Öppna upp direkt!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har hört att det finns medium som kan göra att du öppnar upp direkt. Hur dom gör rent "tekniskt" vet jag inte, men det verkar precis som om vi har spärrar som vi måste lösa upp för att nå full medial styrka och öppna upp helt!!
Är det nån som vet nåt om detta och är det nån som känner till nåt medium som behärska detta??
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Det är ju inte helt omöjligt! Intressant!
Men jag tänkte på det, dom kanske inte vill skylta med det eftersom det kanske kommer dit människor och öppnar upp, men som inte har en aning om vad dom ger sig in på eller vad det innebär.
Det kanske gör dom lite hemliga? :)
Det har du ju iofs helt rätt i. Då bör det ske under kontrollerade former och att mediet berättar in i varje detalj om vad det handlar om att öppna upp. Men sen efter det så tycker jag att det ska vara helt upp till klienten om han/hon verkligen vill. Lite frihet under ansvar skulle man kunna säga!!
Värmland"
Men det finns korkade människor som säkert skulle ångra sig sen :P hahaha!

Inga konstigheter alls man öppnar upp helt automatiskt bara genom att tänka på ande världen eller läsa om ande världen.
Så när du går in här på forumet och läser inläggen så öppnar du upp.
Att öppna upp är en signal till andevärlden att du är intreserad och motaglig för kontakt.
Därför så många i dag upplever andar och ovälkomna besök i sina hem i dag.
För genom intresset genom tv och media och fler o fler ser på dessa mediala tv program och läser om det mediala så har alldrig så många öppnat upp för andevärlden i dag.
Innan dessa tv program började på tv så var det väldigt sällsynt att folk ringde och ville ha hjälp med oönskade andekontakter i sina hem.
Nu så händer det dagligen både att man ser här på olika forum och dels folk som kontaktar mig för att få hjälp med ande besök i sina hem.
Men sedan är det en helt annan sak att lära sig att hantera sin medialitet och lära sig att tolka dom bilder och signaler som andevärlden komuniserar med.
Det tar lite tid men med träning o övning så kan alla komuniserar med andevärlden mer eller mindre.
Ngt som är väldigt viktigt är att lära sig att kunna stänga ner för det gör man tyvärr inte automatiskt.
Men när du lär dig att stänga ner så kan du även hantera din medialitet och vara öppen när du sysslar med det mediala och att vara stängd när du inte sysslar med det mediala.
För att gå öppen hela tiden tar på en och dom flesta bränner ut sig genom att känna av andevärld och sin omgivning hela tiden o då även nattetid vilket kan ge sömnstörningar.
Jag brukar säga att prova själv gå in på ett köpcentrum med massor av folk och var öppen gå sedan ut stäng ner och ni kommer känna en enorm skillnad från kaos till lugn.
Att gå och läsa av både andevärlden och omgivning hela tiden blir kaotiskt inom en och det är det ingen som orkar i längden.
Så att öppna upp behöver man inte lära sig för det gör man automatiskt men att stänga ner måste man lära sig.
Lasse
Hazelnut - Ja, det finns det säkert. Men får dom tillräckligt med information och varningar innan så borde det vara okay och sen får ju var och en ta konsekvenserna och sitt eget ansvar tycker jag
Tarotlasse - Jag håller med dig och visst märker jag också att jag är öppnare än innan jag gick med på Ifokus
Men jag menar att verkligen öppna upp. Har hört talas om folk som har kommit till ett medium utan nån feeling och sen gått ut därifrån och börjat att få budskap, höra anderöster och t.o.m sett andar, etc…alltså från inget till allt för att uttrycka sig kortfattat
Värmland"

Du kan inte vara mer eller mindre öppen är du öppen så är du öppen är du stängd så är du stängd finns inget mer eller mindre.
Men går du till ett medium som talar om att du är öppen ja då känner du efter och du lägger märke till saker på ett annat sätt eftersom ngn sagt åt dig att du kan uppfatta det.
Innan så fick du till dig precis samma saker men du la troligtcis inte märke till det utan slog bort det som konstiga tankar eller fantasier.
Troligt vis tänkte du inte på att det magonda du plötsligt kände och sedan blev av med när du satt på bussen var ngt du kände av från den som satt på sätet innan du satte dig där.
Men när ngn sagt åt dig hur det fungerar ja då förstår du det vilket du inte gjorde innan.
Men det betyder inte att du förstår allt på en gång utan det tar tid och övning innan man förstår alla symboler som andevärlden kan visa dig. Man brukar säga att du samlar på dig ett symbol bibliotek som andevärlden använder sig av när dom komunicerar med dig.
För sällsynt att andevärlden pratar i klartext utan komunicerar dels med att visa oss symboler använda sig av våra tankar och våra känslor.
Så man kan säga att det blir som rebusar som man får tolka.
Vilket man blir bättre på ju mer man gör det.
Vissa uppfattar ande världen genom att kunna se ungefär som när vi drömmer o då kan dom visa hur dom ser ut eller visa oss olika symboler.
