"Dubbelmedium"
Är det någon/ några av er som haft seans dubbelt med ett annnat medium, " jobbat i par" ? Och isåfall vad hände då, hur var det, krockar ni med varann osv…
/ Å

Jag tycker att det är enormt roligt att jobba dubbelt.Energierna höjs avsevärt och deltagarna får ut lite mer om två har seans än då man står ensam.Lite trygghet oxå.Krockar…hahaha, nä det gör man inte,efter presentationerrna så startar den ena upp och den andra sitter på sidan och skickar energier till den som länkar,efter ett antal kontakter,ja då byter man plats med varandra.De gånger jag och vänner gjort det har det fungerat alldeles utmärkt.Och jag tror att det kommer mer och mer att man kör storseans på 2-3 Medium samma kväll.

Jag tycker nog allt att det vore bra trevligt om du och Elisabeth kunde "krocka" lite med mig!

Ja vem vet vad som händer i framtiden.Jag är ju smidig som ett kassaskåp så då är nog Elisabeth otroligt tacksam om jag sitter still
Hej, när jag pendel körde med min kollega (Anita Borg), så hade vi väldigt kul ihop. och det hände aldrig att vi krockade utan kompleterade varandra bra, vi gav varandra ljus och energi under hela seansen. Sedan vet jag att det kan gå andra vägen också, att den ena tar kraft och energi från det mediumet som arbetar för stunden, har själv sett det på en seans, hon som tappade kontakten var och är ett underbart och träffsäkert medium i vanliga fall.
/Roger 

Ha ha vad skoj! Jag är också smidig som ett kassaskåp! Har just börjat på gym och har stora problem med kordinationen och kylskåpskänslan.

Får man in samma ande? Blir det inte rörigt för anden? Fniss… vilka frågor…..
Det har aldrig hänt mig, men visst så kan det ju bli också, tror isåfall att det blir mera rörigt för mediumet istället för anden.
Ställ mera konstiga frågor, det är ju därför övernaturligt finns.
//Roger

Tackar, jag kan nästan garantera att det kommer en del konstiga frågor från mig här på forumet…..

Jag har haft flera Storseanser med ett annat medium!
Är kanonroligt. Vi såg och kände samma saker. Vi körde varannan gång, men ändå hjälpte till om man ville tillägga något mer, som den andra inte har sagt!
Många tycker det är intressant, när man ser/känner samma sak!
Kan berätta en gång när vi hade en miniseans för 4 st! När vi var klara, så frågade dom, om vi kunde känna av en sak! Jag tog saken i handen och kände en fruktansvärd ångest, började må så dåligt, visste inte vad jag skulle ta i vägen.
Det andra mediumet, kände inte det psysiskt, utan fysiskt. Hon fick fruktansvärt ont i ena sidan av huvudet, i tinningen. Hon kände när det small till i huvudet.
Så hon kände det fysiska och jag det psykiska!
Vi berättade vad vi fick till oss och frågade om vi skulle fortsätta, men det vill dom inte. Den här mannen som kom fram, han mådde väldigt psykiskt dåligt och sköt sig i tinningen! Dom var väldigt nöjda med att vi kände av mannen!
Man ska tänka på att det kan vara väldigt jobbigt ibland att jobba som medium. För det är en del jobbiga känslor som kommer fram. Men ändå så känns det bra att kunna hjälpa andra människor!
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"
ha ha ha, underbart för vi är många som kan kanske svara på dom frågor här.
/Roger

#3 Hahaha Ewa!!! Vi ska göra en seans tillsammans någon gång du och jag
Du får inte sitta still då, jag lovar :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

9# Vad häftigt det låter när du beskriver det. Lite som en duell på samma sida… Jag är djupt imponerad. Imponerande också med det "fysiska/ psykiska! Vilken fantastisk berättelse.
JA, jag vill vara med på att rösta fram en storseans med både Bounty och Elisabeth…Kan vi inte köra en här på forumet..då kanske det blir nåt i stil med "rita gissa spring"….
Jag har på kurs övat tillsammans med en annan tjej och vi fick in samma ande. Det var väldigt kul när någon annan kunde bekräfta det man sa stämde men också väldans nyttigt att någon annan kunde fånga en annan nyans av en känsla och beskriva med andra ord.
Tillsammans fick vi liksom ett bredare spektrum och jag tror inte andarna har något problem att sysselsätta flera medium samtidigt. Det är som att lyssna på musik, någon hör gitarren starkast, någon annan trummorna mest och ändå lyssnar dom på samma låt.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

#14 Det var nog lite det jag var ute efter när jag ställde frågan. Att man får ett bredare spektrum.
Tack för alla svar!
Kom på en ide´Ni som är så duktiga, kan ni inte tillsammans be om en bättre värld.
Varför svarar ingen ,är en sökare, men vill helst hålla till sanningen.
Det verkar som ni alla pratar ett språk som alla ska vara med på, rena åsikter accepteras tydligen inte. detta ska ju vara en öppen forum.

Hej flymybike!
Det är klart att man ska hålla sig till sanningen. Men vet man alltid vad som är en sanning? Det kan ju finnas en sanning för dig och en för mig. Det finns personliga väderingar, kultur, uppfostran och andra saker som kan påverka en sanning.
Man ska inte ljuga, lura och förleda människor. Men man måste låta människor få tro, hoppas och drömma om det som känns bra för just den personen.
Jag anser at jag står med båda fötterna på jorden. Jag har inga förmågor som är mediala. Men jag är nyfiken, tycker det är spännande och intressant. Jag är öppen för folks olika åsikter och respekterar dom i de fall det inte skadar någon annan.
Jag tror även att andligheten är en tröst för många som är i svåra skeenden i livet, sorg, utbrändhet etc. Man hoppas och vill tro på något "högre", att sina anhöriga finns där någonstans. Jag tror också att ett sådant här forum oavsett vad det handlar om är en länk för många ensamma till nya vänner och bekantskaper.
Jag tycker det är bra att ifrågasätta! Men jag tror att det här forumet är fel plats. Här har vi vår övertygelse, oavsett vad vetenskapen tycker. Man känner sig också lite påhoppad av dina inlägg, du är ganska bitsk i din ton. Kanske det är därför så många inte svarar, eller så jobbar dom. :)
Man kanske kan öppna en "filial" för de som söker, undrar, vill ha bevis.
Flymybike, all respekt för dig och ditt sökande. Men jag tror att vi här har sökt och funnit vår övertygelse.
Detta är min privata åsikt som ingen annan här på forumet behöver stå för.

#17 Alla ska ha sina åsikter och att ingen har svarat på detta inlägg vet inte jag varför men jag kan säga att den frågan kan jag svara att vi alla skickar och ber om en bättre värld hela tiden. Man bönar och ber men förändringar tar otroligt lång tid. Allt har en mening - hur tragiskt det än kan vara många gånger.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Bästa vänner att ha sin övertygelse är ju mycket bra. Då kan man stå på en stadig plattform i sitt sökande. Ngn skriver att vara skeptisk osv att det behövs en annan forum för det………Kanske det är så, Dem flesta här är kvinnor ca 99.9 % skulle jag tro. Att jag är bitsk o rak på sak är väl ett Tecken som kommer från mig. Om mmånga finner trösten här ska jag absolut inte ta det ifrån en. Vill däremot sända kärlek o tröst till den som det behöver. Den stora anden finns, räcker att man ber om den hjälpen ,så finns den till hands. Gäller att ha tålamod . hålla fast vid sin övertygelse.
Mvh/Flymybike