Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 10950 ggr
Howliten
0

Drömmar med siffror

Had i natt en dröm som jag minns lite av.

Jag skrapade trisslott och hade 3 lika. 119 var det. Det var mycket stor vinst (i drömmen). Sedan vaknade jag.

Nu tror jag inte att det betyder att jag ska vinna pengar men jag kan inte släppa de här siffrorna - 119.

Vad betyder siffror i drömmar? Vad kan 119 betyda?

Har kollat lite på nätet själv och det är ett larmnummer i vissa länder. Perrintal i matematiken… men det säger mig ingenting.

Slänger ut frågan här och hoppas någon vet.

Tackar

Sanne

Jag är glad. Är du?

[grinda]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker själv det här med siffror är väldigt intressant…talmystik, gyllene snittet, helig geometri, fraktaler etc…Därmed inte sagt att jag kan så mycket om det..;) Men man får väl spekulera å leka lite. Jag googlade lite på engelska om numerology och talet 119 och det här var lite olika förslag:

**One Hundred and Nineteen : *119*** - Biblical *Numerology* Meaning: deals in reference with having success or mastery over something

Sedan en lite mer oroväckande tolkning;)

Properties of number 119

Symbolism

Symbol of the high treason and the reject of God.

Gematria

The numerical value of Hebrew word PGVL meaning abomination, DMGhE meaning a person crying, and BGhLZBVB meaning Beelzebub, gives each one 119.

Lite mer…

1  början på något…19 står för fullbordan

lite till…

1+1+9= 11 Du hade 3 trisslotter med samma tal

det blir 11+11+11 = 33 = 6

33 är ett viktigt nummer för frimurarna som vurmar för talmystiken

Howliten
0

Vad spännande!

One Hundred and Nineteen : 119** - Biblical Numerology** Meaning: deals in reference with having success or mastery over something - I Like! Skrattande

high treason and the reject of God. Har jag fattat de rätt… högförräderi och förkastande av Gud? Hmm me don´t like. Obestämd

_The numerical value of Hebrew word PGVL meaning abomination, DMGhE meaning a person crying, and BGhLZBVB meaning Beelzebub, gives each one 119.
_Styggelse, skam… en person gråter … Djävulen, Satan själv… usch, fy… Me don´t like Obestämd

1  början på något…19 står för fullbordan - wow, det låter positivt för mig. ME LIKE! Tungan ute

33 är ett viktigt nummer för frimurarna som vurmar för talmystiken - hmm, då jag är kvinna så är kopplingen till frimurarna ingenting… de gillar inte kvinnor i sina led… deras förlust. Flört

Tackar för den infon. Tiden kommer utvisa vad 119 står för hos mig.

Mvh

Sanne

-----------------

Jag fick ett pm från silversol och hon drog ett kort i Doreen Virtues "Angel Numbers 101". DÄr stod att läsa

Keep your thoughts and feelings concerning your Divine life purpose as high-vibrating and positive as possible. Your thoughts are steering your experiences with respect to your purpose.

Alltså "tänk positivt och gott så leds du mot ditt livsmål", typ.

En liten kopping till grindas inlägg med " deals in reference with having success or mastery over something" … vilket fall som helst så gillar jag det i alla fall.

Mvh

Sanne

Jag är glad. Är du?

[grinda]
0

Kul att du gillade vissa delar av mitt hopplock. Tungan ute 

Måste bara tillägga att jag tycker talet 119 har med transformation att göra…sen vill ja bara säga att talet 33 är ett starkt tal och om jag inte minns fel ett tal med feminin vibration..he he frimurarna vet nog vad de gör…man kan använda talmagi för sina egna syften det är intentionerna som avgör skillnaden.

Talet 11 är också ett specellt tal…så 11+11+11=33 är lita extra sådär.

Tror du kommer ha framgång. Och vem vet kanske vinner du på trisslotter! Varför inte?

nannie1
0

119 får mig att tänka på 11/9…du har inte förlorat någon i sep månad?

För min sambo är det klockslaget 12:34 som spökar. O vi vet inte vad det kan betyda. Det är ofta, ofta han skickar sms, mail eller ringer just det klockslaget. Eller bara råkar titta till på klockan…o så visar den 12:34. Det är intressant o fascinerande.

Howliten
0

Jag hoppas du har rätt Grinda! Jag VILL att du har rätt! Skrattande I det positiva… jag vill gärna se det som du säger som en form av transformation. Det händer saker i mit undermedvetna … tror jag i alla fall. Om det blir storvinst på triss eller spel kan kvitta… hellre ett steg framåt i min utveckling.

