Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 1001 ggr
millis_84
0

Ska man bara hålla tyst?

Jag är just nu fruktansvärt irriterad över att inte bli trodd över vad jag ibland upplever och ser. Jag säger INGENTING om VAD det är jag ser, för det vet jag inte! Bara att jag ser det… som här om dagen. Ska jag inte berätta när jag är med om något underligt (jag har ofta 3D drömmar som utspelar sig i rummet och jag sitter upp och ser dem, oftast bleknar figurerna eller varelserna bort efter en stund men man hinner bli rädd!) Den här gången var det dock ingen dröm…

Jag var på landet över påskhelgen med några släktingar. På natten sov jag i "storstugan" medan de andra sov i en liten stuga på tomten respektive ett annex/utbyggnad. På kvällen drömmer jag konstigt och vaknar gång på gång, minns inte om vad exakt. Vid klockan 03 00 ungefär vaknar jag och är kissenödig, för att kissa måste vi gå ut eftersom vattnet inte är påsatt till innetoaletten ännu. Jag går ut ur rummet och möts av min morbrors två katter. Den ena ligger i stolen och stirrar på något. Den ser hemskt koncentrerad ut. Jag säger hej, men den bryr sig typ inte, jag tänker att det säkert är ngt kryp den stirrar på, jag följer dess blick ut genom fönsterrutan i mörkret och ser något! Inte fan är det en insekt. Det är kolmörkt ute och halvdunkelt inne (en liten lampa tänd) så det går inte att se vad det är, bara att det är ngt större som rör sig ca en meter från fönstret. Jag försöker tända utebelysningen men den fungerar inte. Det liksom rör sig i mitten på det, man ser att det står ngn där för att lite lite ljus antagligen kommer ut från fönstret. Jag blir livrädd. Tänker att det kanske är en spegling av ngt slag men katten fortsätter stirra på det där, de brukar inet stirra på spegelbilder! Den bryr sig inte ens om mig (katten) och det tycker jag är extra obehagligt. Jag får panik och skriker till, tar katten under armen och rusar iväg i huset, jag blir rädd för det är fönster överallt, vet inte till vilket rum jag ska fly. Men så kommer jag på badrummet mitt i huset utan fönster så jag rusar in där och sätter mig i ett hörn och försöker ringa på min mobil som jag hann få med mig också. Det går inte, absolut ingen täckning (det kan va dålig täckning i huset ibland, men inte helt utan täckning). Jag försöker ändå att flera gånger ringa till min mamma och pojkvän. Det går inte. Katten vill inte va kvar utan springer ut från toan. Den andra katten kommer däremot in och lägger sig bakom min rygg där den somnar. Jag sitter och spelar sodoku i 3 h tills mobilen laddar ur, jag ser genom dörrspringan att det är ljusare ute. Vid klockan 06 går jag ut… ingenting syns på verandan utanför huset. Vad det än var är det borta nu. Jag kissar och går och lägger mig.

Nästa morgon berättar jag för de andra (vissa ska man bara inte berätta sånt här för -de tror en inte, de tror man ser fel, tänker fel osv.). Min morbror trodde att jag kunde ha sett honom vara ute och kissa. Jag frågade vart han var och kissade och det av ju inte i närheten av dä'r jag såg ngn. Han kissar inte på verandan… Dessutom borde han väl ha reagerat på mitt skrik? Min pojkvän tror att det var en spegling eller dylikt, det tror inte jag just därför att jag stod mitt framför det och det var inte jag! Katten brukar heller inte bry sig om speglingar, och den såg på detta innan jag kommit fram till den framför fönstret, det såg jag ju. Så förmodligen ser både jag och katten syner då, samtidigt… yeah right. Min vettigaste förklaring är att det kan ha varit ngt djur -en råbock kanske? Det finns många där, men jag tycker inte den borde gå så nära fönstret! Den borde även ha skrämts av mig, eller? Någon som har ngn idé? Tänker inte diskutrera detta hemma mer eftersom ingen tror mig riktigt, eller de tror på förklaringar jag absolut inte köper… Jag tror att de hade blivit MINST lika rädda som jag om de sett det. Synd att bara jag var vaken…

