Varför tar Medium betalt??
Jag tror kanske att denna fråga disskuterats förut men jag tänkte ta upp det igen för att dela med mig av mitt perspektiv på saken.
Alltså, jag vet inte om alla medium tar betalt eller inte, men jag undrar egentligen varför vissa ändå gör det. Om du som medium är äkta vara och vet att din gåva är sann och kan bevisa det och hjälpa människor, Varför tar du då betalt?? Jag menar- är det inte ganska svårt att bara genom att du tar betalt för sittningar, seanser med mera, svårt att skilja dej från ett falskt medium?
Ett falskt medium känar ju på sin bluff genom att ta betalt och sedan få folk att höra det de vill höra. Vore det inte bättre om ett ÄKTA medium var GRATIS istället och hade ett arbete vid sidan om istället- som hon i Tv-serien Ghost Whisperer.
För ändå. Är det inte ganska omoraliskt av ett äkta- sant medium att ta betalt för att dela med sig av sin gåva?? Jag menar, Ni hjälper människor, eller hur. Borde inte det komma först istället för pengar?
Jag vet i alla fall att om jag vore medial så skulle jag hjälpa människor gratis. Annars skulle väldigt många tvivla på min förmåga även om den var äkta. Håller ni inte med mig??
Eller?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kanske för att även ett medium behöver mat på bordet och möjlighet att betala hyran som alla andra.
Låt säga att hårfrisörskan Ulla har en kund som är sierska. Ulla behöver hjälp med lite tarot-kortläggning men behöver inte betala sierskan men sierskan måste betala Ulla för klippningen.
Jag uppskattar och beundrar verkligen dom som arbetar gratis, men jag respekterar till hundra procent även dom som tar betalt.
En annan tanke om en person som arbetar inom sjukvården för att hjälpa andra ska hon/han ta betalt?
Jag är helt övertgad om om ett medium är träffsäker så sprider sig ryktet och hon får kunder/hjälpsökande oavsett om hon tar betalt eller inte.
Visst behöver de mat på bordet som alla andra och så, men jag undrar varför de inte kan ha ett jobb vid sidan av och agera som medium på fritiden? Visst kanske ett medium vill ägna hela sitt liv åt sin mediala förmåga, men ändå.. ?
Om man vill jobba som medium och ägna sitt liv åt det så krävs det ju självfallet att man tar betalt. Och det är så lätt att sitta och säga att hade jag kunnat så skulle jag gjort det gratis…
Hade jag kunnat och varit så duktig som jag skulle vilja vara skulle jag gärna pyssla med det mediala och spirituella på heltid, men då skulle det ju också krävas att jag skulle kunna få ta betalt för det :)
Amor Vincit Omnia
#2 Om du var en duktig pianist så skulle du då jobba heltid på dagarna med något annat och på kvällar och helger ge gratis konserter?
Vet du om att även medium (de flesta iaf) har en ganska dyr utbildning. varför skulle ett medium "kosta på sig" det och sedan jobba gratis? Kanske vi ska be lärare, psykologer, präster,läkare osv jobba gratis också?
Var ligger skillnaden?
Jag förstår resonemanget, faktiskt.
Men eftersom vi lever i en värld där i princip allt kostar pengar så måste man ändå förstå att endel tar betalt.
Jag är inte färdigutbildad så jag tar aldrig betalt, trots att jag lever på under existensminimum o har ett gott rykte att vara väldigt korrekt o träffande.
Jag lämnar heller aldrig en garanti på att jag ska se nåt, men det finns det tack o lov inte många som gör.
Det är i högre grad värre än att ta betalt, kan jag tycka.
Ja varför ska en hängiven undersköterska som brinner för sitt yrke ha betalt?
Varför ska en präst/diakonissa ha lön?
Varför ska en psykolog ha betalt?
Varför ska människor som får oss att må bättre och känna sig lyckligare ha betalt?
