Automatisk skrift
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej!
Jag skulle behöva hjälp att få min kommunikation med andevärlden att fungera bättre. Har provat automatisk skrift för det känns mest tillförlitligt för mig. Alltså att jag inte lägger in min egna värderingar i det som skrivs för detta kommer ju automatiskt. Vet inte om det beror på att jag är nybörjare men för mig fungerar det nästan bara att fråga ja o nej frågor. Annars blir det bara konstiga krumelurer som inte bildar ord. Hur kan jag få detta att fungera snabbare och mer tydligt? Är det bara och öva eller kan man göra något för att få en starkare kontakt (om ni förstår vad jag menar)? Provat att skriva på datorn men det kändes bara som en stark energi i min hand men kände inte vilka tangenter som jag skulle trycka på. Autoskriften fungerar bara med min vänsterhand trots att jag är högerhänt.. Är det så för de flesta? Tacksam för alla inlägg som kan hjälpa mig att bli bättre på detta!
Jag sysslade en hel del med automatisk skrift i tonåren. Hade aldrig några större problem med att få det att fungera. Det bildades ord redan från start, men efter ett tag slutade det att fungera. Varför vet jag inte.
Underligt att det fungerar med bara vänster hand för dig, trots att du är högerhänt. Själv är jag högerhänt och det har utan problem fungerat med den handen.
Det jag gjorde var att hålla i pennan väldigt lätt, lyfta armbågen så att den är fri och lutade handen med pennan mot pappret.
Jag tror det hela handlar om övning. :)
Hej! jag har haft en hel del kontakt via skrift med vad jag tror är min syster. Vi har haft kontakt i flera år men jag förstår fortfarande inte riktigt vad det betyder, det är myckat upprepningar, upplever du detta oxå?
Nej aldrig upprepningar för mig. Jag har mest frågat ja och nej frågor men ibland vill den jag frågar inte svara ja eller nej för jag märker att det är för bestämd form för att kunna svara på en fråga. Då försöker anden (eller kraften eller vad man nu kallar det) att skriva meningar som ibland är svåra och jag vet inte riktigt vad den vill få fram. Igår kom jag in i ett riktigt bra flöde då kraften var väldigt stark och drog min hand år massa olika håll. Väldigt häftig upplevelse och jag fick massa svar på frågor om framtiden. Nu gäller det bara att vänta och se om anden får rätt :-) Vad är era upplevelser vad gäller sanningshalten i det som kommer fram? Vissa frågor verkade kraften/anden väldigt säker och svarade direkt andra lite mer tveksamt… Ändå sa han att han visste allt om mig. Vissa saker verkade det som att han kanske inte ville avslöja..
#3 Låter som att du talade med din guide. 
Så där brukade det också vara för mig om man ställde frågor som inte hade ja eller nej svar. Man fick ett svar men det var inte alltid det lättaste att tolka det.
Nu var det länge sedan jag använde mig utav automatisk skrift, säkert 12 år sedan eller så, men jag minns att jag frågade om jag skulle få barn. Svaret blev en son när jag var 23 år gammal - sedan glömde jag bort det. Inte förrän härom året kom jag ihåg att jag hade frågat och det blev som den jag pratade med sade. Jag fick en son när jag var 23 år gammal.
Detta får mig att fundera på allt det här kring våra livsplaner. Vissa säger att det inte finns något sådant, andra säger att livsplaner finns. Jag tror att de finns. Hade de på andra sidan kunnat se vår framtid utan en sådan plan?
Samma sak med Deja vu.
Kul om det var min guide. Kunde dock inte utröna hans namn så jag får kolla det mer nåästa gång.
Jag tror också på att det finns en livsplan men att den inte är huggen i sten. Alltså att vissa omständigheter kan förändra den. Jag frågade en hel del frågor som jag redan tidigare frågat ett medium och min ande gav samma svar. Han talade om att mediumet som jag varit i kontakt med var mycket bra och pålitiligt. Spännande att se om de båda får rätt. Jag hoppas på det!
Fortfarande fungerar bara med vänster hand. Om jag håller pennan i höger hand finns inte den där energin i den handen. Mycket märkligt…