Autoskrift
Hej!
Söker någon som kan det här med automatisk skrift! Behöver lite råd….
Är aningen förvirrad vad som händer och sker med mig…. 
/Myzan65
Vad är det som händer då? Hur känns det?
tja det känns ibland som att jag kanske är på väg att bli knäpp eller nått..för det där med autoskrift, Det funkar ju för mig?!?? Jag vet inte vad jag ska göra med det?! Varför får man egentligen sånt här? Man är ju inte tvingad att fatta pennan men man kan nästan inte låta bli….nyfiken antar jag TROTS att jag har svårt att tro på detta! Funderar om det är mitt undermedvetna som spelar mig ett spratt?
/Myzan *förvirrad*
#1 Precis det undrar jag med? Är det du som håller i pennan eller tangenterna och någon annan skriver?
Jag håller i pennan…men vem som skriver….DET är frågan?!!!
Ibland kommer det saker som jag har kunnat kontrollera om det stämmer…och det har det gjort MÄRKLIGT nog (lite läskigt måste jag säga). Men ibland så stämmer det inte..i och för sig går allt inte att kontrollera…
/Myzan
Jag har läst något lite om det här med automatskrift men som sagt, det är lite. Vad jag kan förstå så har du fått förmågan att i skrift, uttrycka något som en ande vill ha förmedlat. Det finns kurser att gå om du vill vidareutveckla din förmåga.
Du skriver att du tror att du är knäpp. Jag vill bara säga dig att du inte är knäppare än någon annan människa. Var tacksam att du har så nära till dina känslor och ditt innersta och får ta emot ett sådant förtroende som det är att få förmedla från andevärden.
Jo jag har hört att det finns kurser men jag är nog inte redo för något sådant….än iallafall. Jag måste nog lära mig att acceptera detta först
Kommer skriften som en tanke först eller skriver hande direkt på pappret?
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Måste bara berätta om min dotter som nu är sex år. För ca två år sedan hörde jag henne sitta o prata med "Någon" (vi var ensamma hemma) Hon sa-ja,morfar nu ritar jag dig..jag gick o kollade vad hon gjorde o då visade hon mig en bild på morfar som hon ritat,det var väldigt likt men det är så att hon har aldrig träffat min far innan han dog. Hon har även skrivit ner ett namn-Urban, efter det att jag köpt en hamsterbur till henne av en bekant med just det namnet. Hon hade inte lärt sig stava vid den tidpunkten. Hon satt där i sitt rum o skrev och kom sedan ut till mig o frågade vad det stod på pappret, blev väldigt paff men svarade lungt vad det stod. Hon pratar ofta med min far och ibland blir hon arg på honom :-) Jag tror att han försöker hjälpa mig för jag är ensamståeende.
Handen skriver direkt på pappret. Ibland försöker jag gissa vad som skrivs..alltså om jag känner att det är början på tex två bokstäver att det liksom kommer att bilda ett specifikt ord…men det visar sig att jag gissar oftast fel… knepigt!
En annan sak är det skrivs med gammal skrivstil, till saken hör att jag aldrig har kunnat skriva skrivstil inte ens den mer modernare. Jag textar allt jag själv skriver.
Du "skrult" det där med din dotter och din pappa låter ju helt fantastiskt och spännande!
Jag tror att du har rätt, han vill säkert finnas där hos er för att hjälpa er. Men tänk att din dotter kan det där redan?! För mig har det början förra året efter att min bror dog.
Kram/Myzan
#9 Det viktiga är att du har kontroll på det som sker -att det sker under ordnade förhållanden, så det inte kommer hur som haver "Diseplin"
Såg ditt pm och ska svara senare - då jag har lite tidsbrist nu:-)
Vänligen Jane
Det är en fin gåva du fått och jag tycker också att du ska gå i en kurs för att lära dej hantera det på rätt sätt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det är en gåva, men jag önskar ibland att jag hade fått bli "tillfrågad" om jag ville ta emot den… det låter kanske lite otacksamt men jag tror att det finns många människor där ute som hade bättre hanterat det här än jag gör. Men vem vet med tiden så…får väl försöka växa in i det här. Det är ändå intressant och spännande, jag har fått ta del av saker som jag inte haft en aning om. Det här med att vi återföds tills vi har lärt oss vissa saker är intressant tycker jag dessutom så har vi tydligen alla någon slags vägledare med oss genom livet. Har aldrig hört talats om något sådant… Lite synd bara att jag inte verkar kunna få ett svar på VARFÖr man får en sån här gåva?! Har funderat om det kan bero på att jag utsatts för en svår chock & sorg… kan det ha hänt något med mig på grund av detta?
/Myzan
#12 Du kanske gjorde upp detta med din guide långt innan du föddes eller när du var liten så att du idag inte minns.
Det kan vara en mening med att man inte minns allt men fråga mig inte varför i detta fall :).
Överhuvudtaget är det inte många som blir tillfrågade först innan de får kontakt med andra sidan, det bara händer sedan får man vackert lära sig handskas med det hela.
Det är lite omvändordning mot vår levande värld, här får man frågan först, vill du ha detta jobb?
Undantag är väl om man ärver en titel såsom Kungahuset förstås 
#12 en del har gåvan andra inte - så enkelt är det!
Vänligen Jane
Ja det är väl så att den del har "det" o andra inte… men konstigt är det! Dessutom blir jag så funderad över de som vill lämna hälsningar till nära o kära, hur hanterar man det? Alltså jag känner dom ju inte..dessutom så har det kommit hälsningar från folk som avlidit sedan länge…tvivlar på att deras närmaste ens lever idag. Förstår dom inte det?? Tidsperspektivet verkar knepigt när man gått över…

Det är en gåva du fått, men samtidigt är det, enligt vad jag tror i alla fall, inte något som "kastas" på dig utan jag tror din själ är helt med på det hela.