Men många betalar glatt utan att blinka tusentals kronor för alkohol, droger och sex som skadar så många….
Det borde vara tvärtom!
"många betalar glatt utan att blinka tusentals kronor för alkohol, droger och sex som skadar så många" -WORD där. 
# 7 Ja pang på rödbetan på den :)
Amor Vincit Omnia
Helt rätt. Håller med dig.
Vara jag är allt jag kan - men det är jag bra på...
www.silversol.n.nu
The pride is not broken/it still lingers on/the fight's already won, you see - Takida
Ja varför tar medium betalt? Mycke konstig fråga!!! Varför tar någon betalt överhuvudtaget, varför får präster lön måntro, de som jobbar så fint för Gud själv, det borde vara gratis!
Medialt arbete kräver utbildning för att vara så bra som möjligt i sitt jobb att hjälpa andra och utbildning kostar, att sedan kunna leva på sitt jobb som medium innebär ta betalt för det handlar inte om något Florence Nightingale-syndrom här, utan ett tufft jobb!
Det tar på krafterna att agera medium för en hjälpsökare, inte ovanligt att hårt arbetande medium går in i väggen. Det är tufft att ändra sitt medvetandetillstånd, jobbigt att lyssna på andra problem, sitta och trösta, berätta om andevärldens vackra riken för en människa i sorg, resa runt och ha seanser, föreläsningar, workshops, privata sittningar och grupper, resa med tåg/buss, bo borta från familj och vänner, prata prata och prata tills man hes
Att jämföra ett verkligt mediums arbete med Ghostwisper är bara fånigt, det är en TV-SERIE, hallå…. inte verkligheten! Verkligheten ser helt annorlunda ut. Inte många medium har fint hus, hårt arbetande man, fina bil och ett 9-5 jobb som ger pengar och samtidigt orkar vara en hjälpare…det är nog till att tänka lite förnuftigt också.
Men tanken är fin….att arbeta gratis…vilken höjdare!
evangeline90
Ett falskt medium känar ju på sin bluff genom att ta betalt och sedan få folk att höra det de vill höra. Vore det inte bättre om ett ÄKTA medium var GRATIS istället och hade ett arbete vid sidan om istället- som hon i Tv-serien Ghost Whisperer.
Att säga att medium som tar betalt är bluff och de som inte tar betalt är de "riktiga" gör mig irriterad och minsta sagt förbannad. Fundera över ditt påstående lite extra och förankra det i verkligheten. Vad som händer på film är inte vad som sker och händer i verkligheten. Och är det pengar som är mätinstrument för förmåga? …
Ett medium skulle kunna bara använda sin förmåga på fritiden och jobba kanske 8-17 på ett vanligt jobb. För det mesta, men inte alltid, har ett medium familj (de flesta medium jag känner till har levt ett tag och har en hel del livserfarenhet). När maten, läxor och dylikt är fixat så är det inte många timmar kvar på dygnet. Ha sittningar vid 9-10 på kvällen är det nog svårt att få ihop. Skulle tro att tröttheten tar vid. Då kanske man ska använda sig av helgen… men alla de aktiviteter som brukar dyka upp där då? … hur många timmar lägger man på en hobby om man har familj? Kan man i bästa fall hjäla 1-2 personer i veckan, eller jag kanske ska säga sittningar.
Om en person är duktig på sitt mediumskap så är det ju i allas intresse att hon/han får använda sig av den så mycket som möjligt. Att kanske ha 3-4 sittningar per dag 5 dagar i veckan, 15-20 sittningar per vecka. Och då ta betalt så man inte behöver ha något annat arbete, så man kan ägna full tid till detta. Då kan fritiden gå i återhämtningens Tecken. För återhämta sig behöver ett medium också. Att tro något annat är naivt.
Nej, jag förstår inte varför frågan kommer upp då och då. Tänk lite längre. Och blanda inte in fiction i verkligheten.
