Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: barnungdomar
Läst 3971 ggr
Tintaglia
1

Bloody Mary?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Jag har ett problem - eller rättare sagt min 11-åriga dotter har det.

Hon har kommit in i en period då hon är mycket intresserad av skräck och övernaturlighet - filmer, you tube-klipp, ouijabord etc. Samtidigt som hon tycker det är fascinerande så blir hon vettskrämd och tror på allt detta. Hon är också övertygad om att Bloody Mary finns - ni vet, man tänder ett stearinljus i badrummet, släcker lampan och säger Bloody Mary tre gånger, och då ska det visa sig nåt läskigt i spegeln. Hon är jätterädd för att gå och borsta tänderna och rädd när hon ska sova. Hon ligger och hör en massa ljud och tror att det är Bloody Mary och det hjälper inte att jag talar om att det bara är värmepannan eller grannen som är ute och röker.  Jag försöker få henne att förstå att detta är en form av "råttan i pizzan" alltså något som man använder för att skrämma andra med, för det är vad jag tror. Men hon är som sagt övertygad om att hon finns, och är riktigt rädd.

Min fråga är: finns det någon som helst sanning i just detta med Bloody Mary?

Jag tycker annars att det är väldigt intressant med mediala saker och har själv varit hos ett medium som sa en mängd saker som stämde. Jag har den största respekt för alla som håller på med sånt och skulle gärna vara en gnutta medial själv, men har tyvärr aldrig visat någon sån begåvning.

Men som sagt, just Bloody Mary tror jag inte på - gör ni det? Har ni provat det någon gång? Vad hände? Kan jag berätta för min tjej att jag har rådfrågat er och ge henne lugnande besked?

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bloody Mary finns inte. Det är bara en vandringshistoria som umgdomar skrämmer varandra med.

HAr din dotter gjort detta? Kallat på Bloody Mary?

Mauo
1

Utan att ha nån somhelst kunskap om detta… förutom att hon finns som legend : http://en.wikipedia.org/wiki/Bloody_Mary_(folklore)

Så tror jag hela badrumsgrejjen är en synvilla, som barn inte riktigt förstår. Det fungerar likadant som denna bild

Om ni stirrar på prickarna i mitten i ca 30 sek (då man tittar på sig själv i spegeln och säger bloody mary), och sen blundar (blåser ut ljuset), vad ser ni?

Just Jesus. Barnen tror sig se bloody Mary eftersom dom kallat på henne.

Detta kan verka lite obehagligt, men visa henne bilden och förklara, kanske det hjälper? :)