Vad gäller automatisk skrift, som jag själv fick så mycket hjälp av under mitt "uppvaknande" för runt 20 år sedan, så får man träna och åter träna för att inte ens egna tankar ska komma in och styra. Men det låter som om det inte funkar med dig, eftersom du tror att vissa saker ska komma och det är något annat. Men när du får det som visar sig inte stämma, kan det vara att du inte tränat upp kanalen tillräckligt så det blir annat som kommer in. Det här är lite trickigt, men det är det mediala hur det än ser ut. Man får träna massor för att vara en "ren" kanal. Men lyckas man så är det en underbar hjälp många gånger.
Vad gäller att framföra budskap, så är min åsikt ganska stram vad gäller detta. Man ska vara försiktig med att framföra budskap till någon som inte bett om det. Även här är det ju träning som gäller. Vore bra om du fortsätter träna, ta reda på mer hur det funkar så du kan använda din gåva på bästa sätt.
Efter ett tag så lär man sig känna vad som är vad och det hela flyter så mycket lättare. Många är kritiska till detta och menar att man så lätt kan styra alltihop själv, men jag menar att det inte är någon skillnad mot att få kontakt i sinnet och tankarna av en andlig kontakt. Även där är ju ens egen hjärna med o lägger sig i…
Träning, träning…. ger färdighet! Lycka till med din gåva!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Har en fråga till dig Trisha, vill du berätta hur det var för dig när "skriften" började? För visst förstår jag dig rätt att du också har "automatisk skrift"? För min del så känns det som att fingrarna är på snudden att domna och jag håller inte alls i pennan, den liksom bara vilar lätt mellan pekfingret och tummen.. jag lät en kompis testa och ta bort pennan när jag inte var beredd på det. Hon sa att det fanns inget motstånd alls…du vet som när man håller i pennan för att skriva. En annan sak jag funderar över, när du fick skriften textades det då eller var det skrivstil? för mig är det skrivstil, oftast väldigt gammaldags stil tycker jag med krusiduller…många gånger ser det inte ens ut som samma stil knepigt nog. Det kan vara väldigt slarvig still, ibland runda och fina bokstäver och som sagt ibland väldigt krusidullig still.. känns liksom gammaldags. (Hör till saken att jag INTE kan skrivstil, jag textar allt jag skriver). Lite funderingar till dig.. hoppas det är ok
Mvh/M 
#15 Du bestämmer om du vill utveckla gåvan inte andevärlden - det är därför det behövs diseplin! och kunskap!
Känns ju endå som du är nyfiken och vill utveckla detta - för inte sätter väll andevärlden pennan i handen på dig och börjar skriva eller? antar att du tränar på detta ? och hur tränar du då?
Sen är det skillnad på inspirerad skrift och automatisk!
Vänligen Jane
Vad är inspirerad skrift? Jag trodde det kallades automatisk? Visst är jag nyfiken, går ju inte att låta bli och klura i detta trots allt. Jag sätter pennan så klart själv i handen men sen om jag har mediterat och försökt hitta ett lugn inom mig då händer det saker..
Mvh/M
#19 inspirerad skrift är när du får orden i ditt huvud- alltså du ser dem eller hör dem i ditt huvud först innan de kommer ned på¨papperet!
Automatisk skrift - sker per automatik igenom din hand i ett förändrat medvetande tillstånd, lättare till djupare form av trans. (Du har alltså inte orden eller skriften i ditt sinne! ditt sinne är upptagen med annat)
Eller som i fysiskt mediumskap direkt på papperet igenom ectoplassma hand(andehand).
Vänligen Jane
myzan65
vilken underbar gåva du har fått…
men … började din hand bara att skriva när du upptäckte det…?
skulle själv vilja ha möjlighet att skriva automatskrift…
grattis …

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag tror inte att det är en gåva (som i något nytt man "får") det är något man upptäcker hos sig själv när det är dags (är redo) TROR jag..
..jag får ju orden i huvudet samtidigt som jag skriver dem, men det finns ingen tid att fundera, bara skriva.. känns som man är i NUET, och i nuet får kontakt genom öppen kanal uppåt så att säga..
det har hänt mig några gånger, och jag borde skriva mer, ska även börja försöka "inspirationsmåla" (tror jag det heter) med VÄNSTER hand ..jag är väldigt teoretisk/analytisk av mig, dominant vänster hjärnhalva..
och en polare sa att jag skulle prova vänsterhanden - och då slog det mig "som en klar blixt från ovan" (skönt uttryck för övrigt hehe)
ONE LOVE!
/Pelle
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det låter kul och spännande med automatskriften. Det är särskilt påtagligt att det verkligen är en ande som skriver, för att det kommer ju i en speciell skrivstil och utan tanke innan
Men det här med gåvan kan jag inte riktigt hålla med om. Är det inte så att vi alla har en medial gåva, men skillnaden är bara hur stark eller hur svag den är för respektive person och att vi alla har en chans att öva upp den??
Detta borde väl du veta, Jane!!
Annars skulle det väl inte finnas kurser för nybörjare?
Jag märker själv att jag börjar utveckla mig mer och mer genom enklare övningar och min medialitet har varit superlåg och om ett par veckor ska jag gå på just en sån där nybörjarkurs!!
Har jag redan blivit blåst innan jag har kommit på kursen månntro?
Nä, jag håller mig nog till att tro att medialitet finns i grunden….den ska bara övas upp!!
Vissa går det lätt för och detta med skriften tycker jag att Myzan65 ska vara glad för och lära sig mer om!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"