Mvh
Sanne
ps
Jag är inget medium. Men jag är dock egen företagare. Mitt brinnande bokintresse har fört mig dit jag är idag. Och det jag med mitt företag ger människor, vilket är god läsning, är inte gratis.
ds
Jag är glad. Är du?

# 15 Det finns svenskar som har stor betydelse för profetier och saker som har skett och ska ske just nu relaterat till andra sidan, men som inte har varken intresset eller behovet att bli erkända medium av omvärlden och som har gåvor bortom det tänkbara. Och att de råkar vara svenskar saknar all betydelse…
Angående betalning så är det väll skillnad på vad som är livsviktigt och ren underhållning. Annars håller jag med fullständigt med tidigare kommentarer om utbildning-jobb-och mat på bordet samt, det där med att jobba gratis…
Alis volat propriis 
Du är säkert bra på vad du gör och vi kan kalla det en gåva. Du skulle väl aldrig gå till jobbet och vara där i 8 timmar gratis om dagen? Varför ska medium inte få ta betalt, de arbetar ju faktiskt? Eller varför ska de behöva ta ett jobb vid sidan av och bli totalt osociala.
Och du #10 svensk läkarvård är förövrigt bra…. hur menar du nu?
Man skulle också kunna vända på det lite….
Hur kan man motivera att finna det helt ok att kräva att andra människor ska ställa upp för en med rådgivning, andekontakt, healing eller vad det nu kan vara - gratis och perfekt utfört?
Själv skulle jag aldrig känna att det var ok utan att ge något i gengäld.
De som försökt med goda intentioner har snart blivit helt uttröttade.
Det är ett pengasamhälle vi lever i. I den bästa av världar skulle det förstås inte behövas pengar och alla gör de de vill och brinner för. Allt sker i ett utbyte.
Lady Oona har jag f.ö. träffat, hon är bra!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag hör till dom som inte tar betalt för andliga tjänster men för det dömmer jag inte dom som gör det.För mig personligen är inte andlighet och pengar förenligt,något jag fått gratis från andevärlden har jag och kommer aldrig någonsin ta betalt för.
Men för det anser jag inte det är fel av dom som jobbar med detta som levebröd utan varje individ måste avgöra vad som är rätt och fel för den.Alla medium som tar betalt är inte bluff utan inom alla områden oavsett om det är andlighet eller inte finns alltid fult folk som förstör för dom som jobbar seriöst.
Sen finns tyvärr den kategorin av folk som har mage att ta 1350 kr för 30 minuters sittning en sittning ligger normalt runt 500-600 men 1350 då har man tagit på stort för mycket och här syftar jag på ett kännt medium som folk inte fått ut något av utan kommit ut från sittningen som fågelholkar det är såna personer som förstör för dom som jobbar med äkta vara,tråkigt nog.

det e oxå lätt att utnyttja det som är gratis, det syns i vårt samhälle rent generellt till bekostnad av dem som verkligen behöver hjälp…
Alis volat propriis 

Tänk om en person skulle va utvald av gud att förmedla sig igenom.Personen i fråga vägrar att förmedla guds ord om inte han får pengar för det.Hmmm trisst han kanske skulle förmedla hur vi unviker ett världskrig.Personen i fråga är en klassiskt egoistit som vi har för mycket av här på vår jord.Allt handlar om vad vi tjänar och vad vi vinner.Bara att se hur världen ser ut.Tragiskt.
Sökaren.
Instämmer med Yamer. Det finns människor som gärna "gratisäter" och råden de får tar de lätt på istället fortsätter de att köra på i sina gamla hjulspår.. sedan återväner de ständigt för att ånyo få gratis rådgivning och återigen dra samma gamla dramer och klagolåtar.
OM de istället betalt för tjänsten kanske de skulle värderat hjälpen mer och inte bara "konsumerat" vägledning. i hopp om att få ett fix.
