en dam passerar....
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har fått hem mitt arv av min mor,det är mest antika möbler,en lamp skärm som står på ett litet trebens bord,är hemsydd av en släkting till mig som levde på 1800-talet,en mycket pryd dam som på den tiden var mannekäng i paris…Hon talade bara med "fint" folk,min sambo tillhör tydligen inte till dessa,han har henne i hälarna hela tiden,när vi ser på tv fladdrar bilden till och framför går en dam i mycket pryd klänning,mig tycker hon tydligen om för jag ser att hon ler när hon ser på mig…men min sambo har onda aningar…jag vill inte tala för mycket om det hemma för han tycker jag är lite "kuslig",har alltid blivit kallad för häxan:)hon har börjat komma in i sovrummet och tittar tydligen med skarp blick på min sambo,sovrummet är väl ändå gränsen:),en vacker lampskärm är det,frågan är vad skulle hända om jag tog ut den,skulle faster Rosa som hon kallas försvinna med den?…vad tror ni!!!!
Ha ha faster Rosa…jag gillar henne. Du skulle kunna skriva en liten berättelse om henne. Blev hon "fint" gift?
Om sambon köper en snygg kostym och odlar en snygg tangorabatt kanske Rosa lugnar ner sig.
Om hon skulle försvinna med lampskärmen..? ingen aning.
Ha,ha…ja det har talats mycket om Faster rosa,trots att hon var "fin" i sitt sätt hade hon tydligen humor…hon har följt mig hela livet,när jag var liten vaknade jag på nätterna av att det satt en fin dam vid vårat piano och spelade för mig,jag är helt säker på att detta inte var en dröm,det hände mig var natt i flera år….jag kom ihåg att hon hade knut i nacken och en gammaldags klänning med brodyr "krage",hon spelade så vackert samtidigt log hon mot mig,jag älskade att lyssna på henne,så när detta en dag försvann blev jag faktiskt lite ledsen…
Min sambo i kostym och mustach hade jag viljat se,det är så långt ifrån honom man kan komma,både jag och kanske faster Rosaockså,hade gärna sett honom i kostym ngn gång:)
kan man "tona" ner henne tro?…(jag vill gärna ha kvar henne,men jag vill inte att min sambo mår dåligt…)…..
Jag får en känsla av att Rosa är där som en guide för dig. Spontant gillade jag henne direkt.
Snobbighet kan man också omvandla till något gott till exempel en jäkligt bra självkänsla och självrespekt och integritet.
Kan du inte försöka med att be Rosa behandla din partner med lite större vänlighet?
Fick samma kännsla som grinda att det är en guide i ditt liv och lustigt nog när jag läste trådstarten såg jag en dam vid ett piano så det har du nog inte drömmt utan var fullt äkta upplevelser.
Du kan be henne själv att tona ner sig lite om det blir för jbbigt för din sambo.Säg precis hur du vill ha det och jag tror att dig lyssnar hon på.Verkar vara en trevlig dam men bestämd så du får nog säga till bestämt så lyssnar hon nog 
Det låter härligt Grinda om Faster rosa är en guide till mig:))har hört att jag är hemskt lik henne utseende mässigt,har sett kort på henne vet inte om jag håller med,Kanske hade hon humor hennes snobbighet behöver jag verkligen,jag har aldrig haft självförtroende,ger hon mig det och gör mig starkare som person är hon så välkommen:)) roligt att du tycker om henne grinda:))….
#8 är det sant att du ser henne vid ett piano:) ser du syner genom text? om du gör det undrar jag om du kan se vad som pågår här hemma,om det är någon mer här,det hade varit en lättnad för mig att veta,jag har inte ont av det men jag vill inte att min sambo ska må dåligt…
#8 jag har sagt till bestämt nu
hoppas hon lyssnade på mig,jag sa att jag blir ledsen om min sambo inte mår bra,och att hon får tona ner sig när det gäller honom,och att jag tror att hon inte vill se mig ledsen,var det ok,eller säger man ngt annat,har aldrig sagt till på skarpen innan,Grinda och #8 är det ngt mer jag ska göra är jag tacksam för svar,för som du sa Grinda hon är en bestämd dam,Faster Rosa
….
He, he det ska bli intressant att höra om din käresta får lite mildare behandling efter att du sagt ifrån.
Roligt att Walkinbeauti såg pianot innan du berättat om det -det var lite bekräftelse…
Jag har nog inget mer råd att komma med annat än när det gäller självkänsla, den tror jag är SÅ viktig (har själv fått jobba hårt med den) självkänsla och självrespekt har ju även med gränser att göra. Så för en andligt öppen människa är ju gränser ännu viktigare eftersom man genom sin öppenhet också riskerar att bjuda in mer hytt å bytt än man har lust med:))
Med andra ord sätter man gränser kring sig i vardagen påverkar det också ens energifält positivt man blir lugnare och får mer kraft.
