Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 13612 ggr
necilia
0

Hur renar man ett hus?

(mitt tangentbord krånglar så därför det kan bli feliblnd… Som sagt! Flört)

Hej!

Har nte varit inne på ett tag pga personliga skäl, men nu är jag tillbaka, och jag undrar över en liten sak. Det är nämligen så att vi flyttade till ett nytt hus för några månader sen, men det nya huset verkar ha väldigtmycket negativ energi i sig, och någon går igen på övervåningen, det både känner jag och märker. Flera ggr har jagvaknat och känt nån ta mig på ryggen och inatt fick jag nog då nån tog tag i mina fötter och drog i dem. Jag blev lirädd. Jag försökte be till gud och mina skyddsänglar flera ggr men på nåt sätt gick det bara inte, så fort jag försökte så kom hela tiden andratankar in… Jag har även en katt som stryker omkring i huset, men den gör inget väsen av sig så han får gärna stanna kvar. Jag har flera ggr bett spöket (eller vad/vem) detnu är att lämna oss ifred, men otäckheterna fortsätter, och nu vågar jag snart inte sova där uppelängre. Känns som nån försöker driva mig ur huset. Har hört att man kan rena ett hus från andar ochg be dem gå över till andra sidan,men kan jag göra det själv,och hur isf? Vill verkligen bli lämnad ifred nu….             Är livrädd!!!!

sven-g
0

Om det är som du beskriver tvivlar jag att det hjälper att snällt be det att gå. Jag rekomenderar att kunnig person tex medium försöker rena huset.

necilia
0

Mm… Problemet är att jag inte känner nån i närheten. Och har inte råd att lägga ut en förmögenhet heller just nu =(. Men vet du nån i värmland som är bra så vore det bra att få kontakt med hennne/honom.

Huset och utsikten är jätte fin, men fortsätter det så här så vill jag faktiskt inte bo kvar..

Ärligt talat så är jag livrädd när jag ska lägga mig o sova…

Brukar inte skrämmas lätt,men den obehagskänslan jag får där uppe (speciellt i sovrummet) är olidlig vissa gånger…

Kristall47
0

Rekommenderar en kunnig person, man bör verkligen vara lugn och stabil i psyket för att göra detta, eftersom du tycker att det är "otrevlig" energi. Det kan bli bökigare om du inte lyckas att hjälpa den som är där i huset. De kan vara envisa och då vill det till att en duktig person kan sin sak, man kan få jobba länge innan man lyckas att övertala en ande att ge upp, speciellt om det är en jordbunden sådan.

Hoppas att du hittar någon som kan hjälpa, beror ju på var du bor också.

Ljus!

Kristall47
0

Såg att du bor i Värmland lite för sent innan jag postade mitt inlägg. det blir för långt för mig också.

Glad

sven-g
0

Som sagt ovan Värmland är ett stort landskap, kan du skriva på hållet var.

Morningstar
0

Rekommenderar Salvia rökelse för rening. Gå från rum till rum med rökelsen, och låt den nå varje hörn på alla rum, väggar och andra föränderligheter. Fortsätt till nästa rum.

När du är klart så bör huset/lägenheten vara renad.

Rökelsen Salvia har en lång historia från indianstammar som använde den för renande effekt.

Pröva själv, skulle du få problem igen så anlita någon.

- Morningstar

Kristall47
0

Inte hjälper Salvia enbart på en ande. Syssla inte med sånt här själv, jag avråder eftersom det bara kan bli värre efter.

Jag vill inte säga att #6 råd är helt fel men för mig så är det fel om man är novis på området.

Ljus

sven-g
0

Salvia så gör endel andra använder salt, men salt eller salvia, är symboliskt. Så inte hjälper det med det, om det är någon som vill något kan allt triggas upp.

Kristall47
0

#8 Ja, dessa hjälper att rena från andra dåliga energier som när man varit osams, gråtit, sörjt osv. då kan man rena sitt hem eller en lokal. Icke att man kan få bort en ande med dessa ting och i synnerhet inte en jordbunden sådan.

Ljus

Felicula
0

Det finns en fin rening som du kan göra själv och som är bra för hus.Den är i två steg. Det som behövs är något som doftar gott och en handhållen liten klocka. Som förberedelse, rena klockan genom att ringa i den och tala om att den ska vara ditt instrument för god energi. Ställ sedan undan den (om du tycker om den här ceremonin är det bra att skaffa en klocka som du bara använder till detta och inget annat. Själv har jag en tibetansk klocka som har ett väldigt vackert ljud och klingar länge). Se till att du får vara ostörd, stäng av ljudet på telefonen etc. Ta bort allt ätbart, glöm inte husdjurens skålar (även vatten) och ställ undan det i skåp. Gör sedan någon form av centrering av dig själv så att du är fokuserad, någon enklare Meditation en stund går bra. Nu är det dags att börja:

1)  Börja vid ytterdörren. Lägg handen mot dören och känn in husets vibrationer, lite sådär som om man klapparhänderna mot varandra utan att slå ihop dem helt, du känner som en luftkudde mellan din hand och huset. Gå nu långsamt runt huset och känn efter. Blir luften tjockare/trögare har du en stagnation. De kommer framför allt att vara i hörn, på platser där någon sällan rör sig och kring elektronisk utrustning. När du kommer till en sådan plats ska du snabbt klappa i händerna nerifrån och upp, jag brukar göra mellan 10-15 klappar från knähöjd och så högt jag når. Du kommer att höra att de första klapparna är mycket dova, nästan som om det var ljuddämpare på dem, menvartefter energin kommer igång ljuder det bättre. Gå sedan vidare och klappa på alla ställen där det behövs. Glöm inte klädkammare, badrum och andra skrymslen (men du behöver inte öppna garderober som man inte går in i). Det som händer är att du frigör stagnerad energi och tar bort statisk elektricitet. När du är klar är det viktigt att du går och tvättar händerna noga.En del vill duscha och byta kläder också, men ta inte för lång tid på dig, eftersom energierna nu är "lösa" i ditt hem.

2) Tänd ljus (ar du husdjur kan du med fördel använda lyktor så att de inte kommer åt lågan), elda rökelse eller ta fram något annat som luktar gott, nya blommor som doftar är också bra. Medan du gör det, fokusera på allt gott som du vill ska komma in i ditt hus. Börja återigen vid ytterdörren och ring med klickan runt dörrkarmen. Gå sedan runt huset på samma sätt, åt samma håll som du gick när du klappade. Men nu är det dags att "ringa in" den frigjorda energin så att den inte flyger fritt omkring. Ver noga med dina tankar, tänk på det du vill ha in, bara det positiva (tänk inte att det eller det vill du inte ha, ordet "inte" funkar liksom inte). Det du vill ha är givetvis positiv och aktiv energi där det tidigare varit stangerat och statiskt. Var noga med att lyssna på klockan och ring tills den ljuder klart och vackert. När du är färdig, tacka klockan och ställ den bredvid ljuset och den goda doften.Ibland går jag två varv med klocka, börjar med en större och avslutar med en mindre, men man kan gå två varv med samma också.

Avsluta med att meditera en stund igen. Om du har tid, sätt på någon mjuk behaglig musik som du tycker om (men medan du gör ceremonin ska det vara tyst, så att du hör ljudet av klappningarna och klockan) och sätt dig ned meda ljuset brinner färdigt och bara njut av hur fräscht ditt hem nu känns. Ta fram frukt och annat som du ställde undan.

PS Man kan gå ett varv efter med salvia också, men då är det bra att öppna ett fönster någonstans, för ibland blir det så starkt att rutor annars kan spricka.

Denna kommentar har tagits bort.
Felicula
0

PS Det jag skrev här ovan är inget som du blir av med anden av, däremot kan det hjälpa själva huset, så att det har lättare att "andas". Detta i sin tur kan göra att det blir lättare för dig att t.ex. be. Om det fortsätter ska du se till att någon som kan kommer till dig och driver ut själva anden.

Men ibland är det ju bara någon släkting som hör av sig, bara det att andarna har lite svårt att förstå att de faktiskt skräms. Om det är någon nära som du misstänker kan du tala om för den (säg namnet) att du förstår att den är där, men att det är lite obehagligt att den far fram som den gör och att du gärna lyssnar om den vill dig något, bara den låter dig få ro. Som regel vill de ju något och de dunsar och lever för att vi ska uppmärksamma dem. Så det bästa är ju oftast att just tala om att vi förstår att de är där.

Morningstar
0

#7 förlåt, jag borde ha tittat närmare på texen än att skumma igenom den. Såg nu att det gällde en själ som stannat kvar i huset.

Professionell hjälp är det som behövs.

chik
0

En del Hus går inte att rena…

Lena.P är jag i verkliga livet.

solvinge
2

Jag har fått hjälp på distans av Åke Pihlgren i Upplands-Väsby

telnr; 08-59033371.

Ring och prata med honom så får du höra vad han tror.

Vänliga hälsningar Anne

Denna kommentar har tagits bort.
[walkinbeauti]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Salvian är kanon att efter en negativ energi hålla huset rent för hur det är så har man en negatvi ande på besök sitter den energin kvar ett tag efter att man fört över denna i ljuset,då är Salvian underbar har använt den i många många år både på platser jag ska rena och i mitt eget hem.

Du gör rätt i att kontakta någon och tyvärr gör jag inte detta på distans utan anser att jag på plats vill upprätta kommunikation men Värmland ligger lite långt från mig och den enda jag kan tänka på där är Mia Ottosson som jag gått kurs för och hon har koll på det hon gör.

Att enbart försöka rena ett hus med Salvia då har man snart anden på plats igen det brukar bara hålla sig ett litet tag.Dom kommer för att dom behöver säga något och får dom inte sagt det dom vill oavsett om dom är jordbunden eller inte så är dom snart tillbaka.Det finns många bra distansmedium och tipset du fick om Åke Pihlgren har jag hört ska vara duktig men har ingen personlig erfarenhet.Väl den ande fått sagt det den vill brukar dom släppa taget och gå vidare men som sagt man kan känna energispår efteråt en tid och där är tipset Salvia bra.

Skrattande Ojdå jag min blindbock ser nu att tråden är gammal och hoppas du vid detta laget fått den hjälp du behövde,så kan det bli när man inte är uppmärksam utan bara skriver på Glad