#24-25 Visst finns det såna som kan utnyttja en men där får man själv vara sträng och visa vad som gäller och genom mediumskapet känner man direkt in vad som är riktigt och äkta.Bara en sån sak som att genom forum ge medial vägledning det är något jag håller stenhårt på att jag inte gör men ofta dyker PM upp med dom mest triviala frågor.Man lär sig sortera och känner in när det verkligen är seriöst från en boende som behöver hjälp i hemmet med någon ande.
Har hittils inte mött dom som inte värderat hjälpen utan tvärtom dom har vart oerhört tacksamma och tagit till sig det som kommit fårn deras anhöriga.Men det kan nog finnas blandat av den saken jag har bara inte själv stött på det ännu under alla år men nån gång kan ju bli den första
men då är det deras problem inte mitt.
Jag tycker det du gör är fint och vackert Walkinbeauti…och jag tvivlar inte en sekund på att du vet vad du gör. Men det jag talade om har jag råkat ut för förr i världen - och jag tror inte att jag är ensam om den erfarenheten…
Precis som du respekterar jag både de som tar betalt och de som väljer att hjälpa gratis. Jag ser ingen motsättning mellan olikheterna. Och jag håller med dig om att vissa tar hutlöst betalt och vissa som tar betalt är inte ens särskilt duktiga.
Och även jag har ett ambivalent förhållande till pengar - men nu ser världen ut som den gör, så det är väl en balansgång…
Kram

allt med religion har väll med "gud" att göra och det finns inte många som inte får lön för deras jobb. I så fall skulle jag hellre se en präst eller diakon jobba för sitt kall snarare än med lön. Varför inte? De kan väll köra grattis gigg dygnet runt osv. Det e ju för den goda saken skull.
Det finns kyrker med ledare som e "ganska" duktiga på att ta betalt av sina medlemmar. Kan man jämställa dem med de som blir betalda i tex svenska kyrkan? De har nog vitt skilda löner… Dessutom då jämfört med dem som då jobbar frivilligt utan lön….
Alis volat propriis 
En annan reflektion:
Det är inte alltid det bästa för människor att ge dem alla svar de vill ha, när de vill ha dem. Tänk på alla curlingbarn!
Vi lär oss ju nya saker i livet genom att uppleva och utvecklas genom erfarenheter. Skulle vi fråga medium om allt och det skulle vara gratis, hur självständiga skulle vi vara? Och hur mycket skulle vi tänka själva?
www.silversol.n.nu
The pride is not broken/it still lingers on/the fight's already won, you see - Takida
Nu är jag visserligen inget medium, men om jag vore det på heltid så skulle jag ju vara tvungen att ta betalt.
För om jag skulle ha alla sittningar gratis, skulle jag ju för den sakens skulle inte få gratis mat och kläder, kostnadsfritt boende etc etc i gengäld. Tyvärr.
Och det spelar väl egentligen ingen roll med vad man arbetar med, och hur bra man än är på sitt jobb, så jobbar väl ingen gratis vare sig det är kommunalt, statligt eller privat?
Dessutom är väl medium ingen kvälls hobby precis. Ska man läsa av folk, ha sittningar ofta bör man ta betalt om det är det man vill.
Är man inte seriös får man dåligt rykte.
Om man ser det så här: så varför vill de som inte är medium gå till ett medium? och varför ska dessa personer som inte har utvecklat sin egen "andliga" sida få den tjänsten gratis?
Varför ska ett medium arbeta gratis?
Jag förutsätter att ett medium är äkta och inte fejk. De som luras har inte i den verksamheten att göra.
Om man vill utveckla sig inom mediumskap så är det en utbildning så som alla andra,men annorlunda . Man får lägga ner tid och lära sig även om man är född till det..vilket vi alla är, men alla vill inte lära sig..och det är ju upp till var och en.
Alla blir inte lärare, doktorer etc.
Jag tycker att det har blivit allt mer vanligt att folk ser på ett medium som ska tjäna andra..varför? Visst ska man ge av sig själv, vara till hjälp, men man ska inte heller låta sig utnyttjas.