PS kan inte din partner ens tänka sig en lite avslappnad lagom skrynklad linnekostym - det som är så snyggt:)))
Jo en sak till…Sumpi du som är så naturligt medial borde inte du gå lite i lära hos någon erfaren person..nåt duktigt medium? Det kanske skulle kännas skönt att få hjälp att styra upp din gåva?
# 12 Det tycker jag låter som en toppenide om hon vill själv förstårs.Ser ett blivande bra medium i det jag läser och hoppas hon kan tänka sig något sånt framöver
# 9 Ser inget mer än det du berättat,en ung man men det är nog din sambo jag uppfattar och ingen ande utan hans energi,sen har ni som du själv känner förädlrarna på plats men jag kan inte nu känna någon som inte skulle höra hemma hos er utan det är bara bra "folk" 
Pianot ja det var ju lite kul,fick den bilden i trådstarten och sen läser att du skriver just det så det blev en liten bekräftelse även för mig men framför allt dig att du inte inbillat dig pianospelandet
även om jag hunnit läsa ditt inlägg om pianot innan jag kom med att det dök upp i trådstarten så var det viktigt för dig att få en liten bekräftelse på.Ett ställe skeptikern skulle skrika,,efterkonstruktion,,nåja det kanske kan ses så men viktigast är ändå att du inte inbillade dig.
Tror det kan räcka med att säga till och fortsätter det var lite tjatig för hur det är så har dom mycket humor på andra sidan och vill så gärna vara med och nära då kan det bli svårt att hålla sig precis som för oss om vi vill något.Vänlig men bestämt och kom ihåg det är du som är boss hemms hos dig inte Faster Rosa
Tycker grinda gav dig ett gott tips i nr 12 tror du skulle bli ett bra medium om det är något du själv är öppen för och att besöka ett medium själv skulle kunna ge dig mycket bekräftelse på vad du upplever och känner,se bara till att det är ett bra medium som kan leverera bra bevisföring inte en som enbart sitter och pratar bullbakande mormödrar och guider.Utan att du får ut något riktigt bra och gärna någon du vet andra vart nöjd med.Lycka till sumpi !!
kram Heike
Ha,ha…Du är rolig Grinda:) vet jag tycker det är så snyggt med linne kostym också,får försöka med kvinnlig list:))…Du har så rätt med energifält,det påverkar mig så starkt,harmoni i själen bringar god energi:) liksom en magnet kommer allt postivt till en….
Vet du var man kan gå i lära,det har jag tänkt på många ggr,men inte ansett mig själv så medial,men har i och för sig alltid haft det med mig,men vet inte vad jag gör med det så att säga:)…har du några tips Grinda vart man kan vidarutveckla sig så kom gärna med tips:))
Tack för ditt inlägg Heike:)) tror du verkligen att jag skulle kunna bli ett bra medium,!!,jag skulle gärna utveckla mig men inte för pengars skull utan min egen,så jag in tar in för mycket på en gång och kanske lär mig sila lite av allt jag får till mig
…Jag bor i en så liten stad på västkusten,vet ni gågra bra medium i halland eller göteborgs området,som jag kan vända mig till…har själv bara varit hos ett i hela mitt liv,men tyckte blaha!!! hon ville tjäna pengar inte syfte,och det gillar inte jag…Ni två verkar vara så duktiga,finns det ngn som ni själva har god erfarenhet av säg gärna till,jag hade varit såå tacksam:)
kram till er båda och ha en underbar dag…:)))
Hej Sumpi jag har ingen vidare koll på medium sådär rakt av - men det finns en lista du kan läsa från startsidan. Kanske kan du hitta någon där?
Kolla lite i trådarana kanske du finner någon där. Medialt i fokus kanske kan rekommendera nån…
Kram Grinda
# 15 Varför inte du verkar helt klart öppen och jag tror dom flesta kan öppna upp sig om dom vill själva.Just i dom trakterna känner jag inte till någon men prova googla och känn in när du läser om dom känns bra och rätt för dig,den där berömda magkännslan intuitionen som är så viktig i var mans liv att våga lita på.
Tyvärr måste jag hålla med dig pengarna styr mycket även inom andligheten men det finns bra medium som kan sin sak det gäller bara att hitta rätt.Lena Ranehag finns väl i krokarna där du bor,??har jag för mig ,hon kan sin sak och kanske har hon även kurser.