LePetitLoup
0

Åh vad jag avskyr sådant där! Jag kan heller aldrig berätta om saker jag är med om, folk bara försöker förklara bort det eller säger "det finns inga andar". Extra irriterad blir jag på min käre mor som två gånger faktiskt varit med om några grejer här hemma tillsammans med mig, ändå försöker hon förklara bort det trots att det verkligen inte finns någon naturlig förklaring. Tur att Övernaturligt finns där man kan ventilera sina upplevelser med folk som inte försöker bortförklara precis allt! :)

[dandamimm]
0

Ja, det är väl just på grund av sådant här som tex Övernaturligt i fokus finns…

Jag tröttnade på människors idiotförklaringar för länge sedan, så jag berättar bara för en väl utvald liten skara om mina upplevelser. Det fördärvar upplevelsen när skeptiker ska dissekera och hitta "naturliga" förklaringar, tycker jag. Jag tycker att man borde förstå att andar och andra väsen ibland är den naturliga förklaringenFlört

millis_84
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har ingen aning om vad det var men det var väldigt underligt och i detta fallet tycker jag inte riktigt ngn naturlig förklaring stämmer in, dessutom har det setts både spöken där och "lyktgubbar" innan, så det kanske är ngt övernaturligt i luften? Min mamma brukar höra steg ute på trappan trots att ingen är där, som av träskor. Mysko. Jag älskar landstället men är rädd på nätterna (ngt jag inte alltid är på landet på andra platser bara för att det är mörkt eller så). Det sägs även att det ska ha bott en häxa på ön en gång, men vet inte om hon bara kallades det eller var det. Ingen aning om varför hon skulle spöka heller direkt.

Jag har inget emot att hitta naturliga förklaringar men i detta fallet kan jag inte det, och då blir jag så förbaskad när vissa säger att jag "måste drömt" och så. Jag har konstiga vakendrömmar, men de tar jag för drömmar. Detta var inte det och det såg ju katten med! Tror ngn här att det kan ha varit ett modigt rådjur som gillar att titta in i fönster? Det är dne enda förklaring jag kan komma på. Eller en liten fladdermus som flyger blixtskabbt kring en stolpe så det ser ut som en person som rör sig kanske?

Tack för stödet. Jag ska bara berätta sånt här på såna här forum och till personer jag tror förstår i fortsättningen. Min mamma har full förståelse. Hon tänker nog lite som jag -först söker man en naturlig förklaring. Sen skulle man ju kunna tänka sig att jag är hjärnskadad också? hehe. Varken min mamma eller pappa (som är död nu) är några "andefixerade/new age" -människor. De har båda haft underliga upplevelser och jag undrar om det inte är ngt man kan ärva lite av? Mamma har inte berättat ngt för mig förrän jag börjat berätta om mina upplevelser, så hon har inte influerat mig direkt. Pappa pratade aldrig om sånt direkt men han hade helt klart ett sjätte sinne eller nåt. Men det är ju så jävla pinsamt att berätta ngt om det tas helt fel, som om man vore idiot eller någonting. Jag är verkligen inte korkad (tror jag :) ) och jag har alltid varit väldigt intresserad av naturvetenskap men med ett öppet sinne för att man omöjligen kan veta allt…

millis_84
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag glömde en sak -om ngn skulle tycka det var intressant eller skulle kunna ge en förklaring.

På morgonen när jag pratade med min morbrors tjej var hon väldigt förstående och tyckte synd om mig som blivit så skrämd och fått sitta halva natten på toaletten. Hon berättade att när hon vaknade hade det hänt ngt med hennes mobil, den hade "återställts" ungefär förklarade hon. Så hon hade fått ställa in alla inställningar på nytt. Så det måste ha varit en lite underlig natt menade hon, för det hade inte hänt innan.

Jag sprang genast och hämtade min mobil som jag lagt på laddning efter natten (den hade laddat ur). Jag startade den och upp kommer:

"Vill du aktivera samtalsmottagning?" (eller dylikt -aldrig sett det innan så minns inte exakt vad det stod ordagrant)

Va? Jag har aldrig avaktiverat samtalsmottagningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan man det? Nog för att den saknat täckning under natten men detta också?

Kan detta va ngt som hade med det andra att göra? Ngt elektromagnetiskt fenomen som slagit ut/stängt av sänding och vissa funktioner? Detta gjorde mig minst lika rädd eftersom jag vill kunna ringa om jag måste!