Läsvärt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article4766304.ab
Läsvärda ord tycker jag *L*
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ohhh jädrar det var ord och inga visor det Mossis!
Det var bland det bästa jag läst på länge! Gilliou kan verkligen formulera sig. Jag lägger in ett stycke jag drog ur kolumnen Gilliou skrivit om ROFFARMENTALITETEN.
"…Det tycks inte spela någon roll för marknadsfundamentalisterna att direktörsklassen gång på gång skapar katastrof genom sitt roffande, som nu i den senaste finanskrisen. Att amerikanska roffardirektörer slår sönder världens ekonomi och visar sig odugliga som exempelvis bilfabrikanter leder inte till slutsatsen att de är odugliga utan att skattebetalarna måste plundras för att städa upp efter deras härjningar. Medan direktörsflocken skrikande av skratt drar iväg med miljarder i bonusbelöning.
Detta leder inte till slutsatsen att försäkringsbolag och banker är alldeles för stora ekonomiska enheter för att skötas av roffande direktörer. Slutsatsen blir återigen att skattebetalarna måste betala för direktörsflockens härjningar.
Vad som pågår är alltså historiens största förmögenhetsöverföring från de många till de få. Medan fundamentalister som Maud Olofsson, hon som in det sista försvarade roffarbonusarna, tycks tro att det är någon ”marknad” som kräver att exempelvis direktör Elmehagen på AMF måste få 100 miljoner i pension.
Så är det ju inte. Ingen marknad skulle komma på en så befängd ide. Det är direktörerna själva som kräver bonusar och delar ut dem till varandra, eftersom de har den ekonomiska makten att göra det."
Visst är det bra skrivet..håller med..
Dom farligaste i detta samhälle och för våran miljö är just dessa maktgirna själar..om dom nu har någon iofs *S*
_Tack grinda..även d läsvärt mycket tom:-))
_
Ja eller hur!? Blanka kostymer, vinnade leenden och dyra slipsar trollar inte bort odören av girighet och rofferi.
Här har vi de verlkliga bovarna som slarvar bort surt ihopsparade pengar från den lilla människan sedan när det går åt skogen vilka får betala kalaset?
Inte svårt att lista ut..tänker på en man med begynnande flint..
_Han tar från den fattiga sidan och ger till den rika..en hungrig fan *S*
_
Ha ha ha
Robinhoodfrillan (Fast baklänges)
Jag kanske låter elak..men är det något jag avskyr så är det verkligen maktmissbruk..det ska aldrig accepteras..vi måste säga ifrån..

Håller bara med dig. Varför skulle girighetskulturen stoppa sig själv. Det enda som stoppar den är att folk säger ifrån. Men det är inte lättt när spelreglerna görs upp inom samma gäng.
Kan det vara Fredrik Seinfeldt, ehhh Reinfeldt du tänker på? 
Hihi njaaae ig inte utan själva *roffarideologin*
_Ta från dom fattiga och ge till dom rika:-)
_
Jo jag vet hur du menade..