En dörr på himlen!
Jag hade världens mest underligaste dröm i natt och den har påverkat mig starkt. Kan inte släppa den.
Det är natt ute och jag står på en busshållsplats. En husbil är parkerad vid hållplatsen. Jag står tillsammans med min son, farmor och sambo. Det finns folk runt omkring oss och vi är alla oroliga.
För flera veckor sedan dök det upp en gigantisk, vit dörr på himlen. Ingen förstår vad det betyder. Nu när vi står på bushållsplatsen öppnas plötsligt dörren och man ser hur något rör sig bakom den i starka cirklande färger. Sedan, helt plötsligt, kommer en vit gas farande ut från dörröppningen ned mot oss. Alla skriker och flyr - vi också. Vi blir jagade av denna vita "gas" som är ändå ganska tjock - lite svårt att förklara.
Vi lyckas fly och gömmer oss i en lägenhet. Vi vet att allting är förändrat och att ingenting blir sig likt igen. Kändes lite som att man var med om andra världskriget, typ. Man var väldigt försiktig, orolig och stressad.
Lägenheten vi har gömt oss i är inte vår utan farmors, fast endast i drömmen. Det finns kattungar där. Av någon anledning, som jag inte längre kommer ihåg, måste jag ta mig hem. Jag lämnar min son med min farmor och börjar gå hemåt - vägen är ganska lång. Och det är snö utanför.
Ingenting är sig likt. Den väg jag vanligtvis brukar gå hem svänger nu åt fel håll och när jag kommer fram till bostadsområdet där mitt hem finns så står det andra hus där nu. Utomjordiska hus, som om de var från en annan dimension. Det finns många människor där och de är alla lika förvirrade - undrar var deras hem är.
Den här drömmen påminner om dem drömmer jag haft på sistone. Mycket explosioner, atombomber osv. I en dröm, som jag skrev här på ÖN, var jag gigantisk och sprängde en planet. Jag är helt hundra på att allt det här hänger ihop på ngt sätt - men jag kan bara inte komma på hur!
Vilken konstig dröm.
Och förstår att du inte kan glömma den.
Vissa drömmar förstår man bara inte…hur man än funderar och funderar på vad de kan betyda. Och det kanske inte är meningen att vi ska förstå allt heller. *L*
Kram till dej