min mormor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
okej här kommer det, pratar inte mycket om detta för tillfället, men skulle gärna se att någon kan hjälpa mig något? jag kan redan nu be om ursäkt för ett väldigt långt inlägg.
jag har stått min mormor väldigt nära hela mitt liv sedan jag föddes, har bott hos min mormor och morfar en hel del sedan jag var liten, sov alltid i mormors rum då. vi var väldigt lika i många fall, och jämt då jag var ledsen var det henne jag vände mig till i alla lägen. går inte beskriva hur väldigt nära vi stod varandra helt enkelt.
nu till detta, hon var sjuk nu i två år i cancer och vi visste att det var på slutet och hon var pigg ända till veckan innan hon dog. pigg så att hon pratade och allt, var uppe och gick även. hon dog hemma och vi var där hela släken varje kväll och min mamma var den som sov i samma rum och tog hand om henne. sista natten kramade jag henne och sa godnatt mormor nu ska jag fara, fick ett leende som svar, trots att hon inte hade gjort ett ansikts uttryck alls den dagen fick jag ett leende. dom sista dagarna hade hon svarat med ansiktsuttryck. på natten blev jag helt förstörd och ville fara dit, men 5 på morgonen dog hon.
jag har alltid sagt till henne och morfar att då dom dör, vill jag att dom ska visa sig eller något för att jag vill veta att dom finns kvar hos mig. på sätt och vis.
har hittils inte fått någon påhälsning, jag vill bara ha det! min sorg är fruktansvärd, min mormor stod närmare mig än alla och var mer som en mamma. har påbörjat en utbildning, till frisör och hon har varit hobbyfrisör till släkten hela livet och då hon var ung ville hon också bli frisör men familjen att ta hand om dem var det som stod i vägen, så vi är verkligen väldigt lika. och hon dog just innan jag skulle börja, jag vill verkligen berätta om hur bra det går. men hon finns ju inte längre.
jag vill att hon visar sig! hälsar på som ängel för hon var troeende och jag vet att hon är en ängel, hon var den snällaste som finns mot alla och satt alltid alla andra i första hand. kan hon inte bara hälsa på som jag bad om. varför händer det inte?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Förstår verkligen din sorg. Min farfar gick bort för bara ett halvår sedan i en väldigt ramatisk bilolycka och jag blev verkligen helt förstörd. Den första tiden efter gick jag bara och väntade på att få ett Tecken från honom att han fortfarande "levde", men varje natt gick jag och la mig lika besviken. Av någon konstig anledning kom jag i kontakt med en person som var medial (vilket jag inte hade en aning om från början) och jag berättade för henne hur frustrerad jag var över att jag inte fick något svar från farfar. Hon sa då att hon kände att farfar var runt mig och ville prata med mig precis lika mycket som jag ville prata med honom.
Jag gjorde allt för att få kontakt med honom. Pratade högt och bad honom ge att mig ett Tecken och en massa annat "knasigt". Efter ett tag bestämde jag mig för att äntligen, efter många många års tvekande, anmäla mig till en mediumkurs då jag alltid känt på mig att det är något jag borde utforska mer. Jag bestämde mig också att gå till det här mediumet och få en reading innan själva kursen. Dagarna innan så pratade jag mycket med farfar och förberedde honom på var jag skulle och att vi hade chans att prata med varandra då. Upplevelsen hos mediumet var en av de största i mitt liv. Både han och jag var så glada att vi knappt visste vart vi skulle ta vägen. Detta öppnade sedan mig och mitt synsett och jag förstod också att han visst hade försökt kontakta mig men att jag bara missat signalerna.
Vi har nu "daglig kontakt" och han är en av mina personliga guider. Jag är så otroligt obeskrivligt tacksam för det här och det har totalt förändrat hela mitt liv. Det jag vill säga med det här är att ha tålamod och be din mormor att ge dig Tecken så att du förstår att hon är där. Ett annat tips är också att gå till ett medium, men vad jag har förstått så ska man vänta lite efter själva dödsfallet. Jag är övertygad att du kommer att få kontakt med din mormor. :)
Detta blev visst ett väldigt långt inlägg, men hoppas att du har fått ut något av det i alla fall. :)
Stor kram och lycka till!
Förstår dina tankar till max! Min mormor gick bort för 4 månadersen och vi stod varandra Väldigt nära! Jag var hos henne på kvällen och åkte där ifrån kl 5, och tre timmar senare, kl 8 så dog hon. Jag tänker på henne varje dag och gråter även varje dag! Det känns så tomt att inte få prata med henne om hur det går i skolan och att bara inte få se eller höra henne. Mormor var också väldigt frisk intill 2 veckor innan hon dog, och hon dog utav ålderdom. Hon var 90 år. Gången innan när jag var där så var det väldigt svårt att f kontakt med henne, det ända hon sa baar att hon var trött. Jag höll henne hela tiden i handen men visste inte om hon märkte det, så jag släppte efter ett tag, men då kämpade hon med att flytta handen närmare min så jag tog upp hennes hand i min, det bettyde verkligen mycket!
Jag har också försökt att få kontakt med henne, och hon har besökt mig i drömmen. vilket har gjort mig så glad. Men jag ber henne hela tiden också att på något sett visa sig eller ta på min axel eller bara någonting så att jag förstår att hon verkligen är där. Hon var också väldigt troende! Och som du och din mormor så var vi väldigt lika! Hon kommer nog på något sett besöka dej men jag tror att man måste slappna av och leva som vanligt för annars kanske man stänger sig lite? Det är en liten teori jag har, men lycka till och ledsen för bortgången av din mormor! :)
Min morfar gick bort i maj förra året. Han var ganska snabb med att ge oss, dvs min familj, Tecken på att han hade kommit över till den andra sidan. Både min mormor, bror, mamma och jag har fått Tecken från honom. Vet inte om fler i min familj har upplevt något. Jag har inte pratat med dem om det.
Till min mormor och mamma kom han i en dröm.
Min bror försökte han kontakta genom hans inneboende som vi kan kalla M. M drömde om min morfar som sade att han försökte komma i kontakt med min bror men lyckades inte eftersom min bror har lagt en skyddande aura runt sig. Så morfar började viffla med brorsans dator istället.
Hemma hos mig lekte han med tvn, stängde av och satte på den igen.
En släktning till mig, som dog för tio år sedan, gav sig inte till känna förrän nu. Först för några månader sedan fick jag ett Tecken från honom.
Så det kan verkligen variera.