Sedan ska man inte överdriva med betalningen heller, som vissa medium gör.
U R us
För mig handlar det om att andevärlden tar aldrig betalt för sin insats just därför väljer jag att inte ta betalt i min tur ,det skulle aldrig falla mig in att utnyttja deras resurser för egen vinnings skull 
fast andevärlden behöver ju inte heller mat och tak över huvudet för att överleva. Om man ska vara krass.
www.silversol.n.nu
# 35 Så kan man också se på det
nu är jag inte den som dömmer dom som tar betalt utan går efter min egen kännsla och värdering sen måste andra göra vad som känns rätt för dom.

det kan lika gärna vara så att det finns de på andra sidan som utnyttjar ett medium… Den sidan e inte nämnd
Alis volat propriis 
#37 Var skickar man räkningen då
Det är inte andevärldens budskap eller deras kraft jag tar betalt för! Det är ju absurdt
Men om jag tar betalt så är det för den tiden jag arbetar….inte för min medmänslighet, kärlek, intresse och inte för det jag säjer för detta kan inte värderas i pengar!
Jag värderad min tid, jag värderar mina kunskaper i att vara en förmedlare, inköp av ljus, rökelse, meditationsmusik, kassettband, blommor behövs ibland och det kan jag lägga ner pengar på ifall jag har några. Jag värdera den tid jag har gjort min utbildningar och den tid jag lägger ner för att utbilda andra men skulle ALDRIG drömma om att ta betalt för Andevärldens intresse i mig och det jag gör och kan och det de förmedlar.
Ta vara på er därute/Oona
Har läst tråden, och jag håller med många i sina tänk om detta.
Kan nog så vara att Sverige ligger inte på topp vad gäller medium.
Kan nog även vara så att ett medium som inte gått några kurser kan vara bättre, gämför man med tex att måla tavlor som även är en gåva så kan den helt outbildade vara en bättre konstnär. Dvs dom måste ha en gåva från början för att komma längre än att rita en streckgubbe.
Vad betalningen har att göra även dom behöver ha en gröttallrik på bordet.
Vad gäller kunskap och betalning, även vårdcentralen tar betalt, fast man önskade att man blev behandlad av annan läkarkompetens.

#38 man kanske ska ha rätten att få vara självisk också, dvs tänka på sig själv och inte bara springa deras ärende heller liksom man inte ska låta sig bli utnyttjad av av våra med människor…
Alis volat propriis 
Jag vet inte om jag tycker det är "själviskt" att ta betalt för sitt jobb… Själviskhet är inte = att inte bli utnyttjad, i min bok, det finns grader däremellan. Att ta rättmätigt betalt (inte för mycket) och göra ett bra jobb är väl bara normalt. "Själviskt " skulle vara att inte bry sig om att hjälpa de som kommer till en och att ta hutlöst betalt.
Slutsats alltså: Man behöver inte vara självisk för att man tar hänsyn till sig själv. Vem ska hjälpa de som behöver hjälp om inte hjälparen måpr bra, liksom? PÅ med din egen flytväst innan du hjälper någon annan, brukar man ju säga. Flytvästen behöver inte ha massa bling, men den behöver funka. (Hoppas min metafor höll hela vägen)
www.silversol.n.nu

#42 mitt svar var till #38 och referar inte till att medialas möjlighet till att ta betalt utan att som medium också kan bli utnyttjade av dem från andra sidan också….
Alis volat propriis 
Sorry, my bad ;) Trodde du pratade om mediums möjlighet att ta betalt, eftersom tråden handlar om det.
vad är det för själviska saker du förspråkar då?
www.silversol.n.nu
#41 Jag förstod vad du menade och jag håller med dig…skämtade lite bara.
