Vaccinskandalen!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Svinvaccinet som vi fick är inget annat än en jättlik skandal enligt min åsikt…Nu kommer mer och mer fakta fram. Att USA inte tillåter skvalen i sina influensavacciner…men vi skulle trycka i oss skvalen trots att:
"Tidigare forskarrapporter i USA har pekat på ett troligt samband mellan skvalen och autoimmuna sjukdomar.
Nya rön pekar mot att även narkolepsi kan vara en så kallad autoimmun sjukdom - även om orsakssambanden ännu är långt ifrån klarlagda."
Ämne i svininfluensavaccin inte godkänt i USA
Publicerad 1 april 2011 - 06:56
Uppdaterad 1 april 2011 - 07:36
Ämnet skvalen som finns i vaccinet Pandemrix, och som misstänks vara den beståndsdel som har kopplingar till uppkomsten av narkolepsi hos barn i Sverige och Finland, har aldrig godkänts som tillsats i influensavacciner i USA.
Fakta om skvalen
• Skvalen är den aktiva adjuvansen i svininfluensavaccinet Pandemrix.
• Adjuvans är ett ämne som tillsätts ett annat läkemedel för att förbättra dess effekt.
• Adjuvans är vanligt förekommande i olika typer av vacciner där det hjälper till att höja vaccinets förmåga att bilda antikroppar och därmed påskynda immuniteten mot den sjukdom vaccinet är avsett för.
• Skvalen har utpekats som den enskilt största misstänkta riskfaktorn för att utveckla sjukdomen narkolepsi hos barn.
Tidigare forskarrapporter i USA har pekat på ett troligt samband mellan skvalen och autoimmuna sjukdomar.
Nya rön pekar mot att även narkolepsi kan vara en så kallad autoimmun sjukdom - även om orsakssambanden ännu är långt ifrån klarlagda.
-Vi vet faktiskt inte varför ämnet inte används i vacciner i USA, det kan ju till exempel helt enkelt vara så att ingen ansökan har lämnats in, säger Peter Stjärnkvist på Läkemedelsverket.
Och återigen är jag tacksam att varken jag eller sonen tog det…
Amor Vincit Omnia
# 0 Kan bara hålla med Skandal till tusen,man vet aldrig vad som sprutas in ens kropp och jag brukar aldrig ta vaccin bortsett från vid utlandsvistelse.Läste om detta på texttv och man blir både arg och ledsen
Skandal är ordet!
Trots alla betänkligheter som allmänheten hade och även många läkare så skulle vi hjärntvättas att lita på Myndigheterna och vaccinera oss ändå. Alla farhågor om skvalen - som ju faktiskt var kända då - sveptes bara bort.
Läkemedelsbolagen hade sitt på det torra. De var redan friskrivna från ansvar…..
Nu har sambendet narkolepsi - skvalen kommit fram. Finns det mer???
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Skönt att man inte tog vaccinet….Inte sonen heller…
Min mamma pratade idag om en ung tjej vars lever inte riktigt fungerade tack vare vaccinet och nu får hon medicinera livet ut pga av det…mycket dåliga och framför allt allvarliga biverkningar på ett vaccin som faktiskt ska ha syftet att rädda liv inte förstöra dem. Jag var den enda på hela min avdelning på jobb som inte tog det och jag fick sååå mycket kritik för det. Man sa till mig att skulle jag och min son bli svårt sjuka i influensan så hade jag minsann inte rätten att söka vård för det då…
Skulle jag då i sjukvården nu ignorera alla som kommer in sjuka pga av vaccinet…skulle inte tro det.
Amor Vincit Omnia
Mads…
Ja jag hörde detta igår med på nyheterna. Och de VET att det beror på vaccinet då ingen i hennes famlij eller släkt har denna sjukdom.
#5 Heders till dig som inte föll för den typen av känslomässig utpressning.
Hej Grinda!!
Rune här en sväng!! Tack för senast dvs före Jul;)
Ja vi fick ju rätt till slut angående faran med vaccination men inte ens sakliga fakta kan nog ändra på skeptikerna på skepticism i fokus!
Har en kamrat vars fru var gravid i 4 månaden,de föll för det skolmedicinska trycket och deras massiva propaganda hur farligt det skulle vara för henne och inte vaccinera sig.
Dagen efter sprutan fick kvinnan blöningar och en spontan abort.Kroppen stötte bort fostret
Hej Grinda!!
Rune här en sväng!! Tack för senast dvs före Jul;)
Ja vi fick ju rätt till slut angående faran med vaccination men inte ens sakliga fakta kan nog ändra på skeptikerna på skepticism i fokus!
