Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1440 ggr
RandomBrud
0

2 frågor, har någon en förklarning?

Igår hände någonting ganska skumt mig..

Jag satt och tittade på en av mina favoritfilmer, Titanic. Och så vid slutet ungefär så har jag alltid lätt till tårar, så jag satt och grät för det var så sorgligt. Men så märkte jag att lampan, som var tänd, gungade. Såg i skuggan på väggen här att det gungade. Och detta var ungefär 03.00 på natten. Så jag blev ju ganska skrämd utav det och tänkte drekt att okej, nu är någon med mig i rummet. Så jag slutade gråta, och då slutade också lampan att gunga. Så kanske 7-10 minuter efteråt satt jag och tjöt igen, och då började lampan gunga IGEN. Men denna gången stannade jag lampan med min egna hand istället och satt och stirrade på lampan i hopp om att det skulle börja gunga, men inget hände. Så jag koncentrerade mig på filmen igen och självklart började jag gråta ännu en gång och lampan började gunga. Så jag började tänka att "Tänk om lampan reagerar på mina intensiva känslor när jag ser filmen?" Lite töntig tanke kanske. Eller kan det vara så att det faktiskt var någon med mig, som gav Tecken att den finns vid min sida när jag känner mig sorgsen?

Och min andra fråga,

Det händer ofta att jag ser saker i ögonvrån som inte är där, eller något som inte händer. Jag kan t ex sitta här och skriva och i ögonvrån se skuggor, att lampan gungar, rörelser och sådana saker. Men när jag tittar dit så är det ingenting där, lampan är helt still etc. Många gånger får jag för mig att vart jag än är så är det alltid någon som tittar på mig. Även människor som är vid liv, jag ser i ögonvrån att dom har ansiktet mot Mig och tittar rakt på Mig, men när jag tittar mot dom så kan dom ha t ex ryggen mot mig eller så tittar dom åt ett helt annat håll. Har någon varit med om något sånt också..?

RandomBrud
0

ingen som har något? :(

[mia-38]
0

Hej på dej.

Kan ha varit din egna skyddsängel som inte ville att du skulle vara ledsen och satte därför lampan i gungning.
Eller din guide….

Jag ser ofta saker med i ögonvrån..men när man tittar på det direkt så är det borta.

Jag tror du har nån som besöker dej.

Kram

yamher
0

ja, att du "anar" andra sidan verkar ganska tydligt, och när du blir ledsen kan det vara enklare för någon tex din skyddsängel att göra sig tydlig o visa att denne finns där.

Alis volat propriis Oskyldig

RandomBrud
0

Då behöver jag iallafall inte vara rädd nästa gång något liknande händer när jag är ledsen.. :) Hihi. Skönt!

mahre
0

Hej

Du behöver inte vara rädd alls för den andra sidan, Det brukar inte vara något som vill en illa, utan bara någon som gör sig påminda.
Kan du erinra dig om att du i samband med någon har varit väldigt ledsen, eller om någon har varit väldigt ledsen som du minns.
Då kan det vara så att när du bölar, så försöker "personen"göra sig tydlig så att du vet vem som är där..

om det gör så att du verkligen blir rädd, då får du be dom sluta.
Det ska du göra på det bestämdaste.
Om du är osäker så kanske någon som är kan känna sig fram komma och känna vem/vilka det är och du kanske ska gå en kurs, för det är ju tydligt att du är öppen.
Jag hade problem förr med att jag inte "stängde av" Så att det alltid var saker runt mig, det blev jobbigt tillslut, så jag fick lära mig att stänga ner.

Nu öppnar jag bara när jag själv vill

hoppas detta hjälpte lite

kram mahre

RandomBrud
0

Ja, nu när du säger det, så tror jag att det kan vara min farmor som jag träffade sista gången på sin dödsbädd. Jag själv förstod det inte då eftersom jag var så liten, men jag såg på henne att hon vart väldigt ledsen och hon gav mig en puss på pannan och sa att hon alltid kommer finnas vid min sida. :)

Har någon tips på vad för kurser man kan gå och hur mycket det kostar att gå dom?

Kram

mahre
0

Hej

Så bra att du kan känna vem det är

Det är ju lite frågan om vart du bor som avgör kurser.

Men det brukar dyka upp på anslags tavlor i affärer och i olika tidningar om just andlighet.

Om du vill ta en nätkurs så håller min sambo i sådant. Han är riktigt duktig. 
Men om du skriver en rad om vart du bor, så kan vi hjälpa dig att hitta något, så det blir seriöst.

Mahre

RandomBrud
0

Jag bor i en liten håla utanför göteborg som heter Lindome. :)

mahre
0

ok, det är inte så långt, Silverfalk drar snart igång en grupp i skene svenljunga och sedan blir det snart, nu i sommar en trumrese grupp i alingsås, som oxå funkar med att lära sig de saker..

Jag kan väl höra av mig så får vi se om vi hittar något annat

<3

RandomBrud
0

Ja gärna, skulle vara jättesnällt! :)

Jimmy-Ottossn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fråga 1, låter nästan som Telekinesi står bakom det hela, brukar vara vanligt om man är väldigt öppen, och speciellt som ungdom när känslorna svallar lätt. Även hört att det sägs vara vanligt vid klimakteriet inblandat. Men kan ju självklart även vara någon på besök.

Fråga 2, Låter väldigt mycket som att du går runt öppen och tar in allt, behöver inte vara någon på besök där heller alltid men när det väl är besök verkar du ju uppfatta det som det låter, du skulle nog behöva gå en kurs eller något liknande och lära dig tona ner det hela lite och lära dig hantera din känslighet.

I Göteborg finns flera seriösa medium tex: Jhonny Neumann, Jill Petersson, Hasse Nyander, med flera..

Ha det så fint! Mvh Jimmy Ottosson

mahre
0

Ja presis som jimmy säger, så är det jätte viktigt att det är seriöst..

RandomBrud
0

Det är klart! Förvånad

Jag har varit sånhär sedan lekis!

mahre
0

jag började oxå väldigt tidigt. och det har ju inte varit kul alla gånger, men när jag lärde mig att stänga av, bleb det lite lättare med allt..

Britt-Marie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Tror att någon är med dig, som vill finnas som tröst för dig. någon från andra sidan, kanske din skyddsängel eller guide.

Jag ser ofta saker i ögonvrån, men nu är det länge sedan detta hände. Kanske jag lärt mig att inte gå öppen hela tiden.

Kram, och detta är inget du behöver vara rädd för, så känner jag det.