Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 430 ggr
CharlieSvensson
0

God morgon kära vänner!

Vaknade precis av att måsarna skriker utanför sovrumsfönstret, måste väl vara ett gott Tecken på att våren är påväg iaf!? Hade spelning på Lödde Centrum i Löddeköpinge igår, en fantastisk kväll får jag lov att säga, Charlie & Fredrik är mycket nöjda! Så vad har alla för planer för resten av helgen? Hoppas alla mår väl! / Charlie

<<<<MUSIKER MED ADHD>>>>

"Why do we always expect home to stay the same? Nothing else does..."

http://attentionwithmusic.blogg.se/

[mia-38]
0

God morgon Charlie.Skrattande

Ja jag vaknade med av fågelkvitter tidigt idag men somnade om…tills kråkorna började kraxa nu….hhahahah…Skrikandes Det är inte lika vackert att vakna till kan jag säga…hahaah

Vi hade fiskmåsar utanför jobbet igår och så hade vi balkongdörren öppen…DET kändes precis som om våren är på väg. *L*

Idag ska jag umgås med kärlekenKyss…ikväll ska vi ut och äta god mat.
I morgon ska vi äka ut till mina föräldrar och hälsa på min pappa som kommit hem frn sjukhuset.

Så denna helgen kommer att gå fort.

Ha en trevlig lördag Charlie och alla andra. Skrattande

[mia-38]
0

God förmiddag på er. Skrattande

Dagen och kvällen blev inte så som jag trodde igår.
Min kärlek kom på fyllan (han har problem med det i perioder) och jag gillade det inte alls. Jag körde hem honom så att han fick sova av sej ruset. Usch!!!!Skrikandes
Så lördagskvällen var jag ensam och helt slut. Blev tv-tittande och godisätande.

Idag ska jag ut till mina föräldrar en stund. Och senare hämta hem sonen till imorrn. Ska hjälpa han med att söka in på kurser på KOMVUX till hösten.

Ha en fin söndag Charlie och alla andra.Kyss

PS Tycker allt att det är dålig uppslutning på dessa trådar. Obestämd

[grinda]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gomiddag Charlie och Mia och allaesammans övriga!

Ja du Mia kärleken kan ha lite baksidor ibland…hoppas att din älskling mår bättrre snart..alkohol kan vara en riktig glädjeförstörare -- usch jag vet.

[mia-38]
0

Hej grinda.Skrattande

Ja kärleken är inte alltid helt lätt…och inte livet heller. Men jag ger inte upp honom för det. Nu när vi äntligen hittat tillbaka till varandra efter så pass många år så ger man inte upp det så lätt.

[grinda]
0

Nej du Mia man ger inte upp så lättKyss Älskar man någon så gör man…

Mitt "trick" i kärlekslivet har varit att fortsätta vara kärleksfull - men samtidigt hålla starkt på min integritet. Ha ha jag har inte valt de lättaste realtionerna i mitt liv…men jag tycker att min integritet har utvecklats på senare tid…sätter jag en gräns så menar jag det jag håller inte på med spel och jag försöker att inte vara rädd för att bli lämnad bara för att jag står fast vid mig själv. Blir jag så blir jag liksom…

Förr ställde jag till dramer för att vinna gehör men då förlorar  man bara respekt i den andres ögon…funkar inte…

Det är bättre att försöka hitta lösningar som kan funka än att gnissla tänder…

Ja du inte är det lätt, men det är väl inte därför vi är här…segla på räkmacka kan vi göra i himmlen

[mia-38]
0

Jag har med en stark integritet. Han sa det själv till mej igår…Och han älskar mej på grund av det bland annat.
Idag har han ringt och vart konstig. Säger att allt är meninglöst och sånna saker.
Gör han slut nu så är jag så stark i mej själv att det gör mej inget.
Visst gör det det egentligen…men livet går vidare.

Jag kan bara finnas till för honom och lyssna på honom när han behöver det. Men ibland har jag ett eget liv och har inte alltid den tiden att ge honom. Jag har även andra problem att tampas med.

Det är tufft….

[grinda]
0

Precis man har ju nog med sitt eget oxå….men han lämnar dig nog inte - din integritet är attraktivFlört Det har man äntligen lärt sig…he he

[mia-38]
0

KyssSkrattande

Mirjami-78
0

Ja helt klart ska man vara stark. Jag har med blivit det med åren. Inget som fäller mig i första taget…och speciellt inte kärlek. Går en finns det tusen till……

Mia stå på dig!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Jag  skrev ett sms till han nyss om att jag behöver tänka igenom detta som hände i helgen. Han ringer och ringer och jag bara orkar inte.
Oavsett om han är min första och största kärlek så finns det nåt jag inte accepterar…och det är spriten.