Andra kan höra andevärlden o då som tankar som bara dyker upp i huvudet.
Dom flesta kan känna andevärlden genom att man känner sig längre, kortare, smalare tjockare eller att man kan känna av deras kroppsliga problem har dom avlidit av en hjärtinfarkt kan mediuemt själv känna smärtor i hjärtat. man kan känna lukter osv.
En del bara ser andra bara hör eller bara känner andra har allt eller olika kombinationer av detta.
O även om du öppnar upp så tar det sina lilla tid att lära sig att hantera och uppfatta dessa saker.
Så inget som kommer så där på en gång bara för att man öppnar upp.
Så finns inga genvägar utan träning och övning som ger resultat för att bli ett bra medium.
Lasse
Tack Lasse….Nu vet jag alla dessa saker och ser det på ett bättre sätt. Jag har gått på en medialkurs över helgen och blev förbluffad hur lätt det gick…..jag klarade bl.a kanalisering mycket bra!!
Jag har kommit fram till att grunderna är att kunna koncentrera sig, vara uppmärksam och koppla bort alla logiska tankar….kan man behärska detta på ett bra sätt så har man halva inne som man brukar säga!
Värmland"
Tycker Lasse förklarar innerligt bra hur det fungerar,sen har ju en del av oss även hörseln och synen vi änvänder och då är det oerhört viktigt att kunna stänga ner när man inte jobbar.Har man inte besökt farbröderna i vita rockar tidigare lär man behöva om man med speciellt hörseln ständigt går öppen.Den enda jag släpper in konstant alla tidpunkter på dygnet är min guide men han dränerar inte mig på energi som en del andar kan göra och det han vill förmedla det vill jag alltid höra och inte gå misste om.
Roligt att det gick bra med kanalisering på kursen och ju mer du jobbar så kommer du att tänka med tiden att det var ju inte så svårt och allt sitter snart i ryggen så du direkt kan både öppna och stänga på dina vilkor.
Blir lite fundersam om det finns medium som springer runt och öppnar folk hur som,har man full koll som tex på en kurs där man ska jobba med detta då är det en sak men om någon på en privat sittning öppnar sin "klient" då har man ingen koll efteråt på denne persons reaktion.Vet man inte var alla kännslor kommer från då kan man börja må dåligt och där är kurserna till stor hjälp att lära ut hur man tolkar och skiljer sina egna kännslor från både andevärlden och sin omgivning.
Lycka till Ghosthunter med din mediala utveckling 
Tack walkinbeauti!!
#11 skaffa dig en ny hobby och ett nytt liv
Värmland"
Bra mia….jag känner igen denna typen av människa. Tyvärr får vi se mer av hans hån i fortsättningen
Värmland"
Men sen har vi ju även dom som kanske aldrig velat öppna upp.
De som faktiskt är med om saker fast dom är kritiska, eller helt enkelt inte tror på något annat än det "logiska".
Så man kan ju inte alltid välja?
Det är inte alltid ett medium som öppnar upp?
Vissa har det bara, andra kämpar för att få det.
Och de som vill lära sig mer och bli bättre såklart.
Nu till min undran.
Eftersom man kan öppna upp, kan man också lägga på locket?
Finns det något som kan stänga sinnet, och göra att någon som kanske är hemskt orolig och inte vill leva med detta slipper det?
Eller är det helt enkelt inte alltid upp till oss och alla medier?
#15, intressant o bra fråga..väntar på svar..

Svaret hittar du faktiskt i ett av mina tidigare inlägg i tråden.
Där jag skriver att det viktiga är inte att lära sig att öppna upp för det gör man automatiskt.
Utan det viktigaste är att lära sig att stänga ner för det gör man tyvärr inte automatiskt.
Det är oftast det man får lära ut närman gör hembesök där många har ovälkomna besök och blir rädda.
I dom flesta fall så rör det sig om deras egna nära o kära som försöker få kontakt eftersom dom ser att dom är öppna.
O då helt omedvetet och ngt dom många gånger inte själva vill.
Då får man lära dom att stänga ner vilket inte alls är så svårt.
När man lärt sig att stänga ner så kan du själv hantera detta med när du vill vara anträffbar för ande världen och när du vill vara i fred.
Så är du stängd så får du heller inte ngn kontakt med andevärlden. Så det är du själv som styr detta helt och hållet inte andevärlden.
Lasse
Lasse - Att stänga sina chakran är väl ett bra sätt att stänga av eller har du nåt tips att delge så vill jag gärna veta
Värmland"

#18 Ja det är ett bra sätt men många reagerar på just detta med att stänga sina chackror.
För stänger man sina chackror då dör man.
Utan det man gör är att mentalt stänga ner chackrorna.
O detta kan man göra på många olika sätt.
Det jag fick lära mig av Iris Hall o denna stängning finns även på hennes meditations skiva The secret garden.
Är att man föreställer sig dom olika chackrona som utslagna blommor som man sluter bald för blad tills dom är stängda.
Blommorna har olika färger beroende på vilket chackra man stänger.
