Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 337 ggr
citronblomma
0

"smittar" andar av sig ?

Jag fick veta igår att det fanns en liten dam hos oss.Hon var liten och späd där hon satt i fotöljen.Hon hade alltid på sig en pläd eller en sjal för hon var frusen avsig.(tror att jag kommer ihåg allting rätt..)

Vad jag förstår hade hon ev en koppling till mig.

Min fråga är :

Kan man ta på sig/känna av andars/spökens sjukdommar/känslor.

Vi eldar med vedspis och har runt 28 + i huset.Jag har oavbrutet frusit sedan i höstas.Gått omkring i pläd och tjocka tröjor fast de andra varit varma.Onormalt frusen är jag och jag lider inte av några andra åkommer.

Elisabeth-J
0

När man är mottaglig så känner man lätt av andarnas sjukdomar, känslor m.m.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

loreena
0

Hej

jag tittade ett program från danmark från nåt år seda. Minns inte vad det hette. Kom från 4- an med Malin Berghagen. Där hade en man fått en ande på sig när han varit på krogen.. Är det möjligt? Mediumet menade att denne ande gjorde mannen "törstig" och mannen i fråga kände stor lust att dricka alkohol.. Låter märkligt..

Elisabeth-J
0

#2 Det programmet skapade en enorm rädsla när det sändes. Visst kan det hända att man kan få med sig en ande men det är väldigt ovanligt så man behöver inte vara rädd för att det ska ske.

Elisabeth 

citronblomma
0

Ah..jag såg faktiskt ochså det programmet.

Visst,jag har ochså funderat på om det kan finnas spår kvar av känslor i ett hus.Av tex en ledsen människa eller en arg osv.

Kan man då påverkas av det på samma sätt?

Elisabeth-J
0

#4 Är man mottaglig så känner man lätt av deras känslor.

Elisabeth 

Maryissa
0

Det där har jag också funderat på.

Och förutom att andar kan komma på besök,
så har en del sagt att det kan också vara så att det kan finnas energier kvar på platser, och det är det som då känns.

Kanske dessa energier också är minnen från saker som hänt osv ?
Lite funderingar från min sida…

Elisabeth-J
0

#6 Ja det är inte alltid andarna man kanske känner av, det finns också energispår på platser och i hus m.m. som man kan känna. Det är energispår från tidigare händeler som "sitter kvar i väggarna".

Elisabeth 

loreena
0

Tack för svaret. Jag tror också att man kan påverkas av känslor som finns kvar i hus eller på platser.

Maryissa
0

#7 Tackar också för svaret.
det är så mysigt här med er att få bekräftat att det finns fler som tänker och tror ungefär på samma sätt som jag om saker och ting.

Fdtr
0

Man kan även fånga upp levande personers känslostämningar. Det har hänt att jag bytt plats på bussen eftersom jag känt obehag, trots att jag är "avstängd".

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Maryissa
0

Ja, det har jag också varit med om att fånga upp levande personers känslostämmningar, och det har även hänt att jag känt på mig om något hänt, och det har även hänt att när jag suttit och pratat med några eller någon, känt på mig vad den personen tänker säga.

loreena
0

Hej! Det är faktsiklt roligt att få diskutera med likasinnade. Det är inte så ofta man stöter på dem i vardagen..

Jag brukar ibland känna när jag är ute bland mycket folk, t. ex på stan, ibland när man kommer hem så kan man vara riktigt slutkörd och ha huvudvärk av alla energier man fått kontakt med.. Eller bekanta man har som just för tillfället kan vara väldigt negativa och nere och när man umgåtts med dem kan man känna sig riktigt utpumpad när man kommer hem. Som att det tar på ens egen energi.. Det kan kännas som att man behöver en riktig uppladdning genom joga eller medititation.

Har läst om olika sätt att rena sin energi. T. ex att man föreställer sig hur den negativa åker ut kroppen på en när man andas och bara förintas och hur man istället fyller på med ny, positiv. Värt att pröva!

citronblomma
0

# 12 Det du beskriver händer mig dagligen.

Jag gillar att åka och handla tex mat men så fort jag varit inne i en affär i 5 min så blir jag helt urkramad.Detta ser jag som ett stort problem och nu när jag är medveten om detta faktum. Vid inköp så krävs det förberedning men jag har inte fattat hur jag skall förbereda mig..

Jag har aldrig kopplat var det beror på innan utan gått år efter år i affärer och blivit helt slut.Tömd på allt jag har känns det som.

Så tack för ditt tips Ioreena!

Fdtr
0

Ett tag bar jag mycket svart. För mig kändes det som det skyddade mot andras energier, reflekterade bort dom liksom. Det blev mitt skydd mot omvärlden. På den tiden visste jag inte så mycket om att öppna upp och stänga ner.

Annars kanske man kan testa i bilen utanför affären (eller innnan man åker) att ta en lugn stund och stänga ner sig, chakra för chakra. Eller min snabbvariant när man inte har tid, hoppa in i en tub av ljus (ungefär som en sovsäck) och dra upp dragkedjan. Så går du omkring i ett rör av skyddande ljus i affären.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.