Nej man ska nog vara selektiv även när det gäller andevärlden…alla är inte så kloka och upphöjda på andra sidan som man vill tro..jag har sett hur en tjej kanaliserade en ande när hon var i trans och även om anden gav väldigt bra råd och sa peronliga saker som absolut ingen utomstående kände till, en gång sa han/hon en sak som bara jag TÄNKT och aldrig yppat för någon. Problemet var att vissa råd var inte bra och att anden ville lite för mycket med folk, kom med förslag som inte var särskilt kloka…Det var flera som drog öronen åt sig inte för att de tvivlade på kanaliseraren utan för att de tvivlade på andens klokskap.
Okej, okej, okej. Jag har genom att läsa era kommentarer lärt mig en läxa.
Jag har förstått att medium, om man vill ägna sig åt det på heltid, måste ta betalt och att det handlar om ett yrke.
Kanske att jag undrade på #0 är för att det finns vissa falska medium där ute, men som vissa av er kanske menar, är att man märker om ett medium är bra eller ej. Kanske är det så att de som luras inte "överlever" särskillt länge inom ja.. branchen.
Och jag upptäckte att vissa av er tog illa upp och blev upprörda och kanske förolämpade av det jag skrev i #0 som kändes rätt att skriva just då, men som jag nu förstått att det inte är så enkelt och att jag nog får tänka om, och jag ber om URSÄKT till alla er som tog illa upp.
Kanske vi kan gå vidare nu och stänga den här tråden.
(vet dock ej hur man gör, men ni behöver inte skriva här nå mer om ni inte vill.)
Som sagt, Jag ber om URSÄKT. Sorry. :/
#47 Evangeline
Inte behöver du känna så - man har väl rätta tänka, fråga och sedan kan man omvärdera…om man får svar man tycker känns rimliga och riktiga. Du startar trådar som det blir lite drag i..och det är kul.
Kram

#44b att man måste tänka på sig själv och vad man själv vill ge, inte göra allt som de på andra sidan ber om eller människor
Alis volat propriis 
Jag anser som Lady-Oona att man tar betalt för den tid man lägger ner på en sittning…inte själv budskapet eller kraften…..
sj håller jag på med healing och zonterapi….jag tar inte betalt för någon kraft utan för tiden det kostar mig….och för själv knådningen av fötterna som jag använder mina händer till
för mig är det faktum att många mår bättre en belöning i sig som vida överstiger det jag tar betalt…ändå är det krasst så att jag använder min tid till detta och det är lite fräckt att vilja att jag ser det som en hobby enbart.
För att få något krävs en motprestation i form av betalning eller gentjänst….för att båda parter skall vara nöjda i slut änden.
visst jag knådar fötter gratis på släkt och vänner ofta…ger även healing gratis till nåmnda kategori av människor..men det måste finnas gränser för när man bara blir utnyttjad!
Jag håller med dig. Det måste man göra, även med andevärlden.var och en måste sätt sina gränser, för det är bara man själv som vet sina behov.
Det jag försökte säga är att det inte är själviskt, det är bara att ta hand om sig själv. Och att det inte är själviskt egentligen, för om man springer allas ärenden - hur ska man då ha någon kraft kvar till att hjälpa någon?
www.silversol.n.nu
#47 men inte behöver du ber om ursäkt, absolut inte det är ju meningen att vi ska stöta och blöta alla möjliga och omöjliga frågor här inne på ÖN hur ska vi annars se saker och ting ur andras vinklar och inte bara ens egen?
Klart att vi har olika åsikter, vi är ju olika människor och det är ganska skönt att det är så för då blir livet inte statiskt och utveckligen med oss jordesjälar kan gå vidare!
Ha det gott därute och det är frågorna som är viktigare än själva svaren.
/Oona
#47 Helt ok Evangeline90. Jag är en av de upprörda men menar dig inget personligt. Jag hoppasi alla fall att du inte tagit det personligt från mig. Frågan du ställde är lite känslig bara. Varför vet jag inte egentligen då jag inte är något medium själv.