#4 mmm 11/9 var också i mina tankar men jag kände inte någon som var involverad där. Inte heller har jag någon som fyller år eller har dött då… jag lade datum-aspekten åt sidan ganska snabbt… Glad

Jag är glad. Är du?

[grinda]
0

Ja storvinsten är väl en djupare själslig och psykologisk utveckling…kan bara hålla med (även om vinst i pengar kan sitta fint ibland).

Kan inte låta bli att tjata om talet 33 Du hade tre TRISS lotter! Med talet 119 som blir talet 11 enligt numerologin. Detta tal tre ggr blir 33. Jämna tal är sk master numbers.

Så det här sägs om talet 33:

"33 is considered the Christ number, meaning that it is the number of far reaching action that touches many people on an emotional and spiritual level. A life path 33 indicates a love of community and family, people believing that it is their place to criticise and comment on your every action, and that you naturally want to give of yourself to others. It is the number of a healer as well as a spiritual teacher. 33 is sometiems called the "Master Teacher" number. Because 3 is a creative and emotional number, 33 indicates a natural emotional sensitivity to people, places, and circumstances as well as an aesthetic appreciation for all the beauty in the world, people included. It also indicates an extreme sensitivity to ugliness in any form: injustice, mistreatment of people, animals, or the environment, etc. Because both 6 and 3 are associated with psychic ability, I have seen 33 life path people described as strongly empathic or even psychic."

[grinda]
0

#4 Nanni1

Jag såg det här på nätet

"I have been seeing 1234 when I look at the time, the radio, and it seems just about everywhere it is possible to see a sequence of numbers."

I samma tråd var det en som svarade att han/hon såg samma nummer. Så du är inte ensam.

Ska se om jag hittar något mer om dessa siffror…tycker det här är lite kul.

Howliten
0

#6 måste nog reda ut det här med hur många trislotter det var. Jag var kanske otydlig där… ursäkta. Skäms

Det var i alla fall 1 trisslott och på den skrapade jag fram 3 st likadana siffror, nämlingen siffran 119. I verkligheten är det ju siffrorna 25,50,75,100 osv som man kan skrapa fram och som man kan ha 3 av. Men i drömmen var det siffran 119 som jag skrapade fram i 3 rutor på en trisslott… hängde du med här grinda. Ändrar det något tror du?

1+1+9=11      3 framskrapade rutor med 11 blir fortfarande 33

(Off-Topic: Jag bor på nr 33 på vår gata) Flört

Jag är glad. Är du?

[grinda]
0

Ha ha jag läste tydligen lite slarvigt …som tur är så ändrar det inte helt min 33-tanke (som du själv påpekade)…119 tre gånger i alla fall dvs 11+11+11 tre "mästartal" som bildar mästartalet 33.

Som jag förstått av Numerologi är det att man vänder och vrider lite på talen. Man tittar på olika aspekter…Just 119 eller 911 dessa tal verkar ha en liten speciell betydelse. Sen slår man ihop dem och ser man då mästartal då blir dom extra viktiga. I det fall så är nian, elvan och talet 33 extra viktiga…som jag ser det.

Jag hade en period i mitt liv när jag inte kunde låta bli att räkna ner alla längre tal som dök upp i mitt liv för att se vad det vart för slutsiffra. Till exempel brukade jag köpa telefonkort för utlandssamtal där brukade jag räkna ner koden till en siffra, det lustiga var att det kunde långa perioder bli samma slutsiffra.

Men om man tänker sig att hela skapelsen är uppbygda av matematiska formler och geometri så kanske det inte blir så konstigt - vad vet jag. 

Kul att du bor på gatnr 33. Du kanske har mer av den varan i ditt liv…personnumret etc

Det är bara att kolla vidare, du kan upptäcka både det ena och det andra om du ids hålla på å räknaFlörtTungan ute

Howliten
0

ha ha ha kollade mitt personnummer… fick kolla 2 ggr… slutsiffra 47 som blir 11… he he he det var ju lite kul Skrattande

Min mans personnummer blir 56 som bli 11 Skrattande jag tror jag blir lite fast här… måste kolla vad 11 betyder nu

Tack så mycket för all info grinda. Det här var skoj.

Jag är glad. Är du?

[grinda]
0

Hi hi visst är det skoj! Har själv blivit inspirerad att komma igång med talmystiken igen.

Roligt att talet 11 dök upp igen. Du och din man är "älvor" då;))

Howliten
0

ha ha ha "älvor"… det va vitsigt…Skrattande

Jag är glad. Är du?