Vissa föreställer sig lampor i dom olika färgerna i stället som man släcker ner chackra efter chackra.
Man börjar alltid uppifrån och ner och rot chakrat stänger man alldrig helt utan det ska alltid stå lite på glänt för jordningens skull.
Men det finns åtskilliga andra sätt att stänga ner vissa föreställer sig att dom sluter en ballong runt sig o att man befinner sig i denna bubbla för beskydd.
Men även ett sätt att stänga ner.
Jag själv pratar med mitt eget inre o mitt andliga team dels innan jag börjar arbeta så hälsar jag dom välkomna och berättar om vad jag ska syssla med och hur jag vill att dom hjälper mig.
När jag arbetat klart så tackar jag så mycket för hjälpen och ber dom att få vara stängd och vara i fred tills nästa gång jag ber om att få deras hjälp.
Men även om man stänger ner så har man alltid sin Guide med sig som ständigt ger vägledning och råd till oss.
Så Guiden stänger man alldrig av.
Jag vet ett annat medium som inom sig föreställer sig hur han tar fram sitt stämpel kort o stämplar in och när han är färdig tar han stämplel kortet och stämplar ut.
Så stänga ner kan man göra på många olika sätt inget är fel eller rätt gemensamt med alla är att man rent mentalt ber om att få vara stängd.
Men detta tar tid att lära sig som med allt annat så träning o övning ger resultat.
För i början så funderar man många gånger på varför man nu får kontakt när man ändå stängt ner.
Men så fort du tänker på det mediala läser om det eller ser på Det Okända på tv.
Så öppnar du upp igen o då får du ju stänga ner igen.
Många öppnar upp automatiskt igen under sömnen o får stänga ner sig på morgnarna.
Så det tar ett tag innan du och ditt ande team lär sig hur det ska fungera och man får längre stunder där man är stängd.
Som med allt annat så är det ngt man får jobba på för ju mer du gör det ju lättare kommer det gå i framtiden.
Lasse
Å, vad bra o utförligt du förklarar, Lasse
. Nu förstår jag lite bättre. Visste tex inte att man öppnade upp bara genom att se " Det okända".
Jag är inte helt med till 100% .
Men jag förstår! :)
Tack Lasse…det var en jättebra beskrivning. Jag kör med att stänga ner genom att föreställa mig lotusblommor - precis som Iris Hall lär ut.
Det där med stämpelklockan gillar jag..hehe
Värmland"
Att öppna och stänga hjul är lite NA före innan det kom fungerade det ändå. Man kan kalla detta att öppna sitt sinne och känna efter.
Där finns två alternativ avläsning av person eller annat tex djur eller föremål, denna avläsning sker på likartat sätt.
Sedan har man andekontakt.
Så länge man är nyfiken på andarna har man kontakt med dom.
Man kan i stället säga jag vill och inte vill ha kontakt. Hjulen är bara tankens kraft.
Jag måste stänga ner genom att söka mig inåt, har länge försökt med chakrastängning men det fungerar helt enkelt inte.
För mig är det som att det mentala söker sig utåt, och jag måste tvinga ner det i min kropp, då blir jag avstängd. Vända det som vil söka utåt inåt och tillbaka.
Förstår någon annan än mig det?
#24 Jaa, jag känner igen det där! När jag är uttåtriktad, "uppe i huvudet" och öppen, när jag fokuserar på yttervärlden så blir jag öppen för energier utifrån.
Jag måste alltså precis som du vända mig inåt för att vara mer skyddad från yttre influenser.. Vad jag gör är att jag bara sitter och lyssnar/känner av min egen energi. Känner hur det pulserar etc Jag scannar mig själv kan man säga. Om man är en utåtriktad person så är det nog extra viktigt att jorda sig på detta sätt.
Barn som växer upp under känslomässigt oroliga förhållanden kan utveckla en förmåga att "känna av" energier för att på så sätt håll koll på en obeständig omgivning…tex en lynnig förälder en deprimerad mamma etc.
Jag tror att barnets aura söker sig längre utåt för att scanna omgivningen. Detta håller sedan i sig i vuxen ålder och blir till en empatisk förmåga, känslighet och i många fall öppenhet för andevärlden. Många utbrända människor är det pga av denna öppenhet och känslighet som de ännu inte lärt sig reglera.
Därför tror jag att det finns risker med att forcera sin öppenhet ännu mer än vad den redan är, om man inte samtidigt har hittat sin förmåga att jorda sig, stänga ner.
#25 Du beskrivet det väldigt exakt!
Jag måste göra det en 2-3 gånger just för att jag kan känna hur jag instinktivt vänder mig utåt igen. Men vilken godnattsömn man får när man gör det, så utvilad har jag inte vart på länge.
Fin självdisciplin du har där Stass. Jag kanske ska följa ditt exempel och göra det tre ggr om dan. Jag plockar på mig fortfarande även om det är tio gånger bättre nu än för några år sedan - då var det riktigt jobbigt faktiskt.
Kanske folk som har problem med nattsömnen skulle pröva ditt exempel. Och om inte annat för att samla kraft och energi!