Pingande klockor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej,
Jag är alldeles ny här. Det här med det övernaturliga och att det finns ett evigt liv och andvärlden har alltid varit en självklarhet samt en fascination för mig. Egentligen lika naturligt som det faktumet att vi andas..Även om min intuiton är starkt har jag varken sett eller hört någonting tidigare . Närmare bestämt tills nyss..
Är det någon som har någon erfarenhet av små plingande metall klockor?
Det kommer oavsett omgivande ljud. Det kan komma mitt på blanka dagen likaväl som på natten om jag är vaken.. Jag kan inte se något utan bara höra.
Tacksam om någon kan återge något liknande. Gärna någon med erfarenhet.
Dine Mari
Jag måste säga att jag känner igen det här…på sätt å vis.
Under några år reagerade jag på att jag städigt hörde pinglor, klockor, klingande ljud…Det var inte så att jag tolkade det som direkt övernaturligt men det fanns gånger jag var uppriktigt förvånad och undrande var sjutton kommer ljudet ifrån?
Jag började tolka plingandet som ett Tecken att nu var det dags att varva ner…kanske just eftersom ljudet har en liten himmelsk klang s.a.s.. Enligt folktro brukar man väl ha pinglor som skydd mot oknytt och liknande?
Okej, tack för svar. Jag är nu väldigt säker på att det INTE kommer från omgivande ljudkällor utan snarare helt bundet till mig som person och situation. Jag vet det eftersom jag kan höra plingandet oavsett tidpunkt men däremot är det alltid i anknytning till en andlig Meditation som jag tillägnar mig. Jag kan dock säga att det har funnits vid ett tillfälle någon annan livs levande person i min omedelbara närhet som också kunde höra samma sak då..
Jag har tidigare varit mycket stressad men nu är det en tiondel av vad jag tidigare varit så i mitt fall känns det inte som att det är ett Tecken till mig att sakta ner..
Vad är oknytt?
Kärleksfulla hälsningar,
Mari Dine
Dessa plingande klockor är de s.k Astralklockorna. När man hör astralklockorna ska man vara extra uppmärksam för precis efteråt så kan man ofta få ett budskap eller viktig information från andevärlden.
Det är "dom stora mästarna", de högsta ljusvarelserna eller änglarna i den högsta dimensionen som då lämnar ett budskap.
Jag har inte hört dom själv, men jag har däremot lyckats att spela in klockorna på min diktafon. Man kan öva på detta genom att be om att få höra astralklockorna under meditation….
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Åh, förresten…Grinda… uppkomsten till kyrkklockor var för att skrämma och hålla Demoner borta….så du har rätt där!!
Men dessa astralklockor har en mycket sprödare och ljusare ton.
Värmland"
Åhhhh..detta visste jag inte. Ibland har jag hört klockljud plinga…som från små, små klockor…Men inte fattat vart de kom ifrån.
Nu vet jag…*L*
Tack Ghosthunter Astralklockor aha! Ja där har Dine mari nog svaret.
Undrar just om min upplevelse var astralklockor ibland var det verkligen svårt att fatta var plingandet kom ifrån men andra gånger fanns det helt naturliga förklaringar…bara det att det kändes underligt att var jag än befann mig så fanns detta plingande och klingande ljud.
Kyrklockor ja…man riktigt känner hur de rensar luften. Japanerna och kineserna sysslar ju med sånt också. Ska kolla om jag kan hitta en sån video.
Tack allesammans för era försök till svar. Det låter mycket fascinerande detta med "astralklockor" även om jag ännu inte riktigt kan förstå vad det är. Det låter väldigt spröda och små och oftast plingar det i isamma antal takte varje gång det kommerr..även om det varierar från starkt till svagt och längre ifrån till nära..
Jag har försökt att fråga om det finns något budskap men jag kan inte känna in något annat än att jag blir glad av att känna denna närvaro.
Kan någon berätta lite mer om "dessa klockor"? Är det något jag kan göra för att underlätta kontakten?
Grinda!- Innan jag hörde dessa plingande klockor så kom jag på mig själv att reagera starkt vid plingande ljud som också tycktes mig förekomma lite väl ofta. Jag visste inte varför jag stannade upp då jag hörde det..Precis som jag BARA visste att jag skulle ragera men INTE varför..
Kärleksfuljagla energier till er alla
Dine Mari
Klockorna kan låta lite olika, men oftast väldigt ljust, sprött..som från väldigt små klockor. Lite svårt att beskriva i ord..men det är väldigt intensivt…ungefär som att skaka på en nyckelknippa med flera nycklar.
Tyvärr så vet jag inte mycket mer om detta, men jag har fått rådet att be om att höra klockorna vid meditation…men det kan dröja innan man får höra dom..
Värmland"