Han respekterar inte ens denna viljan jag har att få vara själv nu ett par dar…utan sms:ar om att han vill prata.

Det svider att han inte är den jag trodde han var. Vi kunde fått det fint…men jag tror inte jag orkar med detta. Han kan kanske hålla sej ifrån drickat ett tag…men tyvärr kommer han att falla tillbaka som så många gånger innan.
Gråter

Mirjami-78
0

Mia….jag vet precis hur det där är. Det kravet jag skulle ställa på han är att han ska ta emot hjälp för detta. Gör han inte det så skulle jag nog säga tack och adjö hur ont det än skulle göra. Jag levde själv under många år med en man just som höll på att dricka, och varje gång jag tog upp det gällande spriten hade han inga sådana problem. Man kunde se så klart ett mönster det började att han gick iväg till "vännerna" och kom hem berusad. Han vacknade nästa dag och då var det direkt alkohol som gällde så med dagen där på och dagen där efter oftast och då visste man att han sedan skulle nyktra till för det var inte mycket mer som kroppen skulle orka. Oftast var han då kokhet, röd i ansiktet och stank gammal fylla så att man inte ens kunde vara med han i samma rum. Ibland bar inte ens benen på han utan man fick mer eller mindre bära/dra han till badrummet och lägga han i varmvatten och önska att värken han hade skulle ge sig genom detta.

Idagensläge är jag ju fri ifrån han och det är jag glad över, för annars vet jag inte ens om jag och barnen skulle ha tak över huvudet för i slutet köpte han sprit samt spelade med varje krona han fick tag på. Skulle jag träffa någon i dagensläge som jag skulle se detta mönster hos skulle jag backa direkt.

[mia-38]
0

Tack för stödet Mirjami.

Men denne han vet att han har problem…han försöker inte skylla i från sej. Han ger sej inte ut och dricker med sina vänner och sånna saker. Utan han blir bara så nere helt plötsligt att han tar till spriten…
Dricker till det nästan är slut och har sedan ånger.
Till och med självmordstankar.

Jag har bett han nu att låta mej vara ifred ett par dar….Ska sedan be han att få och ta emot hjälp…annars får det vara som du säger Mirjami.
Jag har inte tid och inte lust att gå omkring och vara orolig för när nästa gång kommer.
Vill han nåt med oss så tar han hjälpen.

I fredags förmiddag hade jag varsel nåt så grymt. Har inte kännt det så starkt innan. Jag försökte ta reda på vad det kunde handla om och ringde min son och min pappa…men där var allt lungt.
Kunde liksom inte fatta vart känslan kom ifrån. Förräns igårkväll då pojkvännen berättade att han var 2 minuter från att ta livet av sej!!!!

Jar orkar inte med detta…..ärligt talat….

Mirjami-78
0

Jag kan förstå det Mia. Det där är inte enkelt men jag hoppas att han själv inser att han behöver hjälp för det finns hjälp att få. Håller tummarna att han vill ta emot det.

[grinda]
0

Åhh Mia jag med..håller tummarna som Mirjami alltså. Man kan inte bära andras bördor så ska det hålla måste han sluta dricka.

Det är så sorgligt när man älskar någon men denne har ett beteende som förstör, ett beteende som de inte tycks kunna sluta med.

Jag har en vän som var helt hopplös med spriten men som slutade dricka när han gick med i AA. Hans chef satte ner foten på allvar det var bara att välja…ta tag i problematiken eller återigen stå arbetslös och leva i misär…han valde AA och det var tur det.

Kan inte låta bli att komma med lite förslag förslag som du kanske ändå redan tänkt, vet inte om dom kan vara något att ha men ändå..jag skriver ner dem i alla fall:

Säg till honom att om han smiter från sin smärta genom att ta livet av sig så får han bara göra om läxan ännu hårdare nästa gång…han kanske inte tror på det men du kanske kan sätta ett frö av eftertanke…

Säg också att han behöver inte göra detta ensam - det finns bra hjälp att få, han behöver bara samarbeta…typ AA

Och som Mirjami sa: väljer han att inte ta hjälp utan hellre flaskan så väljer han bort dig - säg det till honom.