I alla fall, är det så att du tagit det personligt och blivit ledsen så ber jag om ursäkt. Med hjärtat.
SOm grinda skrev i #48… du startade en tråd och det blev en med drag i…
du rörde om i grytan…
ditt inlägg är som väckarklockan… vi var många som vaknade till… här får man inte sitta och nicka till 
Ha en skön kväll
Sanne
Jag är glad. Är du?
# 47 Inte är det du som ska be om ursäkt du ställde en fråga och just detta ämne blir ofta hett på olika forum och då har det ändå gått lugnt till i just denna tråden 
Alltid när det är pengar med i bilden brukar det hetta till i diskussioner och mediumskapet är knappast förskonat från det speciellt som det tyvärr finns oäkta som utnyttjar andras olycka för egen vinning skull.
Men du som trådskapare ska inte be om ursäkt utan du tog upp ett viktigt ämne och man ser hur olika vi alla ser.Håller inte med alla i tråden utan har skarpa synpunkter på en hel del jämförelser med andra yrkeskategorier som jag anser man inte kan jämföra med en andevärld.Samtidigt lägger folk ner stora summor på kurser vilket jag själv gjort genom åren men har valt att inte ta betalt för andliga tjänster däremot om jag ska hålla en kurs blir det en nätt liten summa som täcker lokalhyra och eventuellt överskott går till dom fattiga i Navajos indianreservat men gör aldrig egen vinning på andligheten över huvudtaget.
Är stenhård när det gäller pengar och andlighet och följer den universella lagen om att det vi sänder ut kommer trefalt tillbaka.Men för det dömmer jag inte dom som tar betalt håller med gör jag inte men jag har ingen rätt att säga vad någon annan människa ska göra utan kan bara gå efter mitt eget samvete i frågan.Så Evngeline du tog upp ett viktigt ämne men ta för allt i världen inte åt dig eller be om ursäkt detta råkar bara vara ett ämne som ofta blir hett
Ljus och kärlek till dig !
Nu har du skrivit så många gånger att du inte tar betalt för andliga tjänster att jag börjar undra - jobbar du med något annat då? Hur får du in pengar till brödfödan?
www.silversol.n.nu
# 55 Satt och väntade på den frågan men lite privatliv ska man ha men försörjer mig icke på andligheten den saken är då helt säker.
Jag förstår era synpunkter och jag förstår oxå nu att ni inte blev arga på MIG rent personligt. Men visst, jag tog det lite så och det kändes som om jag förolämpat er på många vis, därför bad jag ochkan inte låta bli att be om ursäkt.
Och tack för att ni inte är sura på mig och att ni förstår mig och för allt ni förklarat för mig. Och tack för den ljus och kärlek ni ger mig och jag säger om Ellen Degeneres: I send i all right back to you. XD
/ Evangeline90
# 57 Kram på dig tyckte diskussionen blev intressant om än lite ångande ibland 
Ibland är det bra att få ånga av sig o möta frågor så man hinner tänka efter vad tycker jag egentligen innan det står någon o flåsar en i nacken…och frågar samma sak.
En sådan här fråga kan väcka mycket hos den som blir tillfrågad…och det är nog inte läge att bli ilsk när frågan ställs….Då är det bra att ha tränat på argument och vinklinga innan.
Och att man hunnit tänka efter vad tycker jag i detta……
Någon har sagt…Gratis är gott!…men inget är gratis i livet Allt kostar! Tom att andas kostar…..för vaje andetag för din kropp närmare utgången…..och den stund då du byter liv igen…
Jag menade inte att du behövde redogöra för exakt vad och hur många timmar du jobbar… ;)
Inte intresserad. Ville bara veta om du hade ett annat jobb. Och det har du alltså.
Vi pratade ju om det i tråden, att man kan ha det andliga som vid sidan om ett "vanligt jobb". Då funkar det ju att göra det gratis.
www.silversol.n.nu