Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1346 ggr
sumpi
0

Mannen med flöjten

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För några år sedan inträffade ngt i mitt liv som har påverkat mig så starkt…Jag var med en vän i slottskogen och hade picknick…vi pratade o hade roligt,när jag plötsligt får se,en alkoholist gå och plocka burkar i papperskorgarna,han tittade upp mot mig och log,jag kunde inte släppa blicken från honom han var så vacker…han tog ner handen i papperskorgen med blicken mot mig hela tiden,och tar upp en flöjt,sedan börjar han spela en låt som jag haft med mig som liten,och alltid sagt att den ska jag ha på min begravning för den är så otroligt vacker…"mot alla vindar" heter den,det gick en tv serie för många år sedan vid det namnet…Han spelade så vackert och allt omkring mig bara försvann det var han,jag och den vackra låten,när han spelat färdigt la han flöjten i papperskorgen och tog upp en ölburk och gick som inget hänt…Min vän hade inget sett eller hört…Var detta en ängel har jag alltid frågat mig!!!! vad tror ni?…eller är jag bara tokig….

[grinda]
0

Jag läste någonstans om hur en gammal tant avstyrde ett bråk i tunnelbanan. Sedan var hon plötsligt borta, som hon hade gått upp i rök…

Din upplevelse är helt fantastisk  - vacker och poetisk. Vad det än var så ska man bara vara tacksam för att få ha varit med om något liknande.

Nu vill jag genast höra sången;)

Magi-cat
0

kan bara hålla med…..underbar upplevelse!

Allt kan inte förklaras, det är bara att vara tacksam.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

sumpi
0

Visst är det vackert:)),hoppas du hittade sången Grinda:)…Undrar om det inte var en ängel den gamle damen…Jag har så stark tro på änglar,enligt mig tror jag att de ibland kan ta mänsklig form vid nöd situationer,och sedan försvinna….Det är sant Magi-cat det är bara att vara tacksam,och vet du detta är nog det som gett mig starkast intryck av alla mina upplevelser,och dom är många,vilket jag också är tacksam över:))…Min brors bästa vän som omkom när min bror och han skulle på skid semester,hade jag med mig i flera år…sista gången han uppenbarade sig i min dröm hade han sin jeans jacka och jeans,på ryggen hade han fått vingar,han kom med ett budskap som jag inte kunnat framföra till min bror ,han tror inte alls på över naturligt trams som han säger…men budskapet var att min brors vän nu skulle agera som skyddsängel till honom,sedan har han aldrig visat sig för mig mer…men detta pågick i flera år,han gick framför mig till skolan på mornarna,visst gick han inte på marken utan svävade liksom fram men han var med mig hela vägen till skolan sedan försvann han…Han var bara 17-år när han dog,det är flera år sedan men han finns i mitt hjärta,och jag är så tacksam för att han följde mig till skolan:)

Ni får ha en fortsatt trevlig Lörd…kram SumpiSkrattande

Isa56
0

http://www.youtube.com/watch?v=9HcyS8DZOyw&feature=related

Är det den här du menar?

Visst är den underbar, jag följde serien och har skivan på vinyl.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

andres
0

Hej.

Det är mycket sällan jag svarar på dessa inlägg.

Det är helt klart att det var din pappa som spelade dig ett spratt, dom gillar att göra så ibland när dom visar sig,

det är bara för att det kanske skulle ha skrämmt dig om han visat sig i sin egen "skepnad "

Jobba på ditt mediala så kommer han snart att visa sig och ni kommer att ha en underbar kontakt igen

Var glad för det du sett , det är så fint.

Jag har alla delarna till Mot alla vindar om du vill ha dem så kan jag skicka dem till dig.

Du ha det så bra.

Peter

[grinda]
0

#3 Hej Sumpi…jo jag fann sången direkt efter lite googleri…Jag förtsår att du tycker om den,den är  mycket vemodig och vacker (jag tror jag ska kolla in serien också).

Nu ska jag okså berätta om en liten flicka som satt på skötbordet och plötsligt vänder hon sig om och utbrister, nästan bestört  Nämen var är mina vingar!?!?

Samma flicka (en väns dotter) berättade jämt om sitt andra land där hon varit man och ägt flera hus och hur man brukade lägga lakan över möblerna när man lämmade ett hus för att resa till ett annat..hon var mycket liten när hon berättade. Hon talade jämt om saker och ting om hur snabbt man kunde förflytta sig mellan dessa världar.

Fantastiskt med din brorsas vän..lite  synd att din bror inte vet om det..kanske han skulle bli smyg-glad om han fick höra ;)

Kram från

Grinda (som oxå tror på änglar)

Magi-cat
0

#6 Så underbart med den lilla flickan! Inte underligt hon blev förvånad över att vingarna var borta!

Måste lyssna på den där låten…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[grinda]
0

#7 Ha ha ja hon var så speciell som barn - berättade jämt om en massa saker trots att familjen i övrigt var helt ateistisk, men mamman fick så småninom upp ögonen allt mer för det spirituella inte minst tack vare dottern, en liten allvarlig flicka som var så klok och eftertänksam redan som barn.

Mirjami-78
0

Vilken underbar upplevelse!!Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

sumpi
0

#4 Ja precis den menar jag…Visst är den vacker:))…Jag ryser när jag hör den..Andres det hade gjort mig mycket glad om du ville skicka dom, Jag såg dom som barn och var helt trollbunden,visst är den hemsk men också vacker…Grinda vilken otrolig liten ängel;) så vacker upplevelse:)

Jag ska försöka berätta för honom grinda,han är lite egen min kära bror:)men budskapet var tydligt och hans kompis var nästan frustrerad över att jag inget sagt,så jag får smyga in det i ett samtalsämne,och vara beredd på att han tycker jag är knäpp:)…

[grinda]
0

#10 Vem vet han kanske inte tycker du är så knäpp. Eller så gör han det…men du vet ju att du inte är det utan att du har en fin gåva.

sumpi
0

Tack Grinda:)