Ge honom en chans genom att ställa ett ultimatum - det kan vara det mest kärleksfulla… och tänk på att han måste jobba igenom sitt bagage själv du är hans käresta -  inte hans sjuksköterska och psykolog.

Jag har oxå varit med om pojkvän som snackade om att ta sitt liv  jag kan bara säga en sak om det. Gör han det så är det sorgligt och hemskt men man som närstående FÅR inte ta på sig något som helst ansvar för deras handlingar.  Och kanske var det bara ett hot för att få dig dit han vill…jag menar han mår jättedåligt och sänder iväg massa signaler till dig genom sitt hjärtchakra och du plockar upp meddelandet - men det kanske ändå bara är hotelser…

Ha det så gott Mia. KRAM.

[mia-38]
0

Tack grinda för dina ord.

Vi kom överens idag om att fortsätta. Han bad mej att ge honom en sista chans. Och jag känner att jag måste ge honom den. Både för min egna och hans skull.
Han VET att detta är sista chansen och jag tror och HOPPAS att han tar emot hjälp genom just AA.
Han snackade om att börja med antabus och jag hoppas han gör det.

Han förstår att han förlorar mej annars.
Det jag inte gillade var att han började med tugget "Du vet ju hur jag haft det"-snacket…Och det går jag aldrig på. Hur livet än vart så tycker jag inte man tar till drickat för att döva smärtan.. utan då tar man emot hjälp istället på proffisionell väg istället.

Mirjami-78
0

Ja ska man börja skylla allting på hur det har varit ja då kan man ju göra en massa och sedan skylla över det på det. Som du skriver Mia bättre att ta tag i problemet vilket jag hoppas att han gör och få den hjälpen han behöver.

[mia-38]
0

Usch….Nu är jag riktigt irriterad……Skrikandes
Fick en massa sms med bara ett mobilnummer i av honom innan…säkert en tio st.
Jag frågade vad det var för nummer och han svamlade igen…om allt och inget..Det första han säger är att han inte slarvar med andra….Hmmmm? va???

Jag hörde ju att han sluddrar än och jag frågade om han druckit idag…men nähääää då!!
Jag hör ju…..han pratar på ett speciellt sätt när han druckit…tjatar och tuggar om samma saker helt tiden. Säger saker som jag ifrågasätter och sen kan han inte stå för det han säger…
BLÄÄÄÄÄ!! Allt är bara skit just nu.   Orkar faan inte med människan.

Han sitter och säger att han älskar mej såååå mycket och i nästa andetag säger han att han klarar sej utan mej och inte orkar med mej då jag sätter gränser.
Va????

Jag bad han ta hjälp av AA och tyckte han skulle börja med Antabus nu…men det verkar han inte vilja.
Sen säger han att jag har problem….visst har jag det men absolut inte tillstymelse i närheten av hans.

Nä fyyyyy f^^^^n rent ut sagt vad trött jag är på denna skiten.

[grinda]
0

Känner igen tugget…DU har oxå problem bla bla bla Och? Vi har alla problem men har man drogproblem så har man och det ÄR faktiskt av en helt annan kaliber.

Förstår att du blir trött. Ta en paus. Låt han ta sin grej själv. Erkänner han inte att han behöver hjälp - vad kan du göra? Ingetting.

Jag hade en kille som drack och en sak som jag konstaterade var gu vad han blir korkad när han är full…stöddiga resonemang öhhh dudå, ska duuu säga som…du har problem, jag ska minsann tala om för dig att… sludder sludder bladder.

Vägra ha samtal med honom när han är onykter - varför ska du slösa din energi på en människa som är dimmig och under påverkan av alkohol?

Kram ta hand om dig

Mirjami-78
0

Ja det där känner jag igen, men stå på dig Mia. Dricker han är det inte ditt problem utan då får han ta hand om sig själv om han inte vill ha hjälp för sitt drickande. Ja man lär ju med tiden att höra på den direkt när de är onyktra.

Styrka till dig Mia och en stor kram!!

[grinda]
0

Ja man lär sig snabbt att känna igen minsta antydan till onykterhet.

En annan sak som jag har erfarenhet av är män som blir osäkra på en brukar medvetet försöka göra en svartsjuk i något slags hopp om att man ska bli osäker och klängig och för att de vill bekräftade. Det kan nog kvinnor göra också  men jag tror att män gör det oftare än vad man kan tro.