Automatisk skrift
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej!
Jag skulle behöva hjälp att få min kommunikation med andevärlden att fungera bättre. Har provat automatisk skrift för det känns mest tillförlitligt för mig. Alltså att jag inte lägger in min egna värderingar i det som skrivs för detta kommer ju automatiskt. Vet inte om det beror på att jag är nybörjare men för mig fungerar det nästan bara att fråga ja o nej frågor. Annars blir det bara konstiga krumelurer som inte bildar ord. Hur kan jag få detta att fungera snabbare och mer tydligt? Är det bara och öva eller kan man göra något för att få en starkare kontakt (om ni förstår vad jag menar)? Provat att skriva på datorn men det kändes bara som en stark energi i min hand men kände inte vilka tangenter som jag skulle trycka på. Autoskriften fungerar bara med min vänsterhand trots att jag är högerhänt.. Är det så för de flesta? Tacksam för alla inlägg som kan hjälpa mig att bli bättre på detta!
Jag sysslade en hel del med automatisk skrift i tonåren. Hade aldrig några större problem med att få det att fungera. Det bildades ord redan från start, men efter ett tag slutade det att fungera. Varför vet jag inte.
Underligt att det fungerar med bara vänster hand för dig, trots att du är högerhänt. Själv är jag högerhänt och det har utan problem fungerat med den handen.
Det jag gjorde var att hålla i pennan väldigt lätt, lyfta armbågen så att den är fri och lutade handen med pennan mot pappret.
Jag tror det hela handlar om övning. :)
Hej! jag har haft en hel del kontakt via skrift med vad jag tror är min syster. Vi har haft kontakt i flera år men jag förstår fortfarande inte riktigt vad det betyder, det är myckat upprepningar, upplever du detta oxå?