Har en kamrat vars fru var gravid i 4 månaden,de föll för det skolmedicinska trycket och deras massiva propaganda hur farligt det skulle vara för henne och inte vaccinera sig.
Dagen efter sprutan fick kvinnan blöningar och en spontan abort.Kroppen stötte bort fostret
# 11 Jag är mer än nöjd med mitt beslut att inte vaccinera varken mig eller sonen och det kommer jag att fortsätta stå för :)
Amor Vincit Omnia
Det är bra Mads. Kan bara hålla med dej.
Jag kommer aldrig att vacccinera mej med något som de inte har ordentlig koll på från första början.
Saxat ur Aftonbladet om influensavaccin!
"Forskare: vaccinet är värdelöst
Influensavaccinet ger ingen effekt – men kan orsaka sjukdom.
Det menar det väletablerade brittiska forskningsinstitutet Cochrane, som i en ny rapport har tittat på 36 vetenskapliga jämförelser av över 70 000 vaccinerade och icke vaccinerade personer mellan 16 och 65 år.
– Det är inte färre dödsfall – och inte färre sjukdagar – bland de som inte blivit vaccinerade jämfört med de som tagit vaccin, säger forskaren Tom Jefferson.
#9 Heeej Rune
Så kul å se dig..hoppas du fick en vilsam jul
Sorgligt det där med din kamrats gravida fru…det är så ledsamt…
#10 Hej igen Rune! Roligt att se dig!
Tråkigt när man får rätt i sina farhågor om vaccinet…..Väldigt ledsamt med henne du berättar om. Hon försökte skydda sitt barn och så hände detta….Det är inte lätt att stå emot den massiva propagandan.
Vem kan man egentligen lita på? Inte Myndigheterna…..
En som verkar veta mycket om vaccinet är David Icke,finns på youtube, och böcker med att läsa,
Tack Grinda och Magi cat. Nej info från en myndighet ska nog tas emot med en nypa salt oftast inget att hänga i Julgranen eller hålla i när det blåser!
#20 Nej om nyckelperoner som Annika Linde varit polare med samma läkemedelsbolag i nio år som låg bakom Pandemrix då kan man ha god fog för att känna sig misstänksam.
Hon är ju ansvarig för smittskyddsinstitutet som statsepedimiolog. och sitter på dubbla stolar s a s
Såg ni Agenda igår? Först berättade en flicka, Emelie, om hur det är att leva med narkolepsi. Hur hon sover ca 4 timmar per natt och inte i ett sträck. Föräldrarna kan inte heller sova eftersom Emmelie har hallucinationer. Hon kan aldrig lämnas ensam utan måste övervakas vid skidåkning eftersom hon somnat i liftstolen, vid bad eftersom hon somnat i vattnet osv. Hon orkar inte vara med kompisar efter skolan, då måste hon vila. Om det skrattas i klassrummet får hon katapleksi, musklerna blir slappa och hon trillar ihop. Likaså om hon blir arg eller upprörd. Och tillståndet är livslångt!
Maria Larsson och Andrs Tegnell var också där. De beklagade det skedda men hade i övrigt ingen självkritik, inget verkade ha gjorts fel eller kunde ha gjorts annorlunda. Kort sagt - de hade inte lärt sig någonting!! DET tyckte jag var nästan det värsta! Alla kan göra fel och missbedöningar, även politiker, men att då inte dra slutsatser utan säga att nästa gång gör vi precis likadant……Ja, vad ligger bakom då? Större intressen. Som är med igen och igen och sätter agendan tills alltfler säger ifrån.
"Vi ska fortsätta jobba på det sätt vi gjort", sade Anders Tegnell. Hur han nu hade mage att säga det, med Emelie kvar i studion, ett levande exempel på verkningarna av det sättet….
Jag beundrar Emelie och hennes mamma för hur de klarar av sin situation och helt utan bitterhet!
Jag missade Agenda igår eller snarar jag avstod att se programmet eftersom jag vet med mig att jag kan bli för upprörd…och med din redogörelse om Tegnells ord som inte visar på någon som helst självkritik, så vet jag att jag antagligen skulle gått lös på TV:n.
Hoppas att människor i framtiden skaffar sig all information de någonsin kan innan det tar ettt beslut att följa påbud från myndigheter - jag tror att det kommer bli så, folk har lärt sig att myndigheterna inte är felfria.
Hoppas att Emile kan finna någon slags läkande hjälp mot sin sjukdom…det låter så hemskt med denna narkolepsi.
ja det är faktiskt en skandal.. Jag är glad att jag inte tog det.