna visa efterlevande att vår ande vet och består av så mycket mer än det fysiska skalet och medvetandet.

Övergången behöver vi aldrig oroa os för vi har gjort det förr efter olika inkarnationer och vi gör det naturligt igen sen kan vi hoppas på en smärtfri sista tid i övrigt är det bara tryggt och lugnt.

Glad

yamher
0

det beror på hur o när. det kan gå fort nog eller inte vara naturligt men jag tror att många som dör i sjukdom eller som är äldre hinner med att förstå att de ska dö. Att de öppnar upp sig o ser lite mer än vad många andra kanske gör. De hinner några timmar innan ofta möta släktingar osv som möter upp. Precis innan får man den där lilla extra medvetande o kan säga adjö innan man går över utan smärta…

Naturligtvis de som lever dödskräck o inte kan ta till sig ovan märker inte när de kommer förrän de står där öga mot öga med "skaparen" själv… eller nån annan som väntar på dem!

Alis volat propriis Oskyldig

haineswestheim
0

Asså man måste ju känna i kroppen att man håller på att dö. Det är klart man känner det annars skulle man inte dö. Eler hur? Men det är ju inte som liksom man känner på sig som i själen liksom.

Zynell
0

Tack för era svar! :)

Walkingbeauti: Vad spännande att veta när man ska dö. Då kan man liksom planera livet lite bättre. Flera medium har sagt till mig att jag kommer att leva LÄNGE - alltså runt hundra eller mer. Kan inte direkt påstå att jag ser fram emot att bli så gammal om livet ska fortsätta på det här sättet, men det återstår att se.

Yamher: ja vid dödlig sjukdom hinner man nog förbereda sig för det förhoppningsvis. Men om man går över gatan och blir påkörd en dag - hade man kunnat känna på sig det dagarna eller timmarna innan? Hade det funnits varningar eller Tecken som säger att nu är det dags?

yamher
0

det e en bra fråga men ´jag tvivlar på värdet av att få reda på att man ska dö. Det finns en generell praxis att man inte ska få reda på när man dör. Det e en ganska dålig skyddsängel som talar om sånt. dessutom kan det ändra sig under livets gång.

Alis volat propriis Oskyldig

[walkinbeauti]
0

# 6 Det finns ju många fördelar med att veta och jag känner ett par personer som vetat om när dom skulle flytta hem vilket även stämde.Sen har vi ytterligare en känd person Saida som visste väl när hennes tid var kommen och så blev det också.Varför skulle en skyddsängel/guide vara dålig för att ge oss denna information? kan man hantera det är det är det endast positivt och man tar vara på saker på ett helt annat sätt.Jag har då rakt inget att klaga på hos min guide,tvärtom .

Zynell
0

#7 Jag hade själv också föredragit att veta än att inte veta.

[mia-38]
0

Om man är riktigt sjuk…som min pappa var…så tror jag man vet när man ska gå över, de sista timmarna innan.
Jag tror det känns i hela kroppen och den sjuke vet